opvolgmelk en 6 voedingen per dag

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door spinnekop, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hallo

mijn zoontje is nu 6 maanden oud dus ik ben overgestapt op friso opvolgmelk 3 scheppen comfort en 3 scheppen standaard

nu komt mijn vraag mijn zoontje wordt s nachts wakker
    en wil dan een fles (niets anders helpt , wiegen optillen troosten schone luier)

dus komt het totaal op 5 soms wel 6 flessen van 180 plus 6 scheppen per dag

mag dit wel , omdat het volgens de verpakking al 3-4 voedingen moet zijn

bedankt spinnekop

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Dat is helaas toch wel echt teveel. 800ml van de opvolgmelk is maximaal. Een keertje wat meer is niet zo erg, maar structureel wordt een belasting voor de niertjes. Je zou kunnen kijken of je nog wat kan doen met pap, of een kleinere speen voor langzamer drinken. Beide verzadigigt iets meer. Ook helpt een grotere hoeveelheid bijvoeding overdag om de nacht beter door te komen. Succes!
    groetjes Femke

3. spinnekop

dank je voor de snelle reactie

is het misschien dan toch beter om nog niet over te gaan op opvolgmelk tot mijn zoon iets beter patroon krijgt
    hij zit ook nog maar net op groenten , fruit al een maandje

spinnekop

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Zeker wel beter om over te gaan op de opvolgmelk vanwege de aangepaste voedingsstoffen voor deze leeftijd. Extra water (lauwwarm) mag ook altijd. Ook helpt een heel langzaam drinktempo voor een langere verzadiging een dikkere voeding of een kleinere speen kan ook helpen?
    groetjes Femke

5. spinnekop

oke ga ik dat proberen

dank je wel

hij heeft vanavond goed groenten op en wat fruit als toetje
    dus ik ben benieuwd vannacht

spinnekop

Deel Deze Pagina