Hellp lampenadvies

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 10 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Eiiiiindelijk heeft de lamp boven de eettafel het begeven:roflmao:.
    Hebben we 17 jaar gehad. Dus man moet eraan geloven: een nieuwe lamp.

We willen deze:
    IMG-20220910-WA0012.jpg

Maar nu krijg ik natuurlijk de smaak te pakken. Boven de salontafeltjes hangt een simpele plafonnière.
    Zou een bijpassende hanglamp zoals deze daar leuk zijn? Of is een plafonnière daar beter?
    Heeft iemand voorbeeld foto's van een hanglamp boven een salontafel?
    SmartSelect_20220910-161825_Chrome.jpg

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Vind je het prettig om tegen direct licht aan te kijken? Ik krijg altijd vlekken in mijn zicht als ik in de peertjes kijk bij dit soort lampen.

Forumnaam en Huismuisie vinden dit leuk.
  3. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb dat soort lampen ook boven de eettafel en salontafel maar dan met dimbare smartverlichting erin zodat ik niet verblind word als ze aan staan.Het is inderdaad wel zo dat als de verlichting te fel is dat je pijn aan je ogen krijgt ,met een kap erom heen heb je daar geen last van.Ik denk ook niet dat ik er nog een keer voor zou kiezen...
    EGLO Tarbes Hanglamp - E27 - Ø 31 cm - Zwart | bol.com
    deze hangen boven de eettafel..

4. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.031
    2.392
    113
    Bekijk bijlage 734534 We wilden ook een hanglamp in de woonkamer maar niet boven de salontafel. Dat is zo midden in je gezicht zeg maar. Wij hebben een stekker bevestigt aan een plafondlamp en hem zo in een hoek van de woonkamer kunnen plaatsen. Vind ik zelf wat mooier dus dan boven de salontafel.

ps plant begint wat uit kluiten te groeien dus moeten even bedenken hoe we dat daar met combi lamp gaan doen.

ps 2 sorry voor de gedraaide foto

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hebben bewust een plafonnière boven het zitgedeelte en een hanglamp boven de tafel. Dat maakt het zitgedeelte flexibeler wat we handig vinden met gasten. De tafel wordt minder verplaatst. We hebben wel beide hetzelfde, maar dus andere hoogte en dat vind ik nog steeds wel erg mooi.

6. tuc

tuc Niet meer actief

O dit vind ik heel mooi! Maar zou bij ons niet zo mooi staan.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat is precies de twijfel die ik heb. Maar vind een plafonnière zo saai;)

8. tuc

tuc Niet meer actief

We hebben dimmers dus qua felheid geen probleem.

9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.740
    18.848
    113
    Vrouw
    Wij hebben die van uw onderste foto in onze keuken.
    Een open kap word gegeven als bespaar tip, dus ideaal in deze tijden.

Plafonnière vind ik vreselijk lelijk dus weg ermee :D

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ooooo ja de keuken, daar wil ik ook een nieuwe nu:roflmao::roflmao:

Wat heb jij in de zithoek aan ht plafond?

11. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Ik heb ook zo'n soort hanglamp boven de salontafel. Staat leuk hoor met zo'n mooie gouden lamp erin. Wij hebben trouwens geen hanglamp boven de eettafel want dan zou het voor de klok hangen. :roflmao: En bovendien is onze zithoek en eettafel in dezelfde ruimte. Dus geen extra lamp nodig :) Heb even geen goede foto nu, het is echt een zooi hier nu en man en jongste dochter hangen op de bank :rolleyes:

Bijgevoegde bestanden:

tuc vindt dit leuk.
  12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.740
    18.848
    113
    Vrouw
    Op dit moment iets in deze stijl Screenshot_20220910-184744_Samsung Internet.jpg

Maar als ik een mooie lamp zie, word ook deze weggedaan.
    Eigenlijk is in de zitkamer maar zelden groot licht aan.
    We hebben zo eentje in de hoek staan Screenshot_20220910-194636_Samsung Internet.jpg en die brand af en toe eens.

tuc vindt dit leuk.
  13. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ander punt bij een open lamp is de vorm van de bol die je erin doet , een ondoorzichtige witte bol maakt het gelijk minder mooi vind ik...

Neuzeke vindt dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Klopt! Er komen mooie lampjes in.

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.740
    18.848
    113
    Vrouw
    Wij hebben trouwens ook geen gewone peertjes er in.
    In de woonkamer zit deze in een staande lamp.
    Super gezellig licht.
    20220910_200654.jpg

En dit is onze toilet lamp.
    Geen lampekap of wat dan ook. 20220910_200854.jpg

tuc vindt dit leuk.
  16. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Leuke lampen! Wij hebben 2 zithoeken en boven alletwee die salontafels hangt een hanglamp. De ene is van doorzichtig glas (dimbare lamp erin en zomaar net aan)
    Boven de andere salon tafel hebben we een soort gazen lampje zwart met een gouden gloed (ook een dimbare lamp zomaar heel zwak aan)
    Boven de eettafel en keukentafel ook hanglampen geeft erg veel sfeer vind ik zelf.

17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Kan je boven de salontafel meerdere lampjes ophangen? Dat lijkt me nog leuker.

Ik heb zelden het groot licht aan in het woongedeelte, alleen als ik echt iets kwijt bent. Ik heb allerlei sta lampen in de woonkamer staan.

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hier ook. Wij hebben wel een hanglamp boven de salontafel (dimbaar) maar is echt zelden of nooit aan. Heb een staande lamp en 3 tafellampen voor de sfeerverlichting ( ook allen dimbaar) en boven de eettafel een grote hangende met 6 rookglas bollen uit dezelfde serie als die boven de salontafel

19. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik lees even mee. Wij hebben nog geen armaturen hangen in de keuken en kamer.
    Ik vind die open lampen heel mooi, maar wij hebben hue verlichting, dus dat ziet er dan erg lelijk uit. Daarnaast ben ik bang dat straks die moderne peertjes nergens meer te krijgen zijn.

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hue heeft tegenwoordig ook van die mooie spiraal lampen, hebben wij ook

Lynx vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina