Utrogestan - seks met al die smurrie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Belle1984, 23 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is ondertussen dag 9 na mijn eerste cryo tp voor ons tweede kindje. Morgen mag ik eindelijk testen en bloed laten prikken. Ik moet progynova en utrogestan nemen en ik moet zeggen dat vrijen met die smurrie van de utrogestan niet aangenaam is. Wat waren jullie ervaringen hiermee?
    Als ik morgen zwanger blijk, dan moet ik nog tot 12 weken utrogestan gebruiken. Indien niet, dan zijn we er twee weekjes vanaf maar dan begint het opnieuw bij een volgende tp.
    Ik was van de eerste keer zwanger met de eerste ISCI en toen had ik er niet zo'n last van. Nu gaat het echt 'stroef' :)

Ik voel zo'n vol gevoel in mijn onderbuik... alsof ik ongesteld moet worden. Wat duurt de dag lang vandaag!!

2. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    haha wij hadden het zelfde problem. We vonden het zo vies die smurrie. :$ Ik was ook zo blij dat ik het in mijn eigen cyclus moest gaan proberen.

3. Belle1984

Belle1984 Actief lid

14 jan 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb pco dus moet progynova gebruiken, eigen cyclus is jammer genoeg niet mogelijk. Maar utrogestan moet je volgens mij altijd nemen, eigen cyclus of niet. Ik denk dat dat het protocol is bij Life Leuven (woon in België) maar heb wel een top Nederlandse fertiliteitsarts (Dr. Valkenburg). Zit jij ook niet op het wachtbankje?

4. anita85

anita85 Fanatiek lid

12 sep 2009
    1.385
    18
    38
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zit idd op het wacht bankje mag 2 aug testen. Ik kan niet tegen de progynova. Krijg tussentijdse bloedingen en reageer daar bijna niet op daarom moet ik zonder. Vind het helemadl niet zo erg.

Wanneer mag jij testen??

5. miich

miich Fanatiek lid

18 dec 2012
    1.242
    382
    83
    Utrecht
    Ik vond het ook niets ma mn punctie /tp. Deze ronde cryo zonder gedoe wat veel stress voorkomt

6. #6 MarinaDeMix, 30 jul 2015
    Laatst bewerkt: 30 jul 2015
    Omdat wij ook op de normale manier zwanger kunnen worden en we niet wisten of we zwanger waren en wat mijn eisprong aan het doen was, hadden we seks met een condoom met glijmiddel.

Deel Deze Pagina