nog 1 keer....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door katemans, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    Ben een trotse mama van 2 hele lieve duiveltjes van 4 en 2 jaar, en weet heel goed hoe gezegend ik ben met 2 gezonde kindjes, maar het gevoel om nog 1 keer zwanger te worden en zo'n klein hummeltje te hebben blijft spelen (en wordt sinds een maand of 4 alleen nog maar sterker) Heb bij dochterlief een (mag ik wel zeggen) zware bevalling gehad waarvoor ik een 2 jaar heb moeten bijkomen, maar nu ik weer lekker in mn vel zit, zou ik toch mij 3e musketiertje willen hebben... manlief is al van NEE naar een 'zou toch wel leuk zijn'

Maar dan begint het twijfelen, het begint zo ook steeds makkelijker te worden, hoef voor de oudste al helemaal niks meer mee te nemen, buggy ligt ook meer als decoratie in de auto te kijken, dochterlief loopt veel liever en is bezig om zindelijk te worden (geen luiers meer is ook lekker ;))
    Maar als ik dan naar mn kleine nichtje kijk begint het weer van alle kanten te kriebelen, en heb altijd 3 kindjes gewild....

Veel in mn omgeving pleiten voor 2 kindjes, dat dat makkelijker is meenemen, qua studie later, 3 is a crowd, financiën en meer van die gein... maar goed, voor de studie kunnen we sparen, hebben genoeg kleertjes op zolder en hoe vaak ga je per jaar nou op vakantie of naar een pretpark??? heb niet het gevoel dat ik het daar voor moet laten... maar ooooh die twijfel.... ben benieuwd of er meerdere zijn met zo'n twijfels??

groetjessss

2. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    alleen maar kriebels bij je kleine nichtje!!! nou ja nu voelt djayden zich gepasseerd!!! :D Foei!!! Je moet het maar gauw goed komen maken whahaha.

Leuk je hier te zien lieve achternicht van me!! Dikke knuffel van ons.. ennuh ik hou je in de gaten en over 24 weken mag je hier met mijn 2de kleine kruimel komen knuffelen word het gevoel alleen maar sterker!!

3. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    hahaha toen jullie mannetje geboren werd, was ik gelijk verliefd op m, dat weet je, maar was toen nog ab-so-luut niet aan het denken om nog een keertje zwanger te worden.... en ben er ook bang voor dat er over een week of 24 de eierstokken helemaal gaan rammelen als ik dan nog niet zwanger ben ;)

4. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    dat is leuk dat je fam tegen komt op het forum voor je het weet, weet je hele familie het.
    oh daar zou ik bij mij niet aan moeten denken hahaha.

ik heb nog maar 1 kindje maar de 2e kriebelt wel heel erg. wij zijndan ook bezig voor een 2e. maar een 3e zou bij mij wel mogen maar mijn man had eerst ook zoiets van nou na 1 is het wel goed. nou bij mij echt niet haha en wou toch eigenlij ook wel een 2e. maar ik weet dat ik dan mezelf niet meer gek moet maken met babys want een 3e zal hier vast niet komen.
    en wij moeten zowiezo maar afwachten als een 2e zal lukken. we zullen zien!!

5. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    nee hoor sunlight wij kunnen samen heel goed geheimpjes bewaren :)
    zij was ook de eerste die wist dat ik zwanger was en heeft dat een aantal weekjes vol moeten houden :)

ennuh ik heb haar dit forum opgesleept hahaha

@ katemans: he gelukkig maar wel goed komen maken hoor :p

6. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    @ Sunlight, dank je wel voor je reactie.... denk dat zo'n kleine hummeltjes altijd bijzonder blijven....

Lees dat je 10 dagen over tijd bent!, spannend!! Hoop voor je dat het raak is! wanneer wil je de test gaan doen?

7. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Oooo dit klinkt als mijn verhaal. Mijn jongste is nu 8 maanden, en echt ik zit nog met beide kinders in de luiers, geef nog borstvoeding, werk 3 dagen, mijn oudste zit heerlijk in de peuterpuberteit, ik heb bij beide kinderen een zware zwangerschap gehad met bekkenproblemen (en bij de oudste zelfs tot 5 maanden daarna)en toch zou ik graag een derde willen en wel nu!
    Maar ja daar is dan mijn man.....die is ook al van NEE, naar een nu nog niet, dus dat heb ik. Hij heeft ook veel praktisch bezwaren. Graag wil ik de kinderen dicht op elkaar. Dit lijkt me zo leuk en ik vind mezelf te oude worden. Niet dat ik al mega oud ben, de meesten krijgen pas op mijn leeftijd hun eerste of nog veel later, maar ik heb een grens in mijn hoofd. En drie lijkt me geweldig.
    Toch twijfel ik zelf ook nog weleens. Is het puur het nog een keer zwanger zijn? Of toch wat anders. Het lijkt me zo gezellig. Mijn man en ik komen allebei uit een gezin van 2, hij beide jongens, ik meiden. Ik heb nu van beide wat dus wat wil nog meer?

8. saabenjelle

saabenjelle Bekend lid

27 dec 2010
    551
    0
    0
    zuid holland
    Hoi!

Ik heb ook 2 gezonde kindertjes, en na maanden NEE roepen begon het t laatste half jaar toch weer steeds harder te kriebelen en is 9 dec mijn spiraaltje eruit gegaan.
    Hoewel dat wel betekend dat als ik zwanger ben we de zolder moeten gaan isoleren en verbouwen want anders kom ik een kamer tekort...
    Het gevoel heeft dus van het vertand gewonnen.. haha

9. anbrow1

anbrow1 Lid

12 dec 2010
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar!! Nadat we de eerste twee hadden gekregen, redelijk dicht op elkaar vond ik het mooi. Ook mijn man gaf aan twee genoeg te vinden. Maar ja de jongste is nu 2,5 jr en niets is zo veranderlijk als eens mens... We hebben afgelopen najaar de knoop doorgehakt; een derde is welkom!! Over 4 dagen nod dus spannend...

Succes met jullie keuze!

10. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Hier ook eigenlijk direct na de geboorte van mijn dochter zoiets van: ja ik wil graag een derde kindje....We hebben even geduld moeten hebben voordat mijn kleine meid kwam, dus ik wilde eigenlijk geen maand verliezen. Mijn man dacht er anders over en wilde beslist nog niet. We hadden afgesproken om naar een half jaar weer te kijken. Maar ook na een half jaar had hij twijfels en opeens koos hij zelf ervoor om de condooms te laten liggen. Nu dus voor het echt in ronde 3. Hij is ook van het nadenken en ik ben meer van het gevoel. Het voelt goed en we hebben 2 schatten van kinderen. Ik vind het best wel weer spannend.

Succes in ieder geval met het beslissen! Ik denk dat zo'n kleintje zeker altijd voor kriebels zal zorgen...

11. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    dank jullie wel voor jullie reactie, de meiden die al bezig zijn heeeeeeeel veel succes!!

Hier zullen ook wel wat aanpassingen aan het huis gemaakt moeten worden mocht er een 3e komen, maar dat heb ik er zeker voor over!! Zoonlief ligt op een heel grote kamer en dus kunnen ze voorlopig ook met zn tweetjes op 1 kamer.... dus kan de zolder nog even wachten....

nou ja over een week begint het nieuwe jaar... nieuwe rondes nieuwe kansen.... wie weet wat 2011 gaat brengen! hahaha denk wel dat ik vast de zolder ga opruimen ;)8)

12. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Mijn man valt daar dus voornamelijk over...we moeten verhuizen, een nieuwe auto etc. Maar dat moeten we toch al. We willen namelijk al verhuizen en een nieuwe auto wordt ook wel eens tijd. Verder op vakantie met z'n 5-en is lastig met kamers boeken. Maar we hebben nu een meid en een knul, dus dan gaan we een nachtje gescheiden liggen. Voor alles is een oplossing, denk ik dan maar 8)
    Ik zie dan dus geen dilemma's. Waarschijnlijk heeft bij hem het gevoel en mijn logica ;) uiteindelijk gewonnen.

