Dreumes wil geen avondfles meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    #1 ikkie97, 30 sep 2013
    Laatst bewerkt: 30 sep 2013
    Mijn dochtertje van 16 maand wil ineens geen avondfles meer hebben. Ze kreeg tot nu toe altijd nog een flesje van ca 150 ml waarvan ze meestal zo'n 100-120 opdronk. Eergister wilde ze ineens niet meer drinken, ik dacht dat het kwam omdat ze heel moe was. Gister wilde ze wel en vandaag ook ineens weer niet.

Ze krijgt smorgens ook ongeveer 150 ml in haar pap. Krijgt ze dan nog wel genoeg zuivel? Ik weet niet of ik er verder overdag wel melk in krijg... Ze krijgt meestal wel een klein beetje yoghurt na het eten.

Even voor de duidelijkheid, de avondfles is die van 19.00 uur, daarna slaapt ze tot de volgende ochtend ergens tussen 6 en 8.

2. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Mijn zoontje wilde geen flesje meer vanaf 12 maanden. Wat we ook deden, hij wilde gewoon niet. Contact gezocht voor advies, want we waren echt radeloos. Maar het geeft helemaal niet. Werd meerder keren bevestigd. Zolang hij maar max. 300 ml aan melkproducten zou krijgen.

Nu drink hij melk & fruit en krijgt zijn danoontje/yogurt etc.
    Ik denk dat hij er ongeveer per dag 200 ml krijgt en dat vind ik prima. Maar pap krijg ik er echt niet meer in. Helaas!

3. miep84

miep84 Niet meer actief

Hier ook sinds 12mnd geen fles meer. S morgens 200ml melk in pap (in bord) s middags beker melk bij brood en s avonds yoghurt als toetje. Dat is voldoende melkproducten :) vind 16mnd nog best lang volgehouden met flesje!

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met 16 maanden hoeft het ook niet echt meer. Kreeg ze nog opvolgmelk of gewone melk? Hier is het met 16 maanden een bekertje melk geworden voor het slapen gaan. En bij d'r broodje melk?

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Bedankt voor jullie reacties, denk dat we de melk bij het middageten toch maar weer eens moeten proberen.
    Iemand ook ervaring met thee met melk? Dat kregen wij vroeger altijd namelijk..

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ze hebben ongeveer 300 cc zuivel per dag nog nodig, maar dat is dus melk en yoghurt en kaas enz alles bij elkaar.
    Als ze een kleine eter is over de hele linie, zou ik zeer soepel met die 300 omgaan en de grens ergens tussen de 200-250 leggen zelf.
    Bekertje melk dus bij de lunch en dan zou je met nog een yoghurttoetje zat voldoende zuivel geven :)

7. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Fijn te lezen! Hier hetzelfde verhaal... Ineens geen melk meer (drinkt uit bekertje ipv fles) hij eet wel flink yogurt en ochtendpap dus we komen via die route wel aan genoeg zuivel. Ons zoontje is overigens ook 16 mnd

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Yep! Wij zijn met 11 mnd al overgegaan op koemelk. En 's avonds ( overigens ook bij 't ontbijt ) voor het slapen kreeg hij een flesje thee met scheut volle melk. Met 14 maanden wilde hij deze avond fles ook niet meer.

9. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Sinds vorige week krijgt Jason 's morgens melk en bij de lunch (2x 150 ml). De melk maak ik beide keren warm, want dat vindt hij het lekkerst! Voor het slapen wil hij een paar slokjes water.

Jason is bijna 17 maand en kreeg vanaf 13 maanden koemelk, toen de bv was afgebouwd.

Deel Deze Pagina