Wie kan mij uitleggen hoe je je eisprong kunt herkennen? Ik heb nooit last van mijn borsten zoals ik mensen vaak zie schrijven dus zijn er nog andere mogelijkheden?
cervixslijm.. dat word rekbaar.. overigens heb ik daar geen last van. Ik voel mijn eisprong gelukkig... Ik krijg pas ná mijn eisprong of tijdens pijnlijke borsten... Gebruik ovu testjes of ga temperaturen.. na 2 cyclussen weet je wel ong wanneer je ei is! Succes...
Vooral de mate van afscheiding zegt veel Rond je ei wordt dat meer. Verder schijnt er ook van alles af te leiden te zijn aan de specifieke toestand en substantie van je afscheiding, maar daar ben ik niet zo in thuis En tempen, daarmee kun je je ei achteraf aanwijzen (Na je eisprong stijgt je basale lichaamstemp een paar tiende graden).
Ik kan mijn eisprong voelen.. Ik voel dan een stekende pijn links of rechts onderin mijn buik. Paar uurtjes en dan is het weer weg. Verder merk ik niks aan mijn borsten of slijm...
Ik merk het aan mijn afscheiding, en soms heb ik buikpijn.... maar die buikpijn zegt niet alles, weet ik nu, want ik zit op dag 12, heb al drie dagen buikpijn, maar volgens ovu-testen is er nog geen ei te bekennen (en afscheiding wijst ook nog niet in de richting van een naderend ei).... Tsja... als je het echt zeker wilt weten, kun je ovu-testen gebruiken. Die van 123ovulatietest.nl zijn niet zo duur. 30 voor nog geen 20 euro (en dan krijg je er ook nog eens 9 zwangerschapstesten bij). Het zijn alleen wel van die dingen waarbij je eerst in een bekertje moet plassen. :O
Ik zelf voel duidelijk een pijn aan de linker of rechterkant van mijn onderbuik. Verder gebruik ik ovutesten om een aankomende eisprong te "voorspellen" en de temperatuur-methode om mijn eisprong te bevestigen. Ik heb een kortere LF dan gemiddeld (12 dagen) en mijn ei is tot nu toe steeds op een andere dag geweest. Dus het testen geeft mij een gerust gevoel. Pas na mijn ei krijg ik soms last van mijn tepels/borsten. En vlak voor mijn eisprong heb ik rekbaar slijm. Succes!