Vraagje mbt zaadkwaliteit vriend

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Duna, 13 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    Hoi!

Wij zitten nu sinds mei 2015 in de mmm. Mijn cyclus was erg onregelmatig, maar met clomid iedere maand een eisprong gehad en een perfect te timen cyclus gehad. We hebben met behulp van ovulatietesten de eisprong iedere keer (met clomid) kunnen vinden en ook rond die tijd seks gehad, maar nog zonder resultaat. Vanwege bijwerkingen ben ik nu over gegaan op gonal f.
    Nu was het zo dat de zaadkwaliteit van mijn vriend in 2015 2x getest is. De eerste keer was het van matige kwaliteit, de 2e keer was het wel goed (weet geen exacte waardes meer). De artsen zeggen nu dat we er dus vanuit kunnen gaan dat het goed is omdat het momentopnames zijn en de eerste test vertekend kan zijn vanwege ziekte of zo. Nu geloof ik wel dat dat kan. Maar bij mijn vriend in de familie zijn er mensen ongewenst kinderloos en zijn ouders hebben 4 jaar gedaan over hun eerste kindje. Waarschijnlijk lag het probleem bij zijn moeder, maar zeker weten doen we dat niet (ouders praten er niet zo makkelijk over). En de andere mensen weten we niet waarom dat dat zo is, familie praat niet zoveel...
    Verder zegt mijn vriend dat hij af en toe het idee heeft dat er veel uit komt en op andere momenten het idee heeft dat er bijna niets uit komt (sorry voor de details). Nu heb ik eens gehoord dat dat ook is bij mannen die een matige/slechte kwaliteit hebben, maar zeker weten doe ik dat niet.

Nu vroeg ik mij af of we er dus echt vanuit kunnen gaan dat de zaadkwaliteit van mijn vriend toch gewoon goed is of dat ik nog eens met mijn vuist op tafel moet slaan als ik een afspraak in het zh heb?
    Wat denken jullie/wat zouden jullie doen?

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik twijfel zo erg en wil niet nutteloos allerlei hormonen spuiten terwijl het toch niets kan worden omdat de kans er is dat zijn zaad toch niet goed is.

Liefs,
    Duna

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hoi!
    gebruik je alleen hormonen en dan geen inseminatie zoals iui?

De broer van mijn vriend is met zijn vrienden 6 jaar bezig geweest uiteindelijk met ivf wel gelukt.
    vind het wel toevallig dat er in 1 gezin 2 mannen zijn die met hun vriendin hulp nodig hebben gehad.
    En mijn vriend zegt altijd dat er bij hem weinig uitkomt. maar de kwaliteit is perfect.
    Misschien kan je over stappen naar iui dan brengen ze het zaad verder in dus meer kans.

Succes!

Oja ben jezelf helemaal gecontroleerd? eierstokken etc?

3. Duna

Duna Bekend lid

14 aug 2015
    673
    24
    18
    Ik gebruik inderdaad alleen hormonen. Geen IUI of iets dergelijks. In het zh willen ze het eerst zo proberen omdat ze daar zeggen dat er niets mis is met het zaad van mijn vriend.
    Ik weet niet of het bij de familie aan de man of vrouw ligt, maar vind het wel opmerkelijk dat het 2x voor komt en dat mijn vriend dan ook 1x slecht test.

Bij mij hebben ze echo's gemaakt en bloed laten prikken en daar is niet uit voort gekomen. Dus is het onbekend waarom ik een onregelmatige cyclus heb. Verder heb ik gehoord en gelezen over het doorspuiten van de eileiers, maar daar heeft het zh het nog niet over gehad. Wil dat misschien ook nog even aankaarten...

Vind het wel een geruststellende gedachte dat het gevoel dat er weinig uit komt niet direct hoeft te betekenen dat het ook daadwerkelijk slecht is. Dus dank voor die uitleg in ieder geval :)

4. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Okee. bij mij is alles goed en bij mijn vriend ook. Dus ik denk dat t per ziekenhuis de procedure verschillend is.
    ik mocht kiezen voor een kijk operatie of een foto. of direct starten met iui. Dus ik heb voor de operatie gekozen omdat je soms hoort dat mensen eerst iui en dan ivf doen en dan een operatie. en ik wou eerst uitsluiten of alles okee is van binnen. Toen met iui begonnen met gonal f.
    Dus misschien kan je zoiets aankaarten.

Ja ik vind het ook apart dat het bij ons lang duurde maar ook bij mijn vriend zijn broer.

je kan ook vragen of ze je eisprong met een echo en bloedprikken bij houden. Bij mij werkte ovulatie testen totaal niet.

Deel Deze Pagina