Wij hebben 2 kids. Voor hun alle twee hebben we de bugaboo donkey maar maar ik en mijn vriend willen dus ook wel eens apart van elkaar weg. De oudste is van 26 juni 2010 en de jongste van 10 juli 2012. Nu dachten we voor de oudste een buggy en dacht ik aan de quinny zapp extra omdat het voordeel is dat daar de maxi cosi op kan en als we met de auto weggaan dat dus prakties is om mee te nemen en de oudste ook kan lopen. Nu las ik toch niet zulke goede recenties erover. O.a. dat de buggy niet zo stabiel is. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet halen voor de oudste. Ik wil max 200 uitgeven en op marktplaats kopen is eventueel geen probleem. Wat raden jullie mij aan?
De zapp is wel lekker compact maar niet echt aan te raden voor de MC. Hij heeft namelijk totaal geen vering en door de kleine bandjes is het echt een beetje een rammel-wagentje. Ik zou er dus geen heel klein kindje in leggen, ook omdat ik zowizo tegen het gebruik van de maxi cosi op onderstel ben. Wij hebben voor mn dochter de gewone quinny zapp als we geen ruimte in de auto hebben voor de grote kinderwagen. Ze vind hem zelf erg leuk, wijst regelmatig "die, die" en dat zegt mij opzicht al genoeg; ze vind hem leuk en fijn. Maar voor kleine kindjes vind ik 'm niet geschikt. Wel moet je even passen, ik weet niet of J een grote jongen is, maar bij lange kindjes ziet het er soms wel gek uit als ze erin zitten. Overigens; de gewone zapp is heel klein inklapbaar en kan 't kindje alleen rechtop en van je af ( prima voor onze dochter, die slaapt toch nooit in de wagen en hij is voor even door de stad te wandelen enzo ) de zapp extra is de zitting los, dus die is groter met inklappen. Zitting kan dan wel kantelen en naar je toe.
Soms gaat mn vriend ook met de trein en blijft soms een hele dag weg met Jeremia. En het is eigelijk niet perse voor in de auto bedoelt. Jer zit rond de 89 cm. Ik vraag me af welke wagen/buggy jullie me buiten om de quinny zap(extra) zouden aanraden.
Hmm voor een hele dag zou 't niet mn keuze zijn, dan zou ik eerder voor een mac laren, koelstra oid gaan. Ga anders eens lekker passen, kijken en proberen in een grotere babywinkel? Wij hebben bij mn ouders een mac laren techno ( Weliswaar in buitenland gekocht dus minder duur als in NL )
Ik zou met mijn vriend al gaan kijken maar kwamen er toen niet meer aan toe. We hebben hier op max een kwartier afstand een grote prenatal en een grote baby dump zitten maar ik dacht vraag hier alvast wat tips/adviezen. Ik denk ook dat ik beter voor een buggy dan een kinderwagen kan gaan hoe jer nu ook al 2+ is.
A;s het ook om langere perioden gaat is de Nuna Pepp misschien een idee? Wij gebruiken de buggy maar voor kleine stukjes (even met auto snel op en neer moeten voor een boodschap of zo, voor langere wandelingen zeulen we de hele kinderwagen mee), dus daar vond ik de Nuna te duur voor, maar ik vond m erg lekker rijden en de kleine zat er erg goed in. Zelf hebben wij een Chicco Liteway, 99 euro bij de babydump. Prima buggy, rijdt best lekker. Ik vind me alleen niet heel compact als hij ingeklapt is.
Wij hebben de MacLaren en de Zapp (de gewone). Ik denk dat kinderen in de MacLaren misschien idd wat comfortabeler zitten. Ze kunnen bijvoorbeeld in ligstand (alhoewel dat in de Zapp extra natuurlijk ook kan). De Zapp vind ik persoonlijker wel veel fijner rijden. Hij is heel wendbaar en je kan moeiteloos met 1 hand sturen als dat nodig is. Ik vind hem helemaal niet instabiel. Zeker met een al wat zwaarder kind rijdt hij véél fijner. Bij de MacLaren had ik op een gegeven moment echt wat moeite om hem vooruit te duwen en met de Zapp helemaal niet. Met de maxicosi erop heb ik hem ook weleens gebruikt, maar dan wel alleen voor kleine stukjes (als je auto in auto uit gaat, zodat je de baby niet uit de maxicosi hoeft te halen). Maar je kan hem er niet op doen als de buggy inzet erop zit. En even wisselen is wel veel werk. Misschien dat dat bij de Zapp extra anders is? Overigens vind ik dat mijn kinderen in allebei de wagens wel een beetje 'hangen'. Ze zitten een beetje onderuitgezakt zeg maar. Maar al met al over beide tevreden.
Ik zou de Maclaren Techno XT aanraden. Is wel wat boven 200 euro, dus dan van MP misschien. Wij hebben eens in de Prenatal alle buggy's getest en (alleen) in de Maclarens zat onze dochter prachtig rechtop, ze wilde er zelf ook graag in zitten. In alle andere merken hing ze onderuit, en wilde ze er ook meteen weer uit. We hebben ook een Maclaren Quest, die is op zich ook al erg goed, en wat lichter en kleiner dan de Techno XT, maar die kan wel wát naar achteren, maar niet helemaal plat voor een slaapje, en daar vind ik de buggy nu juist handig voor, als je een hele dag weggaat met een groot kind, en die moet toch even 1x slapen. De Techno XT is helemaal geweldig. Super comfortabel voor je kindje, zit heel mooi rechtop in de rechte stand. En kan helemaal plat voor een slaapje (en je kunt je baby er daardoor dus ook vrij jong al even in leggen als het een keer zo uitkomt, als je er een beetje een nestje van maakt met een lekkere wikkeldeken bv.). Echt dé perfecte buggy.