Goedemorgen, Ik ben sinds een week of 4 heel erg moe. Voel me afwezig en ben vaak duizelig en heb hoofdpijn. Ik heb in het verleden vaker bloedarmoede gehad en dit ook een half jaar geleden ongeveer weer laten testen, maar dat kwam er toen niet uit. Wellicht komt daar ook de duizeligheid vandaan, want bijvoorbeeld met dansen ben ik na 2 rondjes draaien achter elkaar mijn orientatie al kwijt. Verder heb ik vaker periodes dat ik even moe ben, maar nu houdt het al 4 weken aan. Ook heb ik last van suizende oren als muziek te hard staat. Toevallig sprak ik een collega hierover, en zij bleek dezelfde klachten te hebben en toen kwam er uiteindeljik uit dat zij een tekort had aan B vitamine 12 en iets met haar schildklier. Zij had ook last van suizende oren, moeheid en duizeligheid. Ik ben zelfs thuis vandaag omdat ik geen energie heb om te gaan werken omdat ik te moe ben. Ik slaap goed, heb geen stress op het werk of thuis o.i.d. Kijken of een hele dag slapen en lezen helpt. Al heb ik het gevoel van niet.. Waar ik voornamelijk benieuwd naar ben of dit bekend voorkomt na een miskraam. die heb ik namelijk 12 juli jl. een gehad toen ik 5 weken zwanger was. Daarna zijn we meteen op vakantie gegaan en ik ben daar ook niet erg moe geweest. Graag jullie advies. Alvast bedankt! Groetjes, Marleen123
Hi marleen, Er is maar een manier om daar achter te komen en dat is naar de huisarts gaan, je klachten vertellen en je laten testen op vit B12 en je schildklierfuncties en ook je ijzer! Ik kan de klachten niet specifiek wijten aan een miskraam Imke