wat zouden jullie met deze kleding doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 5 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Kledingdilemma: Mn jongste is 4 jaar en zit op dit moment in maat 110-116. op de zolder staan nu zo'n 5-6 vuilniszakken met kleding die haar te klein is en wat ik niet leuk meer voor haar vind (over van de oudste). zeg vanaf maat 80 tot 116. daarnaast nog een aantal tassen met kleding van de oudste die voor de jongste zijn. kortom, ik wordt er helemaal gestoord van. Ik had ook 3 vuilniszakken gekregen voor de oudste die nu in 134 zit. waren maten a la 154 en groter. deze heb ik weg gedaan. duurt lang voordat ze daarin zit en tegen die tijd heeft ze hoogstwaarschijnlijk een eigen smaak....:rolleyes:
    ik heb de te kleine kleding al een paar x te koop gezet op MP, voor kleine prijsjes en per stuk. geen doen om al die foto's te maken, advertenties, bij houden wat er wel en niet verkocht is enz. en dan 1x in de zoveel tijd alles opnieuw erop moeten zetten omdat het verdwenen is.
    Ik vind het zonde om zo weg te gooien in de bak. Ken verder niemand die het kan gebruiken. puntje: Het is veel al 2e handskleding en groot deel van mn oudste van 6 dus een deel is ook wat verouderd. sommige dingen natuurlijk tijdloos. ik wil het opruimen maar zie overal euro tekens in:oops:
    met moeite zal het wel te verkopen zijn maar eerlijk, ik heb geen zin en tijd in kledingbeursen enz...
    vorige keer al baby tot maat 80 naar de kringloop gedaan. deed op dat moment een beetje zeer maar daarna blij dat het weg was. nu is het weer een dilemma om het weg te doen...:oops:

nu heb ik een aantal opties:
    1. het kan naar de kringloop die het vervolgens weer verkoopt. (en dan de iets duurdere dingen eruit halen om op MP te zetten).
    2. toch nog een paar weken proberen het op MP te verkopen maar dan als 1 groot pakket. en lukt dat niet, weg
    ermee.
    3. er zit ergens een stichting die kleding aanneemt voor pleegkinderen. pleegouders kunnen daar dan gratis
    kleding halen als ze pleegkinderen binnen krijgen. (idee is heel goed maar ze doen zelf niet erg veel moeite om het te halen, reageren slecht op mails enz dus ik krijg het gevoel er zelf achteraan te moeten gaan)...

wat zouden jullie doen?

2. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Wat ik altijd doe:

Ik breng de mooie kleding naar een tweedehands kinderkleding winkel. Daar krijg ik een bedrag voor terug als het verkocht is.
    De rest gaat naar een textielbak. De kleding die goed is gaat dan bijv. naar een kledingbank en de rest wordt gerecycled.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik stop het in de kleding bak voor de kledingbank

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik zou optie 2 doen. Als je niet verkoopt in zo'n kledingbak.

5. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Gewoon in zo'n bak gooien of naar zo'n stichting. Het is 2e hands en je hebt een groot deel zelf niet eens gekocht. Zou er dan een ander blij mee willen maken die geen geld heeft.

Kringloop of andere plek die er geld voor vraagt doe ik zelf niet.

Manque vindt dit leuk.
  6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik breng het naar de kringloop

7. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Nog een laatste verkooppoging en dan de kledingcontainer...

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik verkoop de dure merkkleding via m’n eigen facebookgroepje en dat loopt geweldig goed. Ook de setjes van Zara etc verkopen vaak wel.

De goedkopere dingen of met een klein vlekje geef ik weg of gooi ik in de kledingbak.

Maar kleding die echt oud is of minder mooi zou ik gewoon in de kleding bak doen. Niet eens de moeite nemen het te verkopen ;)

9. Moess

Moess Niet meer actief

Ik zou het ergens heenbrengen waar je anderen er blij mee kan maken. Snap dat je er iets voor wil krijgen maar een groot deel heb je zelf ook gekregen begrijp ik. Dat zou ik dan niet perse willen verkopen

10. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    #10 Zana28, 5 jan 2018
    Laatst bewerkt: 5 jan 2018
    Geen weggeefgroep in je woonplaats? Kun je alsnog de mooie stukken eruit halen die je denkt te verkopen en de rest als pakket per maat weggeven. er zijn zat mensen die geen familie of vrienden hebben met kinderen in de juiste leeftijd en alles moeten kopen, maar wel erg blij mee zouden zijn. Eventueel kun je ook nog iets in ruil ervoor vragen.

11. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    #11 meintje, 5 jan 2018
    Hier is een winkel die nog echt nette kleding voor je verkoopt en van de opbrengst krijg je dan 25procent.
    Maar aangezien het bij jou veelal om al gekregen kleding gaat zou ik daar niet zo'n euro tekens in zien. Daar verlies je niks op als je er een ander blij mee maakt. Je krijgt er dan wel geen geld voor maar wel een goed gevoel of erg dankbare mensen....

Ik zou dat spul dus echt gewoon in de kledingbak doen of afgeven aan een stichting. Jij bent er vanaf, het is weg en komt grotendeels nog goed terecht bij mensen die het kunnen gebruiken.

De echt bijzondere stukken zou je apart kunnen proberen te verkopen, of afgeven aan mensen die minder goed in het geld zitten en hun kindjes ook wel eens leuk willen aankleden in een merkstuk....

12. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.879
    5.128
    113
    De wat duurdere merken geef ik altijd weg. De rest gaat in een kledingbak.

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Alles in de kledingbak. Ik vind het zelf te veel tijd kosten om het te verkopen voor die paar euro die je ervoor krijgt...

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik breng het zelf naar de kringloop. Ik haal voor mijn kinderen ook gewoon bij de kringloop. En dan geef ik dus ook weer wat terug. De kringloop steunt vaak overigens ook goede doelen en stichtingen etc. Dus het is niet zo dat zij er zelf veel winst van maken ofzo. Maar zelfs dan nog... niet te moeilijk denken. Weg is weg.

Roanna vindt dit leuk.
  15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Met m’n laatste verkoopsessie heb ik €900 opgehaald :D Vond ik toch wel de moeite. Maar met tweedehands, versleten kleding zou ik het ook niet doen nee.

Madeliefke vindt dit leuk.
  16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Is er niet iemand in je omgeving die het misschien goed zou kunnen gebruiken? Ik ben tegenwoordig heel erg van het weggeven in plaats van verkopen. En anders zou ik het in de kleding bak doen.

17. veense

veense Niet meer actief

Inleveren bij H&M: per ingeleverde plastic tas krijg je een kortingsactie van 15%.

jupke en Caithy vinden dit leuk.
  18. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Iemand anders blij mee maken.

19. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.016
    2.377
    113
    #19 Anan, 5 jan 2018
    Ik maak altijd pakketjes. Heb ik 30 stuks bied ik het aan voor 15. Dit werkt bijzonder goed op de Facebook verkoop groepjes in mijn regio. Marktplaats is bagger. Meeste pakketjes (vooral grotere maten) ben ik binnen een dag kwijt.
    We hebben een speciale spaarpot voor Mp en fb verkoop opbrengsten. In de vorm van een kip. Feed the chicken ;)

Oh en alles zonder gaten en vlekken. Dat belandt in de prullenbak of doe ik er gratis bij.

20. rums

rums Niet meer actief

Ik ook.

Deel Deze Pagina