Vraagje mbt onderlakens

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LittleMommy, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMommy

LittleMommy Niet meer actief

Ik had een vraagje mbt onderlakens van een ledikantje..
    Nu hebben ze bij de wibra gigantisch veel babydingen voor egt spotprijzen..
    Nu hadden ze onderlakentjes in jersey of badstof, alleen hebben ze ze in allerlei kleuren, behalve in het wit (wat ik eigenlijk dus wil :oops:) ben der gister namelijk geweest..
    Maar nu heb ik dus in plaats van de jersey of badstof, de molton hoeslakens meegenomen..
    Moet ik dan alsnog onderlakentjes in jersey of badstof erbij hebben ?

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ja, want die moltonlakens zijn meer om je matras te beschermen (bij doorlekken ofzo).

3. LittleMommy

Jah, maar dit zijn gewone moltenonderlakens, niet waterdicht of iets, want ik heb ook van die onderleggers van molton, maar die zien en voelen heel anders aan..
    Ze lijken eigenlijk precies op de jersey & badstof, het zit er net tussen in, tussen die 2 stoffen zeg maar, zo voelt het aan..

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan waterdichte moltons hebben, met een plastic tussenlaag, die eigenlijk niet mogen. En je hebt de gewone die vocht absorberen, die heb je wsl ook op je eigen bed. Helpt het matras te beschermen tegen zweet, maar een lekke kruik gaat daar natuurlijk doorheen. Op een waterdichte molton blijft dat liggen en kan de baby verbranden en het plastic kan verstikkend werken.

Daar bovenop leg je een (hoes)laken van jersey, badstof of gewoon katoen!
    Ik heb zelf een hekel aan jersey en badstof. Bij de Hema verkopen ze 2 witte katoenen hoeslakens voor 11 euro!

5. LittleMommy

Heb net even met de kraamzorg gebeld die ik straks krijg..
    Het kan geen kwaad zolang het geen waterdichte molton hoeslakens zijn..Want daar heb je dus weer die aparte zeiltjes voor die je daar weer onder legt..

6. LittleMommy

Die ik gister had gehaald zijn indd de gewone, voor vocht absorberen en dergelijke, zit verder geen plastic laag of iets in/tussen.. Het lijkt op badstof, maar dan niet zo grof.. et zit egt tussen jersey en badstof in zeg maar.. maar het was okay volgens mijn kraamzorg indd wat jij zei over dat er geen plastic laag of iets in zit..

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Molton is ook gewoon geruwde katoen.
    Jersey is een zachte katoen.
    Badstof is een "geluste" katoen!

Met "een" molton wordt het ding bedoelt dat je over het matras legt, daarover doe je een (hoes)laken.

Deel Deze Pagina