Meer controle bij oude leeftijd?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door , 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,

Ik vroeg me eigenlijk iets af.
    Ik hoor en lees wel overal als de vrouw (zwanger) ouder dan 35 jaar is dat ze dan meer op dingen wordt gecontroleerd.
    Maar nu is de vraag is dat ook als de vader (zaad) ouder is dan 45?
    Mijn man is namelijk ouder dan 45 en ik ben nog onder de 30, zitten daar ook risico`s aan vast en worden die ook in overweging genomen?
    Wie heeft er toevallig ervaring mee, of weet er iets meer over?

Groetjes Wendy

2. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Volgens mij is dat niet zo, mijn partner is ook boven 45 en ik heb daar niets over gehoord, lijkt me trouwens ook stug,...

Maar goed ben benieuwd of iemand anders het wel zeker weet.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nee, bij een oudere vader is er geen extra controle of medische indicatie.
    Alleen de leeftijd van de moeder telt bij de eventuele extra controle op (met name) syndroom van Down.

Ik ben 41 en mijn man is bijna 53, maar enkel door mijn leeftijd hebben we een nekplooimeting laten doen.

4. Niet meer actief

Thx voor de reactie`s.
    Ja klinkt eigenlijk wel normaal, maar ik vroeg het me eigenlijk wel af vandaar de vraag.
    Je hebt ook niets gehoort dat de sperma dan afwijkender kan zijn dan bij een jonger iemand, of meer kans op een ongezond kindje om het even simpel te zeggen door de leeftijd van de vader?
    Misschien wel wat rare vragen van mij, maar ben gewoon beetje onzeker en benieuwd.

5. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    het enige wat ik ooit wel eens gelezen en gehoord heb is dat het zwanger worden misschien wat moeilijker gaat door bv het zaad maar als je eenmaal zwanger bent is er niks meer aan de hand.

6. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Het sperma van de man wordt steeds vernieuwd, terwijl de eitjes van de vrouw wel verouderen

Deel Deze Pagina