Wie met een te korte luteale fase had dankzij Utrogestan ook voor het eerst een goede positieve zwangerschapstest maar kreeg toch een vroege miskraam? En is er toen voor een andere behandeling gekozen, die wel hielp? Mij heeft Utrogestan afgelopen maandag (12 dgn na ovulatie) aan een mooie positieve hcg test (152) geholpen maar na verminderen symptomen gisteren, heb ik vandaag opnieuw om een bloedtest gevraagd en mijn hcg was nog maar 59 (ik bloed nog niet en heb ook nog geen pijn of zo). De utrogestan heeft dus duidelijk een beetje geholpen omdat het eitje zich is gaan innestellen, maar daarna niet meer. As ik terugrekende was de innestelling deze keer al op dag 5 of 6. Zou het dus niet aan het de utrogestan hebben gelegen dat ik nu wel een positieve test had, maar aan de vroege innestelling? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Dank!
Ik zou niet direct willen zeggen dat de utrogestan niet werkt. Dat het al vroeg misgaat, kan ook aan de innesteling liggen of dat het vruchtje niet goed was of of of. Voor nu is het meer dat het was gelukt om zwanger te worden, hou je daaraan vast en probeer het nog een keer met dezelfde meds. Sterkte.
Ha Sophy, Dank je voor je reactie! Wat fijn dat je zwanger bent en al zover!! Ja in dat zwanger worden zit een beetje de crux. Volgens mij zit daar niet het probleem. Helemaal niet zelfs. Wel in het blijven. Toen eenmaal was geconstateerd dat ik een te korte luteale fase heb, was mijn gynaecoloog het (eindelijk) met mee eens dat er waarschijnlijk zes keer eerder al een bevruchting is geweest die echter telkens meteen bij de innestelling al misging. Daardoor had ik nog net wel zwangerschapsverschijnselen en was ik 1-2 weken overtijd, maar maakte ik nooit voldoende hcg aan voor een positieve thuistest. Omdat mijn progesteron in mijn (eerdere) gevolgde cyclus van 55 op dag 7 dop naar iig zo laag dat ik op dag 10 dop al menstrueerde, meende hij dat utrogestan niet zou helpen. Te scherpe daling dacht hij. Ik probeerde het toch met utrogestan en had nu iig een veel hoger hcgniveau. Helaas hebben ze mijn progesteron deze ronde niet gevolgd want dan had ik geweten of er een scherpe daling was die de afstoting veroorzaakte of dat daarvoor een andere reden was... Ik zal zeker utrogestan of progesteron creme gebruiken bij de volgende poging, maar ik las op internet ook van mensen die problemen met een te korte luteale fase oplosten door met clomid de eisprong naar voren te halen? Het maakt waarschijnlijk ook uit of je van het begin af aan al een te laag progesteronniveau hebt of dat, zoals bij mij, het ineens heel sterk daalt. Nou ja, nieuwe ronde, nieuwe kansen?