Advies gevraagd

Discussion in 'Anticonceptie' started by Esmaralda, Oct 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Zoals jullie kunnen zien zijn wij gezegend met 2 prachtige knullen.
    Ik ben onlangs bevallen via een keizersnede, en vroeg mij eigenlijk af wat voor anticonceptie ik nu moet gaan gebruiken.
    Ik heb jaren microgynon 30 gebruikt, en daarna Jasmin.
    De reden van verandering is dat ik qua persoonlijkheid enorm verander door die pil. Bij Jasmin had ik het nog veel erger! Ik wil dus eigenlijk liever geen pil, alleen nu zag ik de cerazette pil. Ik zag dat hier geen oestrogeen in zat, betekend dat dat je er geen stemmingswisselingen van krijgt?
    Ook is mijn libido errug ver te zoeken als ik aan de pil ben, ik vind dit allemaal tezamen niet leuk en ben dus op zoek naar een andere vorm van anticonceptie.

Voor zover is ons gezin compleet, ik wil dus (voorlopig) niet zwanger worden. Misschien over een aantal jaren wel weer, maar het kan net zo goed niet zijn.
    Wat raden jullie mij aan? Ik zag ook nog het implanon staafje, maar na wat googlen kwam ik allerlei enge verhalen tegen over inkapselen enzo.
    Wat is jullie mening daarover? En heeft iemand anders nog een ander idee?
    Ik wil liever geen (koper)spiraal, omdat dit door een gyn geplaatst moet worden.

2. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

Apr 6, 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    Waarom geen spiraaltje, het is zo gebeurd je voelt er weinig van en je bent jaren beschermd..
    Tenminste dat is mijn mening,
    Heb spiraal laten plaatsen omdat ik in mijn zwangerschap trombose heb gekregen en dus niet de pil mag

Heb er geen spijt van, en de gynaecoloog weet toch niet beter ziet niet anders ;)

succes met je keuze

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik ben daar bang voor, heb zo mijn redenen. Dus zoek iets waarbij dat niet hoeft.

4. Yara3626

Yara3626 Bekend lid

Apr 6, 2011
    774
    0
    0
    thuiszorg
    omg utrecht
    begrijpelijk.. misschien kan je eens aan je huisarts vragen je kan tegenwoordig ook een anticonceptie staafje in je arm laten plaatsen misschien is dit iets voor je ?
    Anticonceptie.nl | Het anticonceptiestaafje

kijk eens op de pagina als je denkt dat het iets voor je is

:)

5. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    nuvaring?

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

Jun 9, 2009
    7,161
    1,395
    113
    Female
    België
    Heb ook paar maand cerazette genomen (in combi met borstvoeding was er nog weinig keuze) En mijn libido was echt 0,0... Kan best dat het bij jou anders is, maar denk niet dat ik ze nog ooit neem moest ik weer bv geven bij een 2e!

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Dit leek mij ook een fijn anticonceptie middel. Alleen las veel negatieve ervaringen. Vroeg me dus af wat jullie recente ervaringen ermee zijn. Aangezien veel reacties hier wat ouder zijn hierover.
    Ik vraag me dus af hoe vaak je ongesteld word of ligt dat voor iedereen anders? En is iemand ondanks dit ding zwanger geworden?

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Dat lijkt me ook niet echt wat, aangezien ik niet eens een tampon erin krijg :) En heb veel verhalen gelezen dat mensen ondanks de ring zwanger zijn geworden.

Share This Page