Wat nu? Die mooie 10kg droger is dit weekend bezorgd. Volgens de omschrijving had het ‘lichte transport schade’ aan de zijkant ( printscreen van genomen ). Maar nu ik ‘m uit het plastic heb gehaald, is het alles behalve ‘lichte transportschade aan de zijkant’. De deur voorop zit vol krassen en is dof. Op de hoek zitten een paar flinke deuken, en bovenop zitten hele diepe krassen. Natuurlijk heb ik ze direct gemaild en geprobeerd te bellen maar nog geen reactie. Had ik direct met de bezorger ‘m uit moeten pakken ( zat helemaal in plastic gewikkeld ) ? Heb ik rechten ondanks dat ik ‘m op afstand heb gekocht? Ik bedoel, heb ook onze Amerikaanse koelkast en wasmachine gewoon via websites gekocht. Even reviews lezen en bestellen maar. Baal er goed van, was duur zat. En wat krassen op de zijkant vind ik prima, maar dit ziet er gewoon niet uit
Eigenlijk had je 'm meteen moeten controleren, dan had je ook een aantekening op de vrachtbrief kunnen maken. Maar volgens mij heb je bij koop op afstand altijd het recht om binnen 7 (geloof ik) dagen te ruilen/retourneren.
Je hebt altijd een zichttermijn: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/consument-en-recht Zie de site!