Medicijnen voor migraine

Discussie in 'De lounge' gestart door poohbeer26, 23 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Wie gebruikt er medicatie voor haar migraine. IK heb tijden mijn mentruatie altijd 2 dagen migraine (hormonale migraine). Dat was afgelopen donderdag en vrijdag. Gisteren niets aan de hand. Wordt ik vanmorgen wakker. Ja alweer bingo. Heb moeten werken vanmorgen. Bij thuiskomst heeft mijn man mijn schouders goed gekneed. Hielp niets.
    Ik heb migravin als medicijn gehad, maar dat hielp mijn niet. Nu ook diazepam in huis, maar na 2 tabletten helpt dit helaas ook niet.

Nou heb ik laatst via google triptanen gevonden. Zou dat wat zijn? Ik wordt hier zo moedeloos van. Zelfs dit typen doet mij pijn aan mijn hoofd en ogen. Moet morgen nog een hele dag en dinsdag ochtend werken. Zie er nou al tegen op.

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hoi,

ik gebruik imigran en maxalt. Meestal werkt de maxalt het beste bij mij. Dat werkt ook tijdens een aanval. Imigran werkt alleen als ik het echt op tijd aan voel komen.

Ik zou echt naar de dokter gaan, want er is iets tegen te doen. Ik heb al vanaf mijn puberteit last van migraine aanvallen en ook meestal tijdens de menstruatie. Ik heb er wel mee leren leven, al is het een rot aandoening.

3. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik gebruik de smelttabletten van maxalt 10mg. Als ik een aanval heb neem ik een smelttablet in combinatie met 2 paracetamol(dat mag gewoon) en meestal is het binnen een uur weg/draaglijk. Werkt bij mij erg goed.

4. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik heb vanaf mijn 17e hoofd pijn dat is dus al 14 jaar. In 2006 ben ik definitief met de pil gestopt omdat ik elke dag hoofdpijn had. Dat ging toen heel goed. Tijdens mijn zwangerschap nergens last van gehad. Maar sinds 2 jaar komt het in alle hevigheid terug. Imigran heb ik ook al gehad. Hielp ook niets.
    Het is waar dat je er mee moet leren leven, maar ik wil niet dat mijn zoon later zegt. Mijn mama had altijd hoofdpijn. Ik ben er ook erg chagrijnig van. En erg moedeloos. Ik kan niets normaal meer doen. En ik kan me niet ziek melden op het werk.

5. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    ik had zelf een paar jaar lang tabletjes maar toen had ik het niet zo regelmatig die werkten eigenlijk niet echt vond ik, bij verhuizing en nieuwe ha heb ik andere gevraagd en nu maxalt smelttabletten die werken echt heel goed.. verder weet ik de naam niet meer van die vorige tabletten alleen dat maxalt dus wel heel goed helpt bij mij!

vervelend zeg, ik heb er ook al weer weken last van sinds ik een andere pil heb :s moet morgen weer naar de dokter voor nieuwe tabletten...

6. bouchere

bouchere Niet meer actief

Ik heb de sumatriptan 100 mg,
    helpt prima bij mij.

7. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ik gebruik imigram 20 mg neusspray... Werkt bij mij goed.

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik ben zo zielsgelukkig sinds ik Imigran heb..!!!

9. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Vroeger had ik veel migraine aanvallen (paar per week)en
    heb destijds sandomigran en Imigran gebruikt in combi met paracetamol
    Maar sinds 2003 na een trombose en longembolie zit ik aan de bloedverdunners
    en sinds ik die gebruik heb ik geen aanval meer gehad.Waarschijnlijk toch iets
    te maken gehad met mijn stollingsprobleem en het feit dat mijn bloed te dik was.

10. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Weet dat mijn stiefmoeder disclovenac (geen idee hoe je het schrijft sorry) krijgt..

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje

Ik ook..ging een wereld voor me open toen ik die kreeg.

12. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik gebruik de sumatriptan injectie.
    ideaal, werkt super snel!

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik gebruikte ooit toen ik veel last van migraine had (nu gelukkig niet meer) Naramig. Niet ter voorkoming, maar als ik dan migraine had. Heel erg verdovend spul. Na 4 uren werkte het wel, ik was compleet verdoofd in m'n hoofd en erg duf, maar de erge migraine was dan weg.

14. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    topirimaat zit nu al op de 100 mg heftige medicatie dat wel maar tot nu toe geen aanval meer slik ze dus 3 keer per dag

15. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Als ik thuis een migraine aanval voel aankomen gebruik ik Sumatriptan en duik ik snel mijn bedje in.
    Ze werken voor mij heel goed en heel snel.
    Een minpuntje,ze zijn voor mij best zwaar en ik moet echt altijd even gaan liggen maar dan is het ook zo over.

Ben ik op mijn werk of elders dan heb ik altijd de Maxalt smelttabletten bij me voor als ik een aanval voelt aan komen.
    Deze werken niet zo goed maar haalt wel voor mij de scherpste kantjes eraf zodat ik gewoon door kan gaan waar ik mee bezig ben.

16. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik heb in het verleden Relpax gebruikt maar dat was zo'n paardenmiddel dat ik direct in slaap viel en gewoon drie dagen helemaal nok out was, inmiddels heb ik een gezin en kan dat gewoon echt niet ( drie dagen nok out zijn ) ik heb nu Maxalt in smelt tablet vorm en die werken echt uitstekend. Ik heb zeker 1x per week wel een hevige migraine aanval, zelfs met verlammingsverschijnselen :(

Ik lees hier veel mensen schrijven dat als ze een aanval hebben dat ze dan een pilletje nemen en dan verder gaan maar ik kan me dat zo slecht voorstellen, als ik een '' echte '' migraine aanval heb dan kan ik echt niets meer, ik ben een dood vogeltje, kan niet praten, kan niet denken, kan niets meer :(

17. MissT

MissT Niet meer actief

Ik gebruik Migrafin (zakjes). Als ik een aanval op voel komen, neem ik een zakje, ga even liggen in een donkere kamer, en het werkt echt super snel!

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier sinds een jaar denk ik aan elke dag sanomigran eigenlijk 2 tabl per dar maar heb dit nu terug gebracht naar 1 per dag {en blij! want was er veel moe van}
    Als ike en aanval had gebruikte ik maxalt, alleen werkte dit bij mij alleen de 1e 2/3 keer.... later niet meer.... Nu sinds heel kort de imigran afgelopen week 1 keer gebruikt en dit werkte! HOERAAA

19. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook jaren last gehad van hormonale migraine, elke maand was het raak tijdens de stopweek van de pil. Het was echt heftig en ik kon dan niks hebben (licht/geluid/geuren). Slapen was ook geen optie want juist als ik ging liggen, leek het of mijn hoofd uit elkaar knalde. Ik spookte dan maar wat rond in huis en moest regelmatig overgeven.

Heb veel verschillende medicijnen geprobeerd maar het enige wat bij mij hielp, was een zetpil diclofenac 100mg. Orale pijnstillers hielpen bij mij niet ivm het overgeven maar de zetpil was echt een geschenk uit de hemel ;) Na een half uurtje voelde ik de pijn dan afzakken. De rest van de dag was ik zo suf als wat maar de pijn was (bijna) geheel weg.

Op een gegeven moment was ik er trouwens wel klaar mee en ben ik van de pil afgegaan. Heb toen een tijd de nuvaring gehad en dat scheelde ook in de migraine. Had er minder last van daarna.

Sterkte ermee!

20. wonderland26

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik maxalt 10 mg. Het is dan binnen een half uur/uur weg.

Deel Deze Pagina