Hoi meiden, Ik heb een soort binnentuin, heel groot maar met 4 muren er om. De wind waait daardoor bijna niet in mn tuin, waardoor ik onwijs veel luis heb!!! Ik heb al vanalles geprobeerd om ervan te komen, maar misschien is hier iemand die DE tip heeft. Want sommige planten zijn gewoon zwart van de luis..... Help!!!!!!! Groetjes Fox
hier werkt een plantenspuit met afwasmiddel (verdund) goed. Afwasmiddel schijnt zo agressiever te zijn dan gif.
idd even afsoppen. Planten met grote bladeren gewoon afsoppen en kleine blaadjes met plantenspuit zoals hierboven al staat.
Je kan idd proberen groene zeep en spiritus, wat bij ij werkte was van die staafjes van pokon geloof ik, die stop je bij de plant en de luis gaat weg. Luizen die van je plant af zijn kunnen overigens niet meer terug, ze kunnen niet vliegen
Ik heb in de voortuin 2 treurwilgjes, en echt elk jaar zit er ontzettend veel luis in. Daar komen dan weer veel mieren en vliegen op af. Heb al van alles geprobeerd...maar elk jaar komen ze gewoon weer vrolijk terug. Maar goed, we gaan straks verhuizen dus dan hebbenw e er geen last meer van.
Bespuiten met idd het afwasmiddel of een echte luisbestrijder. Ook kun je de takken gewoon afspuiten met de tuinsproeier (flink straal gebruiken) Vaak is het verstandig om de ergste takken er even uit te knippen.
Met de tuinslang hebben we geprobeerd, maar het zijn er zo vreselijk veel... Vandaag maar eens met afwasmiddel en spiritus aan de slag dus!