bloed vloeien bij 20 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door evalyn, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evalyn

    evalyn Lid

    28 jun 2007
    30
    0
    0
    leidster Kinderopvang
    Flevoland
    ben op vakantie in Frankrijk geweest en op de laatste dag opeens ontzettend veel bloed in mijn broek. Op de wc bleef het eruit lopen. Het leek een bloedneus die niet wilde stelpen. Bij de arts aldaar geweest en die constateerde dat de baarmoedermond dichtzat. Het zou ws een wondje kunnen zijn.
    Het bloeden stopte niet en was aardig veel. De volgende dag na rit van 12 uur onmiddelijk hier naar de dokterspost gegaan (verloskundige was ingelicht) teon gelijk naar gyneacoloog doorgestuurd.
    Die constateerde dat de placenta vrij laag lag. Er is een monstertje bloed genomen om te kijken of het hier om mijn bloed ging of van de baby. De uitslag krijg ik pas volgende week vrijdag (na 14 dagen).

    Het bloeden is donkerder van kleur, niet meer zo heel veel maar vergelijkbaar met een kleine ongesteldheid.
    Woensdag 20 weken echo gehad en daarbij was het kind goed ontwikkeld. Geen afwijkingen en goed levendig. De placenta leek een stuk opgetrokken, echter een stukje lag nog bij de baarmoedermond. Volgens de echoscopiste zou daardoor ook bloedverlies kunnen komen.
    Vandaag weer bij gyneacoloog geweest. Opnieuw een echo.
    Mijn baarmoedermond zit nog dicht maar is wel gevormd als een soort van trechter. Dit mag volgens hem niet breder worden. Op de echo waren nu in die "trechter" bloedstolsels te zien.
    Die gaan er dus nog uitkomen.
    Volgens hem hoef ik mijzelf niet teveel te beperken. Maar niet te zwaar werken en niet tillen. Verder iets rustiger doen.
    Verder zei hij dat het gewoon een kwestie van afwachten is.
    Ik ben nogal verslagen de kamer uitgelopen, want ik dacht dat ik gewoon de uitslag van het monstertje (kweekje) kreeg. Dat blijkt pas volgende week.
    Ik moet nu in elk geval wekelijks terug komen. En in geval van weer hevig bloeden of pijn in de buik mag ik eerder bellen.
    Verder zei hij voor mij niets te kunnen doen.

    Ik ben super ongerust.
    Komt dit vaker voor?
    Bij zeven weken had ik ook al een bloeding. De echo was toen ook goed. Daarna geen problemen gehad.

    gr, Evalyn
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Evalyn,

    heb je de uitslag ondertussen gehad of wacht je nog? Ik ben het helemaal met de uitleg van de gyn eens (wat je trouwens goed hebt onthouden!). Het komt niet heel vaak voor, maar het is wel bekend. De term hiervoor is funneling, dan kun je eens wat info opzoeken op internet, maar voor alle 'echte' vragen moet je wel bij de gyn zijn, want op internet staan niet de zuivere waarheden natuurlijk.
    Doe het inderdaad rustig aan, maar beperk jezelf niet teveel. Luister goed naar je lichaam.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina