Wij zijn bezig met de nieuwe keuken, Wat zou mooier zijn ,,,, en praktischer Koken op glas.... of normaal gaskookplaats, 5 pits met wokbrander Wat vinden jullie de voor en nadelen... Misschien kan ik dan beter mijn keus maken
Ik heb inductie en vind het super fijn, lekker snel en super makkelijk schoon te houden. Het enige nadeel zou kunnen zijn dat je andere pannen moet kopen. Niet alle pannen zijn geschikt voor inductie kookplaat.
Wij koken met gas op glas hihi! Erg mooi. Wel intensiever qua onderhoud dan een normale gasplaat vind ik.
Wil je praktisch dan inductie of ceramisch. Wil je mooi dan zeg ik gas haha. Vind gas veel mooier staan in een keuken vaak. Overigens hebben wij een wokbrander in onze plaat. Je moet er dan een ring op leggen en dan kun je er een bolle wok op zetten. Werkt net zo goed als gas!
Let op als je een gaskookplaat koopt met wokbrander dat je er nog wel een pan naast er op kwijt kunt waar je rijst o.i.d kan koken. Dat probleem hadden we bij de vorige versie.nu heb ik een gaskookplaat met 6 pitten. Heerlijk! Alleen t schoon maken van de pitten vind ik verschrikkelijk.
Wij hebben een gas op glas kookplaat met wokbrander in het midden. Alle pits kunnen tegelijk gebruikt worden. Van Siemens.
Ik kook ook op gas op glas. Ziet er eerder vies uit, maar is makkelijker schoon te maken. Ik heb helaas 4-pits. Volgende gasplaat wordt minimaal 5-pits en maakt me niet uit of het glas of gewoon is. 5/6-pits zou ik voor kiezen.
Dit! Ik baal dat we in ons nieuwe huis weer gas hebben (maar ja verder mooie keuken dus dat vervangen wachten we even mee)
Nee hoor totaal niet. Als je het maar goed schoonhoudt. Je kan met pannen schuiven maar het krast niet.
Wij hebben gas op glas, 4 pitten en ernaast een wokbrander. Nooit maar dan ook nooit weer zou ik voor gas op glas kiezen. Het lijkt prachtig maar je bent na het koken altijd bezig met schoonmaken. Nu heb ik geen hekel aan schoonmaken maar wel van die gasplaat. Laatst was ik slavinken aan het bakken....die spetteren een beetje. Dan moet ik 2x met een sopje over de glasplaat en dan zie je dus nog vegen. En moet ik er weer over met glassex voordat de vegen echt weg zijn.
Ik zweer bij inductie. Wil nooit meer iets anders. Inductie heeft net als gas het voordeel dat de warmtebron direct reageert als je hem hoger /lager zet of aan/ uit, maar inductie is mooier/strakker, veel praktischer, makkelijk schoon te maken en veiliger voor kinderen, etc. Whaha, lijkt wel een verkooppraatje.
Ik zweer bij mijn inductie plaat. Veilig, makkelijk en mooi. We hebben een zwarte keuken met spierwit blad en daar past de inductie plaat erg mooi bij!