hoi mensen kben gewoon erg nieuwsgierig over jullie ervaring van zwangerschap... die 1 a 2 weken zwanger kunnen jullie beetje dik buikje zien? liefs mij
Nou, ik kan niet zeggen dat ik heel lang zwanger ben, maar ik kan je zo wel vertellen dat je met 1 of 2 weken echt nog geen buikje ziet hoor! Groetjes Jelske
Als je 1 a 2 weken zwanger bent, dan ben je eigenlijk nog niet zwanger. Dit komt omdat geteld wordt vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Als je merkt dat je zwanger bent, ben je dus al 4 weken zwanger. Ik neem dus aan dat je een zwangerschap van 5 a 6 weken bedoelt. En het kan hoor, dat je al wat kan zien op deze termijn. Dat is dan nog niet je baarmoeder die groeit, maar je darmen die onder invloed van het zwangerschaphormoon uitzetten. Mijn moeder was 1 dag overtijd en kon haar broek al niet meer dicht krijgen.
lijkt me stug dat je als je 1 a 2 weken zwanger bent dat je dan al wat ziet , het vruchtje is dan nog maar een spelden prikje
ohw zo sorry kwas gewoon nieuwsgierig vandaar hi hi hi ksnap het eigenlijk niet zo goed mja k ken me raar voorstellen he.. kben echt nieuwsgierig naar die mensen ervaring hoelang weken kunnen jullie dikke buikje zien.. dus pas na 4 weken he?
een gyneacoloog spreekt meestal ook pas van een echte zwangerschap gerekend 5 wkn na 1e dag van je laatste menstruatie...dus als je 6 wkn zwanger bent... de 1e 2 weken krijg je "gratis" en voor "niks" maar in praktijk ben je dan nog niet zwanger omdat je dan nog je eisprong moet krijgen...en je nog niet eens weet of er wel of geen bevruchting plaast vindt, of heeft gevonden....dan duurt het nog een dag of 8-10 voor het inmiddels bevruchte eitje zich heeft ingenesteld en het eitje wat inmiddels tig keer gedeeld is begint te groeien, maar als je een echo bekijken dan zie je als je geluk hebt een vruchtzakje maar daar is dan op dat moment ook alles mee gezegd.. dus nee met 2 wkn zwangerschap zie je nog niks, tenzij je denkt zwanger te zijn en je al begint te eten voor 2.... tja dan zit er zo een buikje aan natuurlijk....
aha oke ... omdat kben erg nieuwsgierg hoelang kan jij die dik buik zien.. daarom want khad een paar keer vergeten pil vandaar.. kwil weten of ik kan mijn dik buik zien.. ik ben dus nog nie zwanger? moet eerst die laatste menstruatie en dan pas wel zwanger ofzo?
ik hoop het voor je dat je na je volgende menstruatie zwanger bent. ik wacht al 16 maanden op een zwangerschap en vele met mij wachten er al heel lang op
huh 16 maanden.. zo lang hoor! ja maar ik had een paar keer vergeten van de pil.. daarom ktwijfel steeds of ik zwanger bent.. daarom.. kben gewoon nieuwsgierig over jullie ervaring die zwanger buikje kwil gewoon weten hoelang kunt ze je buik zien hi hi .. ja pff.. normaal as donderdag menstruatie ... zien wel :S als as zaterdag nog niks dan test doen.. en als ze toch ongesteld toch wel zwanger te worden?
Lieverd, ik denk echt dat je niet zwanger bent hoor. Ik heb het je al eerder gezegt, ga naar de dokter! EEn buik krijg je pas na veel weken zwangerschap, de meeste pas bij 18 weken . Je bent de pil vergeten in de week dat je doorslikte, als je wilt weten of de kans groot is moet je echt de dokter bellen.