gedealcoholiseerde wijn tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ingel, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    hallo dames,

even wat vraagjes.
    Wie drinken er regelmatig gedealcoholiseerde wijn?

Ik heb onlangs een flesje Faber (alcoholvrije wijn) gekregen van een vriendin. Deze fles heb ik gekregen omdat ik aangaf dat ik graag een wijntje (uiteraard alcoholvrij) tijdens de feestdagen wou drinken. Ik ben zelf niet bekend met alcoholvrije wijn.

Het flesje staat al een paar dagen ongeopend in de kast omdat ik een beetje huiverig ben over de term "gedealcoholiseerde wijn".

Betekent dit dat de wijn echt alcoholvrij is of dat er een minimale hoeveelheid alcohol in zit?
    kan het kwaad als ik een glaasje van deze (rode)wijn drink tijdens de feestdagen?

Het is niet dat ik een alcoholist ben en perse een glaasje moet drinken maar water, sap en fris komt op feestjes wel een beetje mijn keel uit.

2. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Geen idee, ik weet dat een vriendin dit dronk tijdens haar zwangerschap, staat er niks op de fles qua promillage?

3. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de Italiaanse markt is een nieuwe gedealcoholiseerde wijn gelanceerd, in een poging alcoholmisbruik onder jongeren tegen te gaan.

De wijn heeft slechts 0,5% alcohol en is gemaakt van volledig gefermenteerde most.

Zit dus wel degelijk een half procent in!
    Tenminste, ik zoek nog even verder of dit in alle gedealc. wijn zo is.

4. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
  5. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Ik heb die Faber ook weleens gehad maar volgens mij staat daar toch echt 0% op of heb ik het fout?

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    deze mensen staan ook op beursen voor zwanger vrouwen. Dit kan je echt zorgeloos drinken. Wellicht dat er een minimiem klein beetje alcohol in zit maar dat kan ook bijv in kopen met wijn overblijven (als niet alles 100% verdampt is) of in een "alcoholvrij" biertje kan ook een heel klein beetje inzitten.
    Dit kan je verwaarlosen.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

In borstvoedingssiroop zit ook een half procent, dus ik denk dat het niet uitmaakt.

8. misa

misa Niet meer actief

Even op de fles kijken maar ik denk ook dat het geen kwaad kan! Ik heb het ook eens op een zwangerbeurs gezien en geproefd. Heel goed te drinken!
    En wat dacht je van bonbons bijvoorbeeld: zit ook wel eens wat in!

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Er zit waarschijnlijk wel iets in. Maar voordat je echt een probleem hoeveelheid krijgt, zul je wel wat flesjes moeten wegklokken.

Maar als je kiest voor 0,00 alcohol, dan kun je toch beter aan de sapjes ;)

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou maar sapjes smaken niet naar wijn
    en een goed de-gealcoliseerd wijntje wel

dus zou ook voor t wijntje gaan

11. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Die eet ik dus totaal niet, ik heb ooit een collega gehad die 1 bonbon ophad en onderweg naar huis moest blazen, de test gaf aan dat ze 1 glas alcohol had genuttigd!!!! Dus in Bonbons met alcohol KAN (is dus niet per definitie) erg veel alcohol zitten.

12. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik drink ze ook gerust. Nou vind ik Faber eerlijk gezegd de minst lekkere alcoholvrije wijn, ik zal zo eens kijken welke merken ik hier heb staan die ik véel lekkerder vind.

Een ervan is Natureo (of zoiets), van Torres. Deze smaakt veel beter!

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat moet dan wel een heeeele grote bonbon zijn geweest :D.

Ik vind die alcoholvrije wijn zelf overigens echt niet te drinken, dus ik hield het maar bij maltbier en water. Supersaai, maar ach, het is tijdelijk.

Suus

14. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Het was wat formaat betreft een gemiddelde bonbon, het was wel een luxere soort, en die schijnen soms een behoorlijk geconcentreerde vulling te kunnen hebben. ;)
    Gelukkig vind ik bonbons met alcohol zo wie zo niet lekker hahahaha

15. misa

misa Niet meer actief

@Tord: ben wel benieuwd naar welke wijntjes lekker zijn! :)

16. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    Weet ook iemand hoe dat dan zit met gluhwein? Als ik die flink lang laat koken, zodat de alcohol verdampt is? Durf me er nog niet aan te wagen, maar als ik weet dat dan eens een keer veilig kan doen, zou het me goed smaken!

17. Lies123

Lies123 Lid

21 okt 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb zo'n fles in de kast staan en heb dezelfde gedachten: het voelt niet goed om persé een wijntje te moeten drinken waar mogelijk nog een beetje alcohol in zit. Ik denk dat als ik nu al zo twijfel ik na het drinken van een dergelijk wijntje nog meer last krijg van die twijfel dan dat ik er van zal genieten. Dus ik spoel de wijn door de gootsteen en tja dan maar sapjes..hi! Ach; het is voor een super goed doel!!

18. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Volgens mij kun je die Natureo zonder problemen drinken. Die 0,5% is het maximum, volgens mij is de producent wettelijk verplicht om dat er op te zetten.

Ik ben ook niet erg enthousiast over de alcoholvrije wijnen, ik heb deze zomer vooral Bavaria 0,0 gedronken (een van de weinige maltbieren waar echt absoluut geen alcohol in zit), de varianten witbier en rosébier vond ik goed te doen als afwisseling van de sapjes als vervanging van wijn kies ik dan eerder voor druivensap of een glas Amé (dit laatste is verkrijgbaar bij Gall&Gall, biologische winkels en grote supermarkten). Ik heb sinds kort ook Bionade ontdekt, een biologisch sapje met een heel klein beetje koolzuur, maar lekker fris en niet zo mierzoet als alle normale frisdranken (ik koop het bij de Plus).

Nou ja, hopelijk heb je zo weer wat ideeën voor de afwisseling :)

19. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    kan prima hoor,.

20. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Goedemiddag meiden,

bedankt voor jullie reactie's.
    Op de fles staat geen promillage vermeld.
    Ik hoor/ lees dat een glaasje rode wijn (met alcohol) op z'n tijd tijdens de zwangerschap geen kwaad kan maar hier wil ik me niet aan wagen. Vanmiddag krijg ik visite en ik denk dat ik toch een glaasje (alcohol vrij )ga nuttigen.
    Mocht dit niet te drinken zijn zou ik gaag net als Misa wel willen weten wat de nemen van andere alcoholvrije wijnen zijn.
    Want ik sluit me hierbij aan:

;)

Liefs

Deel Deze Pagina