Allemaal dure kinderwagens, ondertussen is de buggy toch wel heel handig ;)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Elegance, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik vraag me af, wie van jullie die dure kinderwagen echt versleten heeft? Wij hebben een maxi cosi mura 3. Natuurlijk met alles erop en eraan.. Het zonnescherm, de regenhoes, het vliegennet allemaal nog nooit gebruikt.. sinds hij 6 maanden is hebben we de bak verwisseld voor de stoel.. Natuurlijk zit hij zit als een prinsje, maar toch..

We haddden de quinny zapp voor erbij, kwamen er pas veel later achter hoe handig het is om ook een buggy te hebben die in de ligstand kon, dus we konden kiezen toen we op vakantie met de buggy wilden, we kopen er een lig/zit stand bij, dan kan hij nooit helemaal plat.. evenals de bugaboo, nee dat wilden we niet, daarom hadden we ook de bugaboo niet... dan maar een nieuwe buggy..
    op vakantie viel ons op dat ons mannetje geweldig zat in de buggy, veel beter dan in de max cosi mura.. ook het liggen lijkt hij veel prettiger te vinden, in de buggy ligt hij meer beschut en knusser lijkt het, hier slaapt hij wel in, in de maxi cosi niet..

Eenmaal thuis, gebruiken we alleen nog maar de buggy! ook mijn vriendinnen met allemaal dure kinderwagens zijn al allemaal snel overgestapt.. ze vinden allemaal dat de kinderen beter in de buggy zitten dan in die belachelijk dure kinderwagens.. En de handigheid ervan, past in elke vrouwen auto! ;)

Ik ben dus wel benieuwd naar jullie bevindingen en waar jullie voorkeur naar uit gaat..

2. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer
    bij de eerste vond ik mijn "dure" kinderwagen erg prettig maar ben toch over gestapt op een buggy dit omdat het gewoon makelijker in de auto past we hebben de zapp er toen bij gekocht
    ik heb toen ook mijn kinderwagen verkocht hij stond eigelijk alleen nog maar in de weg!

nu dat de 2de er bijnaar aan komt hebben we een nieuwe kinderwagen een bugaboo met sta plankje denk met een 2de erbij dat je hem juist wel weer meer gebruikt omdat daar eigelijk alleen vatsoenlijk een staplankje achter kan

mijn 1ste kinderwagen was een musty

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij zelf hebben een Bugaboo Cameleon. En deze wordt volop gebruikt. Zowel voor de oudste als de jongste. Buggy (MacLaren) gebruiken we alleen voor de oudste als we op vakantie gaan of als we langer weggaan en mijn man meegaat. Dan gaat de oudste in de buggy en de jongste in de Bugaboo..

Als ik het zo bekijk dan ligt /zit mijn oudste het lekkerst in de Bugaboo. En Bugaboo is ook erg compact past vrijwel in alle auto's.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben de MC mura en ik ben er HEEL blij mee! Onze dochter zit er beter in dan in de buggy (koelstra) en de wagen loopt ook stukken fijner. Achter de buggy kan ik niet fatsoenlijk lopen, prima voor korte stukjes en snel een boodschap maar ik ga echt niet met de buggy lopend naar het centrum (tien minuutjes).

Ik ken trouwens weinig mensen met jonge kindjes die alleen de buggy gebruiken, gebruiken allemaal de wagen tot een jaar of twee..

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hier ook een Bugaboo en nog volop in gebruik. Heb ook een hele goede buggy voor erbij en die gebruik ik ook wel regelmatig maar is geen volledige vervanger van mijn trouwe Bugabootje.

Het scheeld misschien ook dat alles voor mij op loopafstand is: winkels, supermarkt, kdv enz dus dan pak ik toch snel de Bugaboo. Als ik echt even weg moet met de auto of de fiets ja dan pak ik idd altijd ff snel de buggy mee.

6. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik zit dus idd een beetje in dubio....

ik heb een super mooie bugaboo cameleon(bruin icm ocean), maar nu hebben we er sinds kort een 2e auto bij(is met een 2e kindje geen overbodige luxe, gezien alles verder weg ligt, en de spruit nog niet op de fiets kan/mag), dus mijn kofferbak ligt vol met het onderstel van de bugaboo....en voor de korte bezoekjes aan winkel etc. gebruikte ik de mc op het onderstel.....maar nu zit meneertje sinds dit weekend in de mc Tobi, dus ik moet nu de wandelwageninzet meenemen....en dan moet ik die dus op de bijrijdersplek zetten...

bij ons zal er geen 3e kindje komen, dus mijn zgan bugaboo wordt verkocht.

ben nu dus aan het twijfelen....

