vraagje namems een vriendin

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door roelien, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Hallo

    Ik heb een vraag een vriendin van mij is nu 38 weken zwanger van de tweede
    maar ze heeft nu al een paar dagen steken in de beurt van haar schaambeen
    ze kan bijna niet meer zitten en lopen want zo zeer doet het
    zou u mij kunnen vertellen wat het zou kunnen zijn zou dat ik haar misschien gerust kan stellen
    ze kan het zelf niet zo vinden met haar Vk omdat hij soms rare grappen maak vandaar dat ik de vraag nu aan u stel

    alvast bedankt
    groetjes roelien
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Roelien,

    je kunt vragen aan haar of ze pijn heeft bij het plassen en dat ze eigenlijk sowieso even haar urine moet laten checken, want soms zit er ook stiekem een blaasontsteking. Anders is het meest waarschijnljik haar bekken en dit komt dan meestal doordat het hoofdje indaalt of dat de baarmoeder zo zwaar wordt dat het bekken gaat protesteren en dan is het zaak het bekken zo stabiel mogelijk te houden. (een 2e geeft trouwens vaak dit soort klachten omdat het lichaam lettelrijk niet meer zo strak in zijn vel zit als de 1e keer) Het bekken zal wat meer gaan wijken en dan kan er ook nog wel eens een spier of zenuw knel komen te zitten. Maar zo klinkt het niet. Ik hou het op een blaasontsteking of een overbelasting van het bekken. In dat laatste geval is het dus belangrijk niet te lang te lopen of te zitten; rust en activiteit goed afwisselen dus, knieen bij elkaar bij omdraaien in bed, niet met de benen over elkaar zitten en door de knieen als ze bukt.

    Groetjes Brigitte
     

Deel Deze Pagina