vraagje na verwijderen mirena

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door gouda82, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Ik voelde wel opluchting, maar dat had meer te maken met het idee dat ik nu eindelijk weer aan een kindje kan beginnen. Ik heb hem gister eruit laten halen en vandaag pas wat bloedverlies en misselijk gevoel. Ik begreep ook van de huisarts dat je meteen vruchtbaar bent. Met een spiraaltje heb je gewoon elke maand een eisprong, alleen de innesteling kan niet plaatsvinden. Wie weet ;)

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Volgens mij niet hoor, althans niet met de Mirena, dat is een hormoonspiraal dus geen eisprong.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

In de bijsluiter staat dat er bij SOMMIGE vrouwen geen eisprong is. Maar meestal dus wel.

[FONT=Times New Roman,Times New Roman][FONT=Times New Roman,Times New Roman]
    [/FONT]
    [/FONT]

4. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Volgens de huisarts ben je direct vruchtbaar en ook in de bijsluiter (link op eerste pagina) staat dat bij sommige vrouwen de eisprong wordt onderdrukt. Dus de meeste hebben nog
    Wel een eisprong

5. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Oeps tegelijk dezelfde reactie

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik weet niet hoor, dat lijkt me eerder een juridische claim. Het hele ding van die hormonen is nou juist dat je geen eisprong krijgt. Daarom is de Mirena ook zo waanzinnig veel betrouwbaarder dan het koperspiraal.

7. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Waarom zou een huisarts het dan zeggen.

Eigenlijk maakt het ook niet uit. Hij is eruit en ik zie wel wanneer ik zwanger ben ;) daar gaat het ten slotte om

8. Wendy26

Wendy26 Actief lid

11 okt 2011
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Hier ook vorige week mirena spiraaltje laten verwijderen. 2 dagen erna wat bloed verlies gehad. Dit heeft zon 3 dagen aangehouden. Ik vraag mezelf ook af of dit nou komt door de verwijdering van het spiraal, of dat dit de eerste menstruatie weer was..
    Wij willen ook gaan voor n tweede!

Gr Wendy

9. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Ik denk een onttrekkkngsbloeding, had ik ook de dag erna

10. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij is 'ie er ook vorige maand uitgegaan, na 3 dagen een bloeding. Ik heb dit geteld als de start van mijn cyclus en heb ook het vermoeden dat dit klopt.
    Het is bij mij echt 1 dag geweest. Bij het verwijderen heb ik geen enkele last gehad van bloedverlies (terwijl dat nog best wel wat gedoe was, ze kon het touwtje niet vinden.. au...).

11. Evientje

Evientje Niet meer actief

Tijdens een controle van mijn spiraal een paar maanden geleden kwam naar voren dat ik nog gewoon een eisprong had (hebben de eicel laten zien op het scherm) ik voelde mijn eisprong zowiezo iedere maand. Dus was meer een bevestiging.

Mirena heeft idd hormonen waardoor hij betrouwbaarder zou zijn maar dit had volgens de gyn voornamelijk te maken doordat de hormonen in combinatie met het spiraal ervoor zorgde dat er geen/te weinig bms aangemaakt werd. Dus de innesteling niet plaatsvind.

Vandaag dag 2 maar nog geen bloeding. Ben benieuwd!

Deel Deze Pagina