Vraagje, of eerder gezegd mening ...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door , 29 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Mss wel een beetje vroeg al maar goed, ik wou ff jullie mening weten.

Het probleem dekbedje of fleece denkentje.
    Ik vind het namelijk helemaal niks dat fleecedeken gedoe.
    En ik wil dus gewoon een dekbedje doen.
    (je ligt zelf toch ook lieverder onder een dekbed dan een fleecekleed? :()
    En nou weet ik wel dat dat helemaal niet mag, maar als je een dekbedje gebruikt kun je ook eerst een lakentje eronder doen toch?
    Dan heb je hetzelfde als een fleecedekentje.
    Maar nou ben ik dan wel bang, dat ik gezeik krijg met de kraamzorg en dat soort dingen allemaal.
    Wat zeggen jullie?

2. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Het is niet voor niets dat een dekbedje wordt afgeraden... Een dekbed isoleert veel meer dan een dekentje en daardoor kan je warmtestuwing krijgen en dat kan weer wiegendood tot gevolg hebben. Je kan toch gewoon een dekentje (hoeft geen fleece te zijn, je hebt ze ook van katoen) in een dekbedovertrekje doen?

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    een fleecedeken mag ook niet. je kan het beste een duo-deken of een gewone deken kopen. die ademen gewoon door en worden goed gekeurd door de kraamzorg.
    liefs doris

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Ik heb een duodeken in een dekbedovertrekje.
    Een dekbedje zou ik de eerste jaren toch niet doen.

5. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Sinds wanneer niet? Fleece is er in veel kwaliteiten en de betere kwaliteit staat bekend om de ademende eigenschappen. het is niet voor niets dat babyzaken vol liggen met fleece-dekentjes. Ik zou zelf ook niet zo snel zo'n zweterig prul van de zeeman gebruiken.

6. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb vanaf dag 1 een dekbedje gebruikt voor me dochter en nooit geen problemen gehad zolang je je kindje maar niet te warm aankleed.
    En jouw kraamhulp kan hier niks van zeggen het is jouw kindje niet die van haar.
    Zij is er voor ondersteuning en tips niet om je op de vingers te tikken.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.049
    113
    @mrijn: de meeste dekentjes bij babyzaken zijn echt van katoen hoor, al lijkt het misschien qua stof op fleece.

8. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je kindje onder het dekbedje komt met het hoofdje, kan het er niet zelf onder uit komen en kan het veeeeel te warm worden.....

Als je een dekentje (katoen) in een dekbedhoesje doet, is het wel belangrijk ervoor te zorgen dat het uiteinde ver ingestopt wordt, zodat er geen kans is dat je kindje in de hoes kan komen.

9. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    sinds jaar en dag mag het niet. Je kunt het beste 100% katoen nemen en fleece is polyster en zweet als een ....

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.249
    36.049
    113
    jep, want fleece neemt geen vocht op en is ook erg benauwend. misschien dat je in de war bent> want die dekentjes van prenatal bijv zijn echt van katoen hoor.

11. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :confused: mmm nu twijfel ik ineens wat voor dekentjes wij hebben...

Het lijkt op fleece....we hebben 1 van de hema en 1 van de prenatal geloof ik...of allebei van de hema.....ooh nee he? Grrr nou ga ik morgen eerst wel ff kijken, heb bah anders hebben we dus iets gekocht wat niet mag..waarom ligt het dan in de winkel?

En een dekbedje..dat zou ik niet doen, omdat dat overal afgeraden wordt :D

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Waarschijnlijk is dat gewoon katoen hoor, wat je hebt gekocht, maar ze lijken nogal fleecig. Er bestaat ook katoenen fleece trouwens, niet alleen polyester. En dan heb je nog van die Velluxdekentjes ofzo, die zijn ook niet van katoen, maar ademen ook goed.

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    oh gelukkig..mn man zei ook al dat het katoen was en geen fleece..lijkt er wel op zei hij maar is dus katoen.
    Hihi morgen wel ff spieken :) ;)

14. Niesje1980

Niesje1980 VIP lid

21 sep 2007
    6.596
    0
    0
    Noord Holland
    Beetje raar/dom om wel een dekbed te gaan gebruiken terwijl het duidelijk word afgeraden.
    Dat doen ze niet zomaar voor de fun.

15. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    katoenen deken vd prenatal werkt prima!

16. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :) t was inderdaad gewoon katoen! Hihi zorgen om niets ;)

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn zoontje is ruim 3. Een paar weken geleden kwam ik in zijn kamer toen hij zijn middagtukje deed. Hij lag helemaal onder het dekbed, ik schrok me rot. Ik ruk dat ding weg en Milan was echt helemaal doorweekt van het zweet. Z'n haar, z'n pyama, alles was zeiknat. Knalrode wangen, echt heel eng allemaal. Gelukkig werd hij meteen wakker. Hij was er zelf onder gekropen, samen met zijn Nijn omdat hij dat zo gezellig vond en is vervolgens zo in slaap gevallen. Toevallig had ik het er gister met mijn moeder over en daar heeft hij het ook een keer gedaan, zelfde gevolgen. Ik heb hem gelukkig goed duidelijk kunnen maken hoe gevaarlijk het is wat hij doet en mijn schrikreactie kwam ook goed aan..

Maar denk eens als dit een baby was geweest? Ik moet er niet aan denken dat ik Misha zo zou vinden, wss is het voor haar nog heftiger..

Iedereen maakt natuurlijk zijn eigen keuzes, ik zal er niemand om veroordelen, maar bovenstaand voorbeeld geeft aan hoe gevaarlijk een dekbed voor heel jonge kinderen kan zijn. Denk niet alleen aan het gemak ervan, maar denk ook goed na over de gevolgen als je kindje zich er wel onder wurmt...Het gebruik van een dekbedje wordt niet voor niets afgeraden voor kinderen beneden de 2 jaar..

18. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hier gewoon vzolang ze in een ledikant liggen een katoenen deken en lakentjes... mn dochter ligt nu in ene peuterbed met dekbedje.

Wat ook kan is een katoenendeken zo plooien dat het in een dekbedhoesje past... dat schijnt ook veilig te zijn. Ikzelf vind gewoon bovenstaande het makkelijkste werken en dan zit je zowiezo goed

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben sowieso al geen voorstander van dekentjes, idd omdat ik als de dood ben dat hij/zij eronder terecht komt.

Na de geboorte zal het wel moeten,maar daarna gaat het dekentje weg en gaat hij/zij in slaapzakken.

Doet een vriendin van me ook met haar twee kids en vind het ideaal.

20. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik vraag me af. Je wilt toch het beste voor je kind. Wat nou als je kind door rebreathing in coma raakt of stikt ? Dan zou ik me altijd schuldig blijven voelen. In Nederland is niet voor niets het wiegendood cijfer zo laag. Dat komt door goede voorlichting !
    In andere landen liggen die cijfers veel hoger.

Ik zou het risico nooit nemen.

Deel Deze Pagina