vraagje mbt echo 5wk2dg (vraag van jolanda ook gelezen)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door melliemel, 8 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi hoi,

    ik las de vraag van jolanda; vanaf wanneer kun je leven zien?
    en het antwoord daarop was 5 wk. nou heb ik afgelopen woensdag 5-4 een inwendige echo gehad ivm bezorgdheid (ik heb een missed abortion gehad) ik verloor licht bruinige afscheiding. wat ik begreep van de verloskundige/gyneocoloog is dat het zou kunnen dat je wat ziet maar ook nog niks kon zien. nu hebben we wel wat gezien, een vruchtzakje van 6mm, zij heeft opgeschreven dat het 5wk2dg was ong. maar ik heb geen hartslag gezien ofzo en daar vroeg ik naar maar toen zei ze dat je dit nog niet kon zien? :( :( . waar kan ik nu van uitgaan, ben erg onzeker!

    gr saskia

    ps ze gaf ook aan dat die afscheiding innestelingsbloedingen waren, ik heb afgelopen vrijdag weer wat van die afscheiding gehad, moet ik er dan maar van uitgaan dat dat het is en dat het wel goed zit?
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Saskia,

    sorry dat de antwoorden verwarring geven, dat is niet de bedoeling. Het is wel zo dat je in principe vanaf een week of 5 wat kan zien, maar daar heb je wel hele goede echo-apparatuur voor nodig, en die is lang niet altijd aanwezig. Jij hoeft je geen zorgen te maken, want wat ze wel hebben gezien lag keurig op schema. Dit betekent dat de zwangerschap tot nu toe voorspoedig verloopt!
    Je hoeft je dan ook geen zorgen te maken over die afscheiding. Het kan inderdaad een innestelingsbloeding zijn, soms zie je dat vrouwen een aantal weken af en toe wat van die donkere afscheiding verliezen. Zolang het niet heldderood is en je geen krampen hebt is er niets aan de hand.

    Mirjam
     
  3. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi mirjam,

    heel erg bedankt voor je antwoord, dit stelt me meer gerust.

    gr saskia
     

Deel Deze Pagina