Ik ben normaal gesproken altijd erg heftig ongesteld. Nu op 6 dec een curettage gehad. Tussen door een keer hele lichte afscheiding (roze) gehad bij afvegen (4 weken na curettage, volgens mij ook wel ei gehad). Rond die tijd ook aan het klussen gegaan. En nu sinds zaterdag alleen maar donkere afscheiding (donker bruin, soms helder rood tussen), maar ook alleen maar met afvegen. Dus nu al 4 dagen zo. Normaal alleen 1e dag wat donker en daarna heel veel en helder. Jeetje, wat klinkt dat allemaal vies.. Ik vraag me ook af of dit nu al de menstruatie is? Is echt heel anders dan normaal gewend.. Is lees dat de meeste juist een hele heftige menstruatie hebben na een miskraam/curettage.
Hey laatje mijn eeste menstruatie na curettage was van mij, in tegendeel tot de meesten, ook niet heftig. Ik had me verwacht aan een erge ongi, maar in tegendeel, ik had veeeel minder bloedverlies of een normale ongi. De ongi daar nog eens na, was dan wel heftiger dan normaal. groetjes flyke
Je hele lijf is natuurlijk ontregeld, dus ik zou zo niet kunnen zeggen of dit nou je menstruatie is of niet. Ik heb zelf een curretage gehad op 26 november, daarna geen bloedverlies meer gehad tot een week erna. Vervolgens helderrood bloed verloren een week lang. Toen even helemaal niks en 22 december dacht ik: "hee,ik wordt ongesteld!". Dit was echter 3 dagen terwijl ik normaal minstens 7 dagen menstrueer. Omdat ik het toen ook niet meer wist, ben ik gaan tempen en hierdoor weet ik dat ik 15 dagen na die "menstruatie" een eisprong heb gehad. Als ik op 20 januari weer ongesteld word, weet ik dat alles weer zo werkt als vóór mijn curretage. Ik heb trouwens ook de afgelopen twee weken steeds een beetje bruin bloed (= oud) verloren, maar maak me daar nu niet zo druk meer over. Soms zijn mensen weer snel hersteld na een curretage en sommigen doen er langer over. Misschien moet je ook even gaan tempen, mij heeft het toch nu toe wel geholpen om wat zekerder te worden. Groetjes Damiët
De menstruatie is nu echt doorgezet. Wel zo hevig als normaal, alleen anders qua samenstelling. Normaal altijd veel bloedstolstels, nu helder bloed en heel veel slijm. Komt natuurlijk omdat door de curettage de baarmoeder goed schoongemaakt is. ik heb nu wel een dubbel gevoel. Aan de ene kant hoop je natuurlijk dat de menstruatie meteen wegblijft en dat je dus weer zwanger bent, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat mijn lichaam weer een beetje normaal reageert! Hopelijk blijft de cyclus net als voor de curettage normaal. Dat is ook nog maar afwachten. Ik weet wel dat ik nu weer echt zwanger ben wanneer de test positief is. Nieuw jaar, nieuwe kansen denk ik dan maar.
Fijn laatje, dat je weer ongesteld bent! Nooit gedacht nog eens blij te zijn ongesteld te worden (ik ben helaas een ervaringsdeskundige met 1 curettage en 2 spontane miskramen). Veel succes en hopelijk brengt 2007 jullie ook een Blijde Boodschap! Groetjes, Wendy
Mijn gyn vertelde me dat het wel 6 week of langer ging duren voordat ik weer mijn ongi zou krijgen en elke bloeding die eerder kwam dat dat te maken had met de curretage. 3 week na mijn curretage kreeg ik ontzettende buikkrampen en bloedde ik enorm. Dit duurde net zo lang als mijn ongi normaal maar dan heftiger. Mijn curretage heb ik ook ervaren als niet pijnlijk en amper bloedingen. Nu zit ik te wachten op mijn volgende ongi. Ik denk dat het per persoon verschilt hoe snel je weer op regel bent. Ik ben ook bang dat ik nog niet op regel ben want over 2 dagen moet ik weer ongi worden maar ik merk nog niets behalve gevoelige borsten en tepels. Dus mischien duurt het nu ook wel langer. Succes Groetjes balloo