Hoi, 's nachts geef ik liggend BV, maar twijfel of ik haar dan eerst moet laten boeren (waardoor ze toch weer iets wakker wordt met kans dat ze niet terug wil in wiegje) of gewoon liggend terugleggen zonder boertje. Soms geeft ze nl wel terug, ben er nog niet goed uit wanneer wel en wanneer niet. Terzijde, het is een veelvraatje en weet niet goed wanneer ze stoppen moet met drinken, en zoekt veel de borst. En leggen jullie ze te slapen neer al met een speentje? Ik probeer steeds zonder, maar dan wil ze toch nog zuigen, maar ze raakt m steeds weer kwijt. Dus het liefst zou ik willen dat ze zonder speen in slaap valt, maar uit gemak en omdat ik het huilen dan zo zielig vind, geef ik haar toch vaak eentje waardoor ik ook meerdere keren bij haar bedje sta. Ze is overigens nog maar 3 week hoor en kan dus nog alle kanten op
Ik gaf ze nooit een speen. Als ze zochten met de mond dan legde ik weer aan. Ik liet ze naast me liggen tot ze helemaal vertrokken waren, daarna gingen ze in de (goed voorverwarmde) wieg naast mijn bed. Toen ze wat groter waren bleven ze gewoon liggen. Als ze lekker sliepen liet ik ze niet boeren. Soms kwam er bij het wakker worden nog een boer. NB ze sliepen op hun zijn, niet op hun rug, soms kwam er zo in de slaap een boertje.
Ik heb mijn dochter eigenlijk nooit hoeven laten boeren. Als ze echt helemaal vertrokken is legde ik haar in het wiegje, of later lag ze dan naast me te slapen. Met de speen vraag kan ik je ook niet helpen want mijn dochter wil maar twee spenen... En die zitten aan mij vast.
Ik legde mijn zoontje altijd nog even tegen mijn schouder (slapend), vanwege reflux. Boertje kwam dan meestal ook wel. Hij sliep dan heerlijk in en na 15 minuten ging hij in de wieg naast mij. Als hij nu nog in slaap valt aan de borst gaat hij zo zijn bed in, ook een zijslaper
Ik liet Jasmijn ook altijd boeren, zij sliep gewoon verder op mijn arm.(vanaf 6 maanden niet meer laten boeren) Van het speentje herken ik niet helemaal...zij heeft wel een speen, maar als ze huilde/ wakker werd gaf ik haar de borst en dus niet "zomaar" de speen.
Het ligt erg aan je kindje. Mijn oudste kon ik altijd wel zonder boeren direct terugleggen. Mijn jongste echter wordt geheid een uur na de voeding wakker 's nachts als ze geen boertje heeft gelaten. Die houd ik 's nachts dus altijd wel even rechtop na de voeding (ik voed zittend), eventueel loop ik even rond met haar. Geen garantie dat ze een boertje laat maar vergroot de kans wel. Overigens naarmate ze ouder wordt wordt het boeren wel steeds minder en soms kan ze ook gewoon zonder te boeren doorslapen tot de volgende voeding, maar vaak genoeg zit er nog eentje dwars.
Nou heb het weer geprobeerd, ook met voorverwarmd bedje, eerst in slaap gevallen ad borst, nog even tegen mij aan laten boeren, wachten tot ze in diepe slaap was en toen teruggelegd, maar na 10 minuten wordt ze wakker en wil ze weer bij me liggen.................dus vannacht maar weer bij me in bed laten liggen.......
Als ze heel rustig gedronken heeft, laat ik haar lekker naast me liggen, zonder boertje. Speentje hebben we weleens aangeboden, maar daar doet ze niks mee, dus die ligt ergens onderin een la.
maar met die leeftijd hoef je nergens bang voor te zijn hoor...zo in het begin hebben ze gewoon erge zuigbehoefte (soms) en willen ze gewoon continue warmte voelen... mijn zoontje wordt dus wakker zodra hij een boer eeft dwars zitten, dus als ik liggend voed, pak ik hem toch, maa ik doe het rustig aan, dus eerst mn arm onde rhem..en even wachten tot ie weer verder slaapt..en dan heel langzaamaan hem recht tegen me aan houden, maar dan lig ik oneruitgezakt...dan komt er meestal een boer..en daarna wilt hij vaak no wat zuigen en geef ik een speentje.. meestal asl ik hem overleg is hij alweer zo vertrokken dat zn speentje uit zn mond valt... gewoon overdag zo min mogelijk geven, tenminste zo doe ik het en dee dik het...en beide kids hebben weinig speenbehoefte.. oudste tot 8 mnd gehad..en bij de jongste zal ik t dnek ik ook weinig hoeven gebruiken... ik haal het speentje er ook vaak uit als hij al slaapt...soms is hem kriebelen genoeg of mn pink eventjes
dochter slaapt op haar buik en naast me in een cosleepertje. dus als ik haar gevoed heb leg ik haar weer op haar buikje en ze slaapt verder. en boertje na doet ze ook in haar slaap.
Sifra ging altijd gewoon weer slapen daarna, dus ik deed zeker in het begin altijd wel laten boeren. Nu hou ik haar even rechtop bij het wegleggen en als er dan geen boer komt laat ik het. Ze boert ook regelmatig niet als ze wakker is en ik het wel even echt probeer. Dus ik zou het nu nog even doen. Speen hier niet gehad...
Moet zeggen dat t iets beter gaat nu. Ik hou haar nu eerst 15 min bij me zodat ze echt slaapt, eerder lukt echt niet maar dit is prima. Nu wil ze overdag best vaak aangelegd worden om lekker in slaap te vallen ipv echt goed te drinken, verder groeit ze wel goed. Herkenbaar? Goh, wilde dat de mijne geen speen wou haha, hier zitten we dus nog jaren aan vast.... Misschien dat we m te snel geven?? Laten jullie je baby gewoon huilen overdag en je geen tijd hebt om haar te pakken? Ik ben dan dus geneigd even speen erin te stoppen...
Ik heb geen speentje gegeven (ik voed ook s'nachts liggend) mijn kleintje hoefde eigenlijk nooit te boeren tijdens of na het voeden (is niet altijd nodig bij borstbaby's)
hoe oud is je kindje? De eerste twee maanden bestond er geen "geen tijd", en toen we een speentje gingen aanbieden met het oog op binnenkort verblijf bij oma en gastouder, was ze bijna negen weken en hoefde ze m niet...