Maclaren Techno XT
    bugaboo bee
    nuna pepp
    mutsy spider

7. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik ben ook aan het kijken naar buggy's ook omdat je dan op de fiets ergens heen kan en de buggy aan je fiets mee kan nemen en de bugaboo niet :p maar verder gebruik ik hem nog steeds als we met de auto ergens heen gaan, vind hem superfijn dus hij gaat nog lang niet weg, ik zoek meer een buggy voor erbij.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb de bugaboo Bee... prima ding! (niet super comfortabel voor je kindje maar wel heel handig en mooi!). Voor om met de fiets mee te nemen heb ik een Quinny Zapp maar die gebruik ik eigenlijk nooit (alleen veel gebruikt als onderstel voor de maxicosi)

Waarom niet gewoon een goedkope paraplubuggy voor de fiets en een Bee als fijne wagen.

Oja, ik heb ook nog een Urban Jungle voor door het bos (10 jaar oud) en een paraplu buggy voor zoonlief. Een heel wagenpark. Toch vind ik een goeie kinderwagen onmisbaar zeker in de eerste maanden.

Als ik nu voor het eerst zwanger zou worden zou ik kiezen voor de Bugaboo Bee met cocon + een paraplubuggy (vanaf een maand of 9)

9. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb toch een 'dure' kinderwagen gekocht. Zou moeten meegaan tot de leeftijd van ongeveer 3 jaar.
    Ik zat rond te kijken om dingen los te kopen maar als ik alles optelde kwam ik ook al snel aan het bedrag van een alles-in-een kinderwagen. (de wagen die ik nu heb kwam eigenlijk door een actie nog voordeliger uit)

Mijn keuze was dan snel gemaakt maar ik hoef ook geen rekening te houden of hij wel makkelijk in de auto past of hoe het zit met de fiets. Mijn man is ook thuis dus zeker in de eerste maanden wanneer de baby eigenlijk alleen nog maar in de bak ligt hoef ik niet met de wagen de bus op. Baby blijft gewoon thuis bij papa en ik hoef me niet te ergeren aan smalle gangpaden in winkels.

En in het andere geval gaan we er met zijn tweeën op uit dus dan hoef ik niet alleen te sukkelen met kind en wagen om op de bus te geraken en kan ik even snel alleen de winkel in terwijl papa buiten wacht met de kinderwagen.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij hebben de gewone wagen tot vorige week het meest gebruikt. Ik heb een supergoedkope buggy voor op de fiets (een buggy van 20 euro zonder standen) en vorige week hebben we een grote goede buggy gekocht, dus de gewone wagen is niet eerder weer in gebruik dan wanneer de baby geboren is. Bij mijn oudsten had ik een ouderwetse engelse wagen, waar ze welliswaar lang in konden liggen, maar zoonlief ging al zelf zitten met 5 maanden, dus daar heb ik toen een geveerde buggy gekocht die helemaal plat kon (12 jaar terug) ik ging toen ook veel met het ov. Toen zijn zusje kwam hadden we ook een duowagen maar zij ging met 7mnd in de buggy. De jongste twee na een jaar ongeveer (maar ja, dat zijn ook hele andere tijden, met hele andere kinderwagens ;))

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wij hebben altijd de kinderwagen gebruikt! Rijdt, vind ik, toch een stuk lekkerder dan een buggy.
    Nu is de kinderwagen weer omgebouwd voor de baby en gaat Thom in de buggy, maar als de baby er straks is, kan hij lekker op het bugaboard gaan zitten.

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier wordt de "dure" kinderwagen ook nog veel gebruikt. Vooral als ik naar de winkel wandel is hij toch wel heel erg handig omdat er veel meer in mee kan dan in de buggy. Meestal is dat 2 tot 3 keer in de week. Buggy hebben we toch vooral echt om mee te nemen en als ze heel erg moe is om in te slapen want dat doet ze in de gewone wandelwage niet meer. In aug is onze dochter 2 dus de wagen wordt al bijna 2 jaar veel gebruikt.
    Rond aug komt de baby dus dan wordt hij natuurlijk weer omgebouwd met de wandelwagenbak en hebben we de kidssit erachter voor onze dochter.

13. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Wij hebben een safety first..

Zit een wiegenbak op.. je kan je maxi-cosi erin zetten.. maar je kan de wagen oom omtoveren tot buggy..

En dat voor 200 euro!
    Ik heb de wagen natuurlijk nog niet gebruikt.. dus ik weet niet hoe de wagen verder bevalt..

14. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vond de kinderwagen echt veel prettiger rijden dan de buggy. Wij hadden een Koelstra kinderwagen (2e hands, dus duur was 'ie niet) en die luchtbanden rijden fijner dan de bandjes van de buggy (op zich prima merk, een McLaren) Ook liepen wij fijner achter de kinderwagen, we zijn beide vrij lang en de buggy was qua hoogte van de handvatten voor mij op twijfelniveau en voor mijn man net te kort. Toen zoonlief ongeveer 2,5 jaar was is het onderstel van de Koelstra afgebroken (slijtage en misschien wat lomp gedrag van diegene die 'm in heeft geklapt) en sindsdien loopt onze zoon, alleen in zeldzame gevallen ging de buggy nog mee, bijvoorbeeld bij een dagje pretpark.

Nu voor baby 2 weer een 2e hands koelstra gekocht en de buggy gaat in de toekomst alleen maar mee als we echt geen plek hebben voor de kinderwagen.

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    onze kinderwagen wordt echt helemaal opgereden, en de buggy is echt alleen voor op de fiets, bij iemand anders in de auto of als we zelf de auto vol hebben.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Wij hebben geen heel dure kinderwagen, maar hij is wel vergelijkbaar met de duurdere kinderwagens. Ik gebruik hem nog steeds. Heb een hele tijd terug wel ook een buggy gekocht, die ook in ligstand kan, omdat dat makkelijker was met de auto. Maar ik vind hem allesbehalve lekker lopen. Geen mij dus maar de duurdere wagen.

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb een Phil and Ted's en dat was best een duur ding (600 euro, inclusief 2de zitje, zonder reiswieg) en ik gebruik hem best vaak. Hij klapt net zo snel en makkelijk in als een buggy, en ik kan er 2 kinderen inzetten. Ok, dat is nu minder nodig omdat Jelle bijna alles zelf loopt, maar soms vind hij het ook nog wel lekker om gereden te worden... ;)

Een buggy heb ik nooit gehad en ook niet gemist. De kinderwagen ligt standaard in de auto, dus staat binnen niet in de weg. Ok, er kunnen weinig boodschappen achterin, maar die zet ik dan wel op de bijrijdersstoel, dat vind ik niet zo'n probleem.

18. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier hadden we dus hetzelfde "probleem".
    Bijd e eerste de wandelwagen van de kinderwagen wel veel gebruikt, maar vanaf een jaar of 2, vond ik het een groot vervelend ding worden. Koofferbak steeds helemaal vol, best zwaar en erg groot in vergelijking met een buggy.
    Wij hadden toen al een ZAPP en zijn die dus steeds meer gaan gebruiken.

Toen de 2e werd geboren hebben we de wiegbak weer op de kinderwagen gezet en bij 6 maanden de complete kinderwagen verkocht en een Quinnt Senzz gekocht. Iets meer comfort dan een "gewone" buggy maar zeker een stuk kleiner, lichter, praktischer en makkelijke rin gebruik als een kinderwagen!

Dus hier vanaf 6 maanden een buggy, die helemaal plat kan.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb het juist andersom. Met Isabella al vrij snel naar een buggy met 5 standen. Vond zij ook super fijn. Ze sliep er zelfs tot 2 jaar erg fijn in als we weg gingen.

Maar bij Julian gebruik ik juist alleen de grote wagen.

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Hier brengt de bugaboo cameleon nog steeds zijn geld op en meisje is inmiddels bijna 3! We hebben ook al 3 jaar een buggy maar die gebruiken we alleen op vakantie omdat ik het zonde vind mijn bugaboo in het vliegtuig mee te nemen. Maar ik haat buggy's. Ze sturen lang niet zo lekker soepel en wentbaar als mijn bugaboo

Deel Deze Pagina