Had al even wat andere topi,s gelezen maar die zijn allemaal gesloten dus even een nieuwe.. Mijn oudste dochtertje is dysmatuur geboren 39.2 weken en was 2560 gram en 41 cm .. ze heeft 2 dagen in ziekenhuis gelegen voor suiker in de gaten te houden en 1 dagje couveuse .. we hebben eigenlijk niet veel problemen gehad ja erg veel verkouden , maar verder was ze wel enrom snel ik heel veel zoals ze liep goed los met 9.5 maand dronk uit een gewone beker met 9 maand en nog heel veel waar ze erg snel in was .. ondertussen is ze 5 zit in groep 2 ze is van 29-11-2006 alleen er komen nu toch wat probleempjes zelf vind ik er erg houterig met lopen en rennen als je kijkt naar andere kindjes maar ze heeft er verder geen last van ofzo maar verder komt ze erg moeilijk mee in de klas met ontwikkeling ze vind het enorm moeilijk .. ze kan moeilijk mee komen met de leeftijds genootjes hoor ik van de juf .. ze zit ook bij de logopedie inverband spraak kwijlen .. binnenkort gaat ze naar de kno arts inverband amandelen die te groot blijken te zijn en ook gaan ze kijken naar haar gehoor .. zijn er meer ouders met dysmature kindjes die merken dat hun kindje zo met 4/5 jaar toch iets van achterstand gaan krijgen ?? en wat deed je er aan zover het mogelijk is ?
hmm, hier een vlotte op taal en spraakgebied, wel wat onhandig, als ze over straat loopt struikelt ze zo over een stoeptegel. Maar ik heb dat eigenlijk nooit gelinkt aan dysmaturiteit, ik denk gewoon dat het een beetje onhandig meisje is
Ik heb het eigenlijk ook nooit gelinkt hieraan .. vooral omdat ze zoiezo tot dat ze naar de psz ging enorm snel was met alles ... vooral als ik dan vergelijk met haar vriendinnetje toen die tijd en die was geen dysmatuur was ze dus gewoon een vlotte dame .. maar zit nu ook enorm te twijfelen of het niet ligt aan de psz toen en de school nu hoor ook dat de juffen hier ze heeft er 2 totaal niet op 1 lijn zitten .. als ze bij de ene iets niet wil hoeft het ook niet en die juf heeft ze 4 keer per week .. de andere juf is wat strenger maar probeerd ze het voor mijn gevoel ook uit .. van psz weet ik nog dat iris niet voldoende uitdaging kreeg dan wou ze wat doen voor iets oudere kindjes en dat mocht dan niet .. of ze zat er een jaartje op en opeens kregen ze weer precies het zelfde te doen vond ze helemaal niks in groep 1 wou iris graag mini loco op piccolo doen spellentjes die ze in de kast hadden liggen maar die mochten alleen onder begeleiding .. dus mochten ze niet pakken .. gesprekje gehad iris mocht ze wel pakken nu maar alleen in het kwartiertje dat ik er dan was .. terwijl iris het wel kende en ook toen had ze 2 juffen waarvan ze van de ene het niet mocht pakken .. ook weer gemeld nu mocht ze het pakken altijd als ze wat uit de kasten mochten pakken maar nu deed iris het niet meer .. en ging ze maar simpelen nopjes puzzels maken .. binnen kort toch maar even een gesprekje doen met de juf want anders komt het denk ook niet goed zom
Hier waren alle drie onze kindjes Dysmatuur .... De oudste heeft wel wat probelemen met de grove motoriek , maar zijn verhouding hoofd lichaam was de eerste paar jaar uit verhouding , wat hem in een boel dingen belemmerde .. De middelste is juist een vlugge is alles , en de jongste gaat met het gemiddelde mee tot nu toe ..
das onze middelste ook , onwijs onhandig ...Als er een weg is van 10 meter breed , en ergens een heel klein obstakeltje dan presteert zij het om daar overheen te vallen ...
Mijn nichtje (nu 5) ligt qua spraak erg achter, maar dat wijd ik eerder aan haar opvoeding dan aan dysmatuur zijn. Verder schijnt ze wel slim te zijn aldus de juf. Qua motoriek is ze niet anders dan andere 5 jarigen. Wel is ze veel kleiner.
Mijn zoontje was flink dysmatuur en heeft altijd veel problemen gehad; hij heeft de eerste 2 jaar kinderfysio gehad omdat hij achterliep met zijn ontwikkeling en motoriek. Hij heeft lange tijd logopedie gevolgd, hij heeft een bril (van het hele gezin draagt niemand een bril). Hij is nu 7 jaar een heeft flinke concentratieproblemen op school, waardoor hij nu een speciaal traject volgt. Ook is hij nog steeds erg tenger en niet zo groot. Gelukkig is hij een vrolijk mannetje met veel vriendjes, en dat is ook belangrijk!