Ik heb voor de 12 weken meerdere echo's gehad in het ziekenhuis.Op die echo's was de uitgerekende datum steeds 18 oktober.Ik had zelf 16 oktober uitgerekend(ben dmv icsi zwanger geraakt dus dit is in principe vrij nauwkeurig te berekenen) Bij de 12 weken echo zei de echoscopist dat ik volgens hem een paar dagen verder was.De metingen varieerden tussen 15 en 16 oktober. Nou wil m'n verloskundige de uitgerekende datum niet meer aanpassen omdat ze in het ziekenhuis steeds de 18e zeiden.Nou maken die paar dagen op zich niet zo heel veel uit natuurlijk,maar wel voor wanneer m'n verlof ingaat.Verder vraag ik me af wat een termijnecho dan uberhaupt voor zin heeft als ze toch niet van plan zijn de datum aan te passen. wat vinden jullie?
Uitgerekende datum blijft wat het ziekenhuis aangeeft, aangezien de datum van bevruchting precies bekend is. Bij mij namelijk hetzelfde geval. Succes!
Klopt,maar dan kom je dus op 16 oktober.... En het was in een ander ziekenhuis dan waar de icsi plaats vond. Nou ja,kan me er maar beter niet druk meer om maken vond het alleen wat flauw....waarom dan de termijnecho(niet in het ziekenhuis,maar bij een echobureau) als je toch de eerdere meting(van voor 9 weken zwangerschap)gaat gebruiken.... Scheelt me wel 2 a 3 dagen dat ik later met verlof kan(en zo leuk is het momenteel niet op m'n werk....)
Vanaf 12 weken wordt de bevaldatum niet meer aangepast omdat elk kindje dan zijn eigen groei heeft. Als jouw kindje telkens dezelfde groei liet zien kan hij die laatste meting net even een groeispurtje hebben gehad, snap dus dat de vk de datum niet aanpast. Ik zou zeggen neem een paar dagen vrij voorafgaand aan je verlof als het je zwaar ligt, voordeel is weer dat je een paar dagen later hoeft te beginnen nu je een paar dagen later bent uitgerekend, maakt dus in principe niets uit.
De termijnecho wordt vooral gebruikt om een uitgerekende datum te bepalen bij spontane zwangerschap. Hier ook zwanger door icsi en gezien de bevruchting op 5 okt was, is de uitgerekende datum 28 juni. Maar er zijn ook ziekenhuizen/verloskundige die wel de datum aanpassen. Daar is volgens mij geen vast protocol voor
Ik snap dat het idd erg verwarrend is maar het zijn gelukkig maar een paar dagen verschil Ik zou gewoon de 18e aanhouden en als het zwaarder word een paar dagen eerder vrij nemen Mijn eisprong en menstruatie kon ik berekenen en mijn datum is 26 december hihi Maja nu maar afwachten wat de eerste echo woensdag vertelt
Bij mij wilden ze de datum ook aanpassen, omdat de kleine 2 dagen voor zou lopen (met 8 weken). Dus ik zei: 'Dat is toch raar, ik weet wanneer hij erin is gegaan!' (ook IVF/ICSI) en toen werd het niet aangepast. Dit is trouwens de nauwkeurigste calculator als je IVF gebruikt hebt om zwanger te worden: Bereken uitgerekende datum en zwangerschapsduur
ja....dan kom ik toch echt op 16 oktober.Nou ja,ik hou er over op,haha.feit is natuurlijk wel dat bij de een de innesteling sneller gaat dan bij de ander....
Hier dezelfde discussie datum wordt niet aangepast, het scheelt maar 1 dag, maar imo is er ook niet heel nauwkeurig gemeten met de echo dus ik hou zelf lekker mijn eigen datum aan.