Succes met het opruimen van je zolder...:D

liefs Femme

13. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    oke nou gelukki maar voor haar! :D:D
    als ik mijn fam hier tegen zou komen was had ik gelijk mijn naam veranderd;)

14. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nou zoals je kunt zien hoefde ik niet te testen.
    ik ben gisteravond ongi geworden eindeijk,
    dus ik kan donderdag eindelijk beginnen met mijn clomid en dan hopen dat het aanslaat en dan zwanger worden:D

ja ik denk ook dat een klein beebje altijd leuk is en te lief is. en ik denk ook dat een vrouw altijd wegsmelt bij een babytje haha.
    daarvoor zijn wij ook moedersss hahaha

15. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    @ sunlight, jammer dat je ongesteld bent geworden! hoop dat de clomit gaat werken!!

@Femme, heb ik dus ook, en als je 2 keer per jaar op vakantie gaat is het veel..... en als je naar een bungalowpark ofzo gaat heb je dat probleem met de kamers al niet....

16. mamav2boefies

mamav2boefies Fanatiek lid

22 dec 2010
    1.158
    0
    36
    Hier ook een mama van 2 kindjes
    Een meid en een jongen
    Ik zou ook nog heel graag een keertje zwanger willen worden
    Nooit meer zwanger worden dat gaat er bij mij niet in
    Klinkt misschien raar maar zou ik nog een keertje zwanger mogen raken dan weet ik dat dit echt de laatste keer zou zijn
    Met mijn 2de zwangerschap was ik hier niet echt mee bezig omdat ik toen nog een klein hummeltje had rond lopen van 1.5 jaar
    Daar was ik op dat moment meer mee bezig dan met mijn zwangerschap(ik ben nl veel alleen thuis)

Mijn man heeft zoiets van 2kindjes een meid en een jongen beide gezond tot nu toe dus wat wil je nog meer
    Hij weet dat ik nog graag een derde wil dus ik ben nu ook gestopt met de pil

Bij ons in de buurt ook alleen maar gezinnen met 2 kinderen en heel soms met 3 kids maar dat lijkt tegenwoordig echt een uitzondering

17. katemans

katemans Fanatiek lid

27 dec 2010
    1.446
    0
    0
    @mamav2boefies

dank je wel voor je reactie, hier ook meer regel dan uitzondering 2 kindjes.

heb bij de jongste de zwangerschap ook minder intens mee kunnen maken als bij de eerste, ook omdat de oudste nog niet zo oud was, en ook omdat mijn oudere broer toen heel ziek is geweest (non-hodgekin)

wil nog 1 keer heel bewust zwanger zijn.... nog 1 keer zo'n klein hummetje....

vind het wel leuk om te lezen dat er meer zijn zoals ik :)

18. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hier exact hetzelfde verhaal!

19. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Ik heb dat dus ook zo beleefd, net alsof ik niet genoeg genoten en echt afscheid genomen heb van het zwanger zijn. Mijn zwager was ook ziek/ tijdens mijn zwangerschap, hij is in mijn kraamweek overleden. 27 was hij. Een bewogen jaar was het hier.
    Ik zou zo graag eens een normale kraamweek willen, bij de oudste lagen we in het ZK, rare, heftige, snelle, bevalling en daarna kreeg ze apneu's en nu dus wel een geweldige thuisbevalling, maar een klote kraamweek en daarna veeeeeeeeel stress en drukte.

20. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    heb ook twee kinderen, dochter van 5 en zoontje van 1, maar wil ook nog heel graag er eentje bij. Weer zwanger zijn, baby vasthouden, drie kinderen, ik verlang er zo naar! Terwijl ik nooit drie kinderen heb gewild, vond twee al veel! haha, maar nu toch dolgraag een derde. Mijn vriend wil nog even wachten, praktisch gezien. Maar maakt wel steeds opmerkingen.... bijvoorbeeld tijdens het winkelen; oh, in dat truitje kan je nog wel zwanger worden.... of: de kast staat nu hier zodat daar straks de baby kan... Dus het speelt wel.... Vraag me af wat er allemaal in zijn hoofd omgaat... Niet willen maar mij wel lekker maken... pfff...

Deel Deze Pagina