hsg en misschien stomme vraag

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door hellentjuhh, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi meiden

Ik heb een vraagje ...
    Ik krijg 10 mei een hsg na 3 iui pogingen
    Ik mag deze maand geen iui omdat mijn hsg uitkomt op mijn 14e dag Moet vanaf de 12e dag ook met condoom vrijen om niet zwanger te worden voor de hsg ...Nu heb ik vorige maand pas een eisprong gehad op dag 21 .......Nu is mijn vraag stel dat ik deze maand weer een latere eisprong heb na de hsg ,kan ik deze keer dan zelf klussen ?of word met een hsg het groeiende eitje dan ook weggespoten ???denk het niet he ?omdat je eitje groeit in je eierstokken en niet in de leider ???

of ben ik nu blond ?hahaha

liefs hellen

2. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Stomme vragen bestaan niet ;)

Bij mij deden ze de hsg expres vóór de eisprong om zeker te zijn dat ik niet zwanger zou zijn. Wij mochten daarna gewoon ons ei benutten (kwam bij mij op dag 18 volgens mij en had op dag 14 de hsg. Tegen mij werd gezegd dat ik 6 maanden extra vruchtbaar zou zijn.
    Heel veel succes en sterkte met de hsg, hopelijk zorgt het voor extra vruchtbaarheid bij jullie!

3. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook! Maar ik had van me zelf geen eisprong dus over veilig vrijen niet gesproken, zit wel wat in maar dan zou je verwachten dat ze de HSG eerder doen...

4. Dat zouden ze ook gedaan hebben ,maar omdat de gynecologen die de hsg doen vakantie hebben deze week werd het dus 10 mei .........die pech had ik dan weer .......Anders had ik gewoon deze maand de IUI kunnen doen ......

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Wij moesten echt een ronde wachten.
    Uitleg was dat er vloeistof ingespoten werd, en er was niet bewezen of het groeiende eitje dan aangetast werd of niet.
    Dus ze wisten ook niet of er dan een grotere kans op afwijkingen zou kunnen zijn, als je zwanger zou raken.
    Voor de zekerheid hebben wij die maand niet benut.

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja hoor, dat mag. Ik had ook vrij laat een eisprong en mocht na de hsg gewoon weer aan de slag

Ik zie nu de andere reacties, ik zou doen wat voor je zelf goed voelt. Elk ziekenhuis heeft blijkbaar een ander regime daarin.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier hadden we in de ronde van de HSG geen IUI, dat werd niet gedaan. Maar we mochten wel zelf proberen om zwanger te worden, dat kon geen kwaad.

8. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Ik krijg 6 mei een hsg. Mij is ook verteld dat ik deze maand niet zwanger mag worden. Dat de vloeistof pas uit je lichaam is bij de volgende menstruatie en het vruchtje mogelijk kan aantasten.

Ik weet dat pas eind volgende week na de hsg mijn eisprong is. Ik zal het nog eens navragen bij de arts maandag.

9. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Mij werd verteld dat ik meer kans had na de HSG. Ik zeg, gewoon na je HSG proberen. Wie weet...

Deel Deze Pagina