Hoe vaak samen spelen ... Bijna 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luchia, 7 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luchia

Luchia Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.683
    711
    113
    Hallo mama's ,

Mijn zoon van bijna 2 jaar (Juni) vindt ik erg lastig om soms te vermaken. Ik ben niet echt een moeder die uren kan spelen met blokken en dergelijke. Ik probeer minstens wel 1 tot 2 keer per dag even samen naar buiten te gaan zoals naar de kinderboerderij, speeltuin of de winkel vindt ie ook leuk. S'avonds voor het slapen gaan mag ie nog op het grote bed bij me om lekker samen kwartiertje/20 minuten te stoeien/knuffelen/samen filmpje kijken en wat boekjes lezen dat soort dingen. S'ochtends hetzelfde dan mag ie als het nog erg vroeg is nog even bij ons in bed. Soms gaan we een kwartiertje in de ochtend na het fruit nog een verven of tekenen. Ik ben zelf erg onzeker over dit onderwerp als ik het wel goed doe. Hoe doen jullie dat meestal ? Hoe vaak spelen jullie samen en wat bijvoorbeeld ? Hoe ziet er een dag bij jullie uit ?

Heel erg bedankt alvast !

2. Noorie

Noorie Niet meer actief

Ik herken dit wel.. ik zit zelf ook niet een hele dag bij m'n dochter op de grond, en daar voel ik me soms ook onzeker en schuldig over.
    Hier gaan we 1 a 2 x per dag samen naar buiten (speeltuin, boerderij, stuk wandelen)
    Verder elke dag wel een spelletje en speel ik altijd wel even mee met haar winkeltje of playmobil ofzo.. verschilt ook wel qua dag, soms meer soms minder maar ben alleenstaand dus alle andere (huishoudelijke) taken komen op mij neer.

3. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    2 jaar en zelf spelen is nog best jong
    Vanaf die leeftijd zijn wij wel gaan oefenen
    Dus even mee samen spelen dan 10 minuten zelfstandig
    Als hij nog zoet bezig is (dus niet als hij zich verveelt en zeurt of je weer mee doet) weer even aansluiten enz
    Nu bijna 4 jaar kan hij wel een uurtje zich alleen vermaken en doen we daarna weer iets samen

4. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Hier de 'luxe' dat dochter van bijna drie vrijwel altijd speelt! Ik probeer sowieso altijd één drukkere activiteit per dag te plannen, dus óf middag thuis, óf ochtend thuis.

Ze kan en kon uren spelen met blokken, knikkersbanen, ballenbakballen, plastic servies of boekjes lezen.

Als activiteiten gaan we veel winkelen, gewoon even naar de Hema, kruidvat, supermarkt. Maar ook IKEA of intratuin zijn groot feest. Bibliotheek is ook iedere week vaste prik.

Verder een jaarkaart van kinderboerij speeltuin in de buurt, waar we zeker ieder week wel één keer ff een anderhalf uur tot drie uren naar toe gaan. Zij de energie mooi weer even kwijt.

5. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Mijn dochter van 3,5 jaar kan nog steeds niet zelf spelen :) Maar met 2 jaar gingen we 's ochtends altijd een grote wandeling maken. (broertje mee in de wandelwagen) En dan ene keer naar speeltuintje/bieb/eendjes/haven, maar vaak ook even praktisch naar de winkel/apotheek/etc. Dat breekt de dag al lekker. Koffie drinken en fruit eten maak ik een gezellig momentje van met muziekje aan, soms boekje erbij. Dan zet ik ook nog een keer een filmpje in en dan ben je al een eind door de dag heen :D Tijdens het huishouden doen, lukte het zelf spelen soms, maar meestal hing ze dan een beetje rond mij heen. En met was vouwen, afstoffen enzo kon ze dan op haar manier ook helpen.

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb er echt een hekel aan om blokken te bouwen, met autootjes te rijden etc. Maar zoon kan zich ook nog niet al te best alleen vermaken dus wij gaan ook vaak naar de speeltuin enzo.
    Thuis helpt hij vaak met vegen, de Was in de machine doen etc. Soms speelt hij eens 10 minuutjes en dan liefst met een ballon of met de duplo.

Dochter Is nu 5 en zij kan nog geen 10 minuten alleen bezig zijn. Verveelt zich al snel en kan dan niks bedenken. Meestal loopt ze om me heen te dralen en te kletsen kletsen kletsen...

Tv kijken zijn ze beiden overigens heel erg goed in hahaha daar kan ik ze de hele dag wel een plezier mee doen.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Onze zoon wordt over 3 weken 4 dus kan zichzelf inmiddels wel vermaken.
    Voorheen zat ik regelmatig op de grond, gingen vaak naar buiten, keken wel eens televisie en wilde meehelpen met was vouwen.
    Inmiddels gaat het dus erg goed, hij is ouder en heeft een zusje maar probeer nog steeds veel buiten de deur activiteiten te ondernemen.

Deel Deze Pagina