Baby bijna 10 weken elke avond huilen / onrustig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tumtummetje, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.845
    1.585
    113
    Goedemorgen dames,

Ons zoontje van bijna 10 weken oud is al vanaf de geboorte elke avond ontzettend onrustig van 18.30 uur toto 21.30 uur. Na 21.30 uur gaat hij op bed en gaat dan slapen tot ongeveer 02.30 uur en komt dan voor een voeding.

Voordat hij naar bed gaat is hij dus ontzettend onrustig en huilt dan ook heel erg veel. Soms echt gewoon krijsen. Hij ligt bij ons op schoot, maar zelfs wij krijgen hem dan niet altijd rustig. Soms valt hij weer even in slaap, maar daarna wordt hij weer wakker en begint het weer opnieuw.

Hij heeft ook geen honger, want hij krijgt rond 18.30 uur borst of flesvoeding.

Iemand nog tips? Gaat dit ooit over :p?
    We hebben al twee oudere kids, maar die hebben dit nooit gedaan zo.

Liefs tumtummetje

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Wil hij niet gewoon clusteren? Wat gebeurd er als je m gewoon even aanlegd als hij huilt? Of een klein flesje geeft...

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Die fase hebben wij ook gehad, het gaat over! Dochterlief heeft van 6- 14 weken elke avond gehuild, daarna was het ineens over.

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou inderdaad eens proberen of hij toch geen beetje trek heeft? Hier komt ze soms ook opeens na anderhalf uur alweer dat ze trek/honger heeft...

En anders is het wellicht het 'huiluurtje', maar daar weet ik weinig van...

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hadden wij hier ook, wat goed hielp was een beetje borstvoeding nog extra, had ik de avond 3 voedingen (18-21-23), maar hielp hier goed. En dochter wilde er graag bij zijn dus daar aan toegegeven, was voor iedereen een stuk relaxter

6. VSC

VSC Niet meer actief

Misschien heeft ie krampen?

7. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hebben wij ook gehad. Hier was het afreageren van de dag. Het hielp al enorm als we in het donker gingen en bleven zitten met hem (lekker prikkelarm). Ging met een maand of 5, 6 over.

8. jes12

jes12 Bekend lid

2 jan 2014
    888
    91
    28
    Mischien oververmoeid? Slaapt die overdag wel goed??
    half 10 naar bed gaan is ook wel laat vind ik.
    Mijn zoon is een tijd oververmoeid geweest omdat ik zijn slaapsignalen niet goed op pikte en daar kunnen ze ook erg huilerig van worden!
    Rond die leeftijd is 1,5 uur achtereen wakker zijn al erg lang. Dit verschilt natuurlijk per kindje maar toen ik merkte dat het oververmoeidheid was en mijn zoontje iedere 1,5/2 uur op bed legde ging het stukken beter!

9. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Die huiluurtjes hebben wij hier ook gehad. Ik weet niet meer vanaf welke week het was, maar het heeft wel een aantal weken geduurd. Hier duurden die huiluurtjes van ongeveer 18.00 tot soms 01.00, een voeding tussendoor hielp niks. Ik kom ze vaak wel rustig krijgen met een app op mijn mobiel 'White noise baby'. Misschien heeft jouw baby ergens anders last van, aangezien het al sinds de geboorte is.

10. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.845
    1.585
    113
    Honger heeft hij echt niet. Dat hebben we al geprobeerd. Om bed leggen lukt ook niet. Hij wordt dan helemaal overstuur en dat willen we niet natuurlijk.

Overdag slaapt hij wel goed, al is het wel een onrustige slaper. Wordt vaak tussendoor wakker, maar valt daarna wel weer in slaap.

11. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vaak zijn het op die leeftijd krampjes. En bij Bv toch een, zeg 3-tal avonden laten clusteren. Meer tips heb ik niet, want de mijne is nu met 6 mnd in vlagen nog extreem onrustig. Een deel bleek toch honger te zijn en dat terwijl ik puur slagroom heb.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.842
    6.018
    113
    Vrouw
    Clusteren heeft ook een nut, namelijk de productie wat ophogen.
    Een flesje geven ondermijnt dit. Dus beter van niet :)

Deel Deze Pagina