Is het een idee dat je voor morgen daar een hotel op loopafstand boekt? Dan kunnen jullie morgen met de trein heen, naar de kamer voor de slaapjes en in de avond naar de kamer om daar te slapen en de volgende dag weer in alle rust met de trein naar huis?!
Slapen ze niet in de auto? Zou gewoon met zijn allen gaan, zeker als het zo klein gehouden wordt. Vind dat je er ook wel een beetje laat mee bent. Grote auto met airco huren kan je misschien morgenochtend nog regelen? Is het op nog een optie? En anders maar gewoon met de auto van je schoonouders, als het net past past het toch?
Als je 6 weken geleden bevallen bent mag je gerust nog wat chaotisch zijn hoor! Ik kan er zelf ook nooit tegen als het ritme van mijn kind wordt verstoord; als ik er niet voor kan zorgen dat ze haar broodnodige slaapje krijgt word ik daar ook altijd zenuwachtig van, hoewel ze er voor een keertje niks van krijgt natuurlijk. Zorg voor iets te drinken in de auto voor de oudsten, prop het campingbedje aan je voeten en hoop er het beste van. De baby kan overal slapen die gaat toch nog nergens heen, en dan heb je het bedje voor de middelste. Leg de kinderen te slapen tussen stadhuis en het diner, als ze slapen is het fijn maar anders pech gehad. Als ze jengelig worden in het restaurant kunnen jij en je man je om de beurt met ze bezighouden, meestal komt het daar toch wel op neer met zulke kleintjes, of ze nou geslapen hebben of niet. Probeer je daar niet over op te winden maar te genieten van de bruiloft van je zus. Veel plezier!
In plaats van een campingbedje kun je ook alleen het matrasje meenemen. Dat scheelt een hoop gesleep en je kan je middelste alsnog overal neerleggen (als ze moe genoeg is....)
Goed dat je even uitlegt dat het nog niet allemaal duidelijk was of het doorging of niet. Ik snap best dat als je nog niet eerder zo ver van huis bent geweest en een hele dag dat je dat spannend vindt. Ik vind dat daar best wat begrip voor mag zijn. Ook ben je 6 weken geleden bevallen, je zit nog vol hormonen. (dit bedoel ik dus lief ) Er zijn wel goede tips geweest. Is er daar niemand met een campingbedje? Je jongste kan natuurlijk in de wandelwagen slapen. Die kan in de kofferbak. Kan daar een bedje bij? Kan die anders niet bij de voeten onder de voorstoel? Vaak kan daar meer liggen als je denkt. Probeer het los te laten en je man ook aan het 'werk' te zzetten om de kinderen over te nemen. (misschien doe je dat al) Veel plezier.
Ik vind het idee van een hotel echt top! Vaak is het daar ook lekker fris door de airco, kunnen de lekker een dutje doen op de kamer en na het diner kunnen jullie aanschuiven. (Eventueel de volgende ochtend om 7 uur gaan rijden als je man moet werken) bij onze bruiloft sliep er ook een neefje in een camping bedje en had er een nicht en schoonzus een hotelkamer geblokt.
Jeetje geen auto, geen rijbewijs en familie en vrienden die allemaal 100 km verderop wonen? Daar zou ik niet echt blij van worden denk ik. Geen gastouder of kdv ook? Ben je nog nooit bij je zusje op bezoek geweest? Omdat je schrijft dat t de eerste x deze afstand is met de kids? Maar gwn gaan en doen. Achteraf valt t erg mee dat zul je zien. Het is een familiegelegenheid dus zou echt allemaal gaan en niet alleen met je oudste. Soms moet je gwn jezelf even opzij zetten en moeite doen voor je dierbaren. Om 7u zijn vaak al garages of verhuurbedrijven te bereiken. Probeer anders eerst even of je een grotere auto kunt huren dan voel je je daar miss al een stuk beter bij.
Krullie, de baby is 6 weken oud, dan is het toch niet gek dat je nog niet met z'n allen een dagje 1,5 uur rijden weg geweest bent?
Ts, ben je er al een beetje uit.? Idee van het hotel vind ik heel goed, dat brengt een hoop rust denk ik.! Kun je het campingbedje meenemen in de auto, of heb je iemand kunnen vinden die het voor je meebrengt.? Waar is de bruiloft.?
Wat een luxe om 7 uur weg kunnen... Denk njet dat dat heel gangbaar is..? Man begint om half 8 met werken... Als die eerst 100 km naar huis zou moeten rijden.. Maar goed, t's ik heb je een hele beschrijving gegeven hoe je de auto kan inrichten....
Precies dit en ga je zusje nu alsjeblieft niet lastig vallen met andere zaken. Ik denk niet dat je zulke kleintjes een plezier doet door ze mee te sleuren dus ik zou ze lekker thuis laten en een oppas zoeken of je man bij de kinderen laten. Kan jij ook volop genieten!
Ik ben ook benieuwd! (Enneh 7 uur rijden was ik uit gegaan van 8.30 beginnen met werken. Ik begin zelf ook om 7 uur en m'n man om 5 uur 's nachts, maar de meeste mensen toch echt pas best laat. 100km is vaak maar net een uurtje dus erg lange reistijd vind ik dat niet)