Ovulatie maar geen verandering in cervixslijm

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chelleke84, 31 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    #1 Chelleke84, 31 mei 2016
    Laatst bewerkt: 31 mei 2016
    Hallo dames.
    Misschien een domme vraag maar ben al enige jaren bekent met het gegeven dat je tijdens of vlak voor je ovulatie rekbaar cervixslijm hebt. Echter vandaag voel ik mijn ovulatie duidelijk maar zie ik nog steeds romige witte niet rekbare afscheiding. Vanmorgen een heel klein beetje rekbaar der maar dat is het. De rest van de symptomen heb ik wel zoals nat gevoel, hoge basrmoedermond en duidelijk voelbare eisprong.

Kan iemand mij vertellen of het kan dat de afscheiding vrijwel niet veranderd of moet ik er vanuit gaan dat ik geen goede eisprong heb gehad.

Alvast bedankt voor de reactie (s) .

Ps dit is de 2e poging voor een brusje voor onze dochter.... vorig jaar ook al een poging van 8mndn gedaan maar moeten stoppen ivm gezondheid man. We zijn onverklaarbaar minder vruchtbaar en de kans op spontane zwangerschap is net zo groot als middels IUI zoals bij onze dochter. Vandaar dat we het toch eerst zo proberen.

Liefs Chelleke84

2. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Hoi!

Volgens mij is er niks aan de hand hoor. Kan heel goed mogelijk zijn dat je afscheiding niet zo rekbaar is.
    Die van mij is dat nooit zo extreem, maar alles is gewoon goed en werkt.

3. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    toen ik het jaar voordat wij voor een eerste gingen al van de pil af was, merkte ik ook weinig verschil in afscheiding. Wel iets, maar niet veel. Toen een 2 maand voor we er echt voor zouden gaan een miskraam gehad ( was blijkbaar al zwanger geraakt zonder dat ik het door had) en vervolgens merkte ik helemaaal geen afscheiding meer op en toch meteen zwanger de eerste keer dat we er voor gingen. Dus het zegt niets over vruchtbaarheid hoor hoeveel afscheiding je hebt. Toen we voor een broertje/zusje gingen had ik overduidelijk! afscheiding en in de derde ronde zwanger haha

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je banner geeft aan dag van eisprong (dat was gisteren dus toen je dit bericht schreef) en heel toevallig voel je dan ook je eisprong? Je lichaam reageert dus op je banner?
    Vaak is datgene wat je voelt namelijk niet de eisprong zelf, maar de laatste groeispurt van je follikel waarna na een dag of 3/4 je eisprong zelf plaatsvindt waarvan je niks hoeft te voelen. Het grote gevaar er maar vanuit te gaan dat je je eisprong voelt, is dat je op de verkeerde momenten sex hebt waardoor geen zwangerschap.

Wellicht kun je de volgende ronde ovulatietesten gebruiken. Vaak kom je er dan achter dat je eisprong toch wat later is dan je zelf denkt te voelen.

Qua cervixslijm: er zijn veel vrouwen die niet duidelijk waarneembaar vruchtbaar slijm hebben, maar toch gewoon zwanger worden.

5. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Ik heb zeker mijn eisprong gevoeld ben happy. Heb al heel wat folikelmetingen gehad en het geen ik voelde klopte altijd met de folikelmetingen.... Ik kan er dus van uit gaan dat mijn eisprong ook is geweest...
    Ovutesten vind ik echt zonde van het geld en volgens mijn gyn ook niet nodig met mijn regelmatige cyclus

6. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hier nooit cervix slijm en toch zwanger geraakt en altijd een lh piek op ovulatietesten. Dus niks om je zorgen om te maken hoor

7. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Thanks laurazoey... deze berichten hoor ik graag...
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap ❤💐

8. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Nee hoor je hoeft niet persé vruchtbaar slijm te hebben ;) Heb wel vaker gelezen dat meiden geen slijm hadden en toch zwanger zijn geraakt. Las ook wel eens dat het bij sommige vrouwen zó dun is dat het er gewoon uitloopt. Zelf heb ik een aantal dagen voor de eisprong(3 a 4 dagen ongeveer) wel wat slijm, maar de ene maand is dat meer dan de andere keer ;) Succes met zwanger worden!

9. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Bij mij duurde het ook een aantal maanden voelen voor ik door kreeg hoe het werkte. Ik moest echt in mijn baarmoedermond knijpen wilde ik überhaupt slijm op mijn vingers krijgen en dan klopte dat ook niet altijd met mijn eisprong. Zo had ik een knalpositieve ovulatietest, een paar dagen later vruchtbaar slijm, en bleek ik dus al een week eerder zwanger te zijn geraakt dan de positieve ovulatietest???! Soms werkt een lichaam net iets anders dan in de boekjes :p En zoals al eerder gezegd; genoeg vrouwen zonder (vindbaar) vruchtbaar slijm raken ook zwanger! :)

10. Chelleke84

Chelleke84 Fanatiek lid

4 aug 2010
    3.445
    2
    38
    Inmiddels zit ik al 3dgn na mijn eisprong maar heb ik nog steeds verlies van vocht/slijm .... heb ik eerder nooit gehad..... rare cyclus dit hahaha

11. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier aan niets gemerkt dat er een eisprong aankomt, toch 2x zwanger geworden :)

Deel Deze Pagina