te korte luteale fase?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kermit, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kermit

kermit Lid

10 apr 2008
    36
    0
    0
    hoi

deze ronde is mislukt. Maak mij serieus zorgen over het feit dat ik reeds 11 dagen na de pregnyl ongesteld ben. Mijn gyn zegt dat dit niet echt abnormaal is...

Weet iemand hier iets meer over?

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hoi Kermit,

Bij is het juist precies tegengesteld. Mijn LF is juist langer. 15-18 dagen. Ook niet zo fijn, heb je op dag 14 een negatieve test gehad, op dag 18 begin je echt wel weer hoop te krijgen als er nog geen :evil: in ziicht zijn ....

Er ais iig een minimaal aantal dagen hoelang een LF moet zijn. Als je gyn zegt dat 11 gdn genoeg is, zou ik me niet al teveel zorgen maken.

Heel veel succes!

Groetjes Elke

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    hoi
    Ik heb juist een langere lf, is inderdaad ook niet fijn.
    Maar tijdens mijn ivf, de enige behandeling die ik met hormonen gehad heb, werd ik precies 1 week na de terugplaatsing al ongesteld.Supervroeg dus.Maar dat kon volgens mijn arts ook geen kwaad.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik word ook altijd ongeveer 10-11 dagen na mijn ei ongesteld. Volgens mijn gyn was het ook geen probleem. Vind het alleen geen goed gevoel.

5. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Ik zit meestal op 12 dagen na ei...niets extreems dus hoor...geen zorgen maken!

6. SymphonyX

SymphonyX Lid

30 sep 2007
    29
    0
    0
    Ik de eerste keer op dag 14 en de tweede keer op dag 15.

7. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hoi Kermit,
    Als je gyn zegt dat dit niet abnormaal is zou ik mee geen zorgen maken hoor meid! Het kost allemaal al energie genoeg toch? ;)

Groetjes Martini

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je luteale fase korter is dan 10 dagen, dan gaat de innesteling moeilijker omdat je baarmoederslijmvlies te snel afgebroken wordt. Een vruchtje krijgt dan niet genoeg tijd om in te nestelen. Jij zit dan dus net op de grens. Als het niet korter wordt dan het nu is, dan zou ik me niet al te veel zorgen maken. En anders zouden ze altijd nog je progesteronwaarden na je eisprong eens kunnen nakijken.

9. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo Kermit,

Mijn eigen luteale fase (dus zonder hormonen) is zo'n 6 a 7 dagen. Dat is te kort, maar ook niet onmogelijk. Een tijdje geleden was hier een meisje (Charlie), die met een luteale fase van (ik dacht) 6 dagen toch nog ineens zwanger was. Het kan dus wel. In zo'n geval zwemt het eitje blijkbaar dus iets sneller en nestelt het ook sneller in. Als je hormonen ervoor zorgen dat je sneller ongesteld word dat normaal, kan dat dus betekenen dat de rest ook sneller gaat dan normaal.

Mijn gyn zegt dat een luteale fase van 10 dagen wel het minimum is meestal, en dat 14 het meest voor komt.

Ik heb daarom progesteron/utrogestan gekregen. Ook dit blijkt niet echt ideaal. Afgezien van het feit dat het maar een vieze boel is (je stopt ze er vanonderen in...), blijkt nu dat mijn lichaam er niet meer in trapt. Ik word nu wel keurig na 16 dagen of zo ongesteld, maar ondertussen gaan mijn eierstokken wel weer na een aantal dagen (10 of zo gok ik) aan de slag met een nieuw eitje. Dit schijnt niet vaak voor te komen (mijn artsen waren zeer verbaasd namelijk). Raar he.

Maar in ieder geval: maak je geen zorgen. 11 dagen is prima. Echt. En wat de rest ook zegt: jij kunt tenminste eerder testen. Dat is ook wel fijn. En je hebt hierdoor misschien ook wel meer cycli per jaar (ik heb er zo'n 14), dus je hebt vaker kans. Inderdaad: elk nadeel... :)

10. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik heb een langere lf, maar gelukkig wel vrij korte cycli.Mijn eitje springt gewoon vroeg.Dus ik leg 13 eitjes per jaar, toch 1 eitje winst haha!

11. Norgje

Norgje Lid

11 mei 2008
    5
    0
    0
    Ik word ook na een dag of 10 na mijn ei ongesteld en ook ik heb hier geen goed gevoel over....ondanks dat mijn arts zegt dat het inderdaad geen probleem is...

Heb nu deze keer (eenmalig, omdat ik maar bleef aandringen/lees : smeken) een extra pregnyl (5000e) gekregen 5 dagen na mijn eisprong(om een eventuele innesteling te bevorderen) zit nu op dag 13....en tja.....komt dat nou van de extra pregnyl, alhoewel ze zeggen dat deze je menstruatie niet uitstelt.....of zou het dan toch....?

Hebben jullie hier ervaring mee?

groetjes

12. sjolie

sjolie Actief lid

11 dec 2006
    393
    0
    16
    verzorging
    friesland
    hoi norgje

Ik kreeg na de eisprong ook extra pregnyl i.v.m een korte lf, namelijk na 9 dagen weer ongie.
    En kijk nu eens naar mijn balkje.
    De eerste keer dat ik extra pregnyl gebruikte was het raak maar ging het gelijk ook weer mis een vroege miskraam.
    En de 2de keer was het echt raak, dus wie weet?

groetjes sjolie

13. Milla

Milla Niet meer actief

Hoi Kermit,

Herkenbaar hoor! Ik krijg ook altijd een dag of 7-8 na mijn ei het eerste hele kleine beetje bloedverlies, een paar dagen daarna zet het door. Ik had in de vorige ronde Pregnyl en zodra het spul uit mijn lichaam was (weet ik door testen) kreeg ik weer bloedverlies (9,5 dagen na eisprong)
    Ik maak me er ook wel eens zorgen over, want het schijnt dat onder de 10 dagen een vermindere kans op vruchtbaarheid zou kunnen betekenen, gelukkig is daar wel een goede oplossing voor: Progestanbolletjes. Ik zou daar gewoon naar vragen als je er onzeker over bent.
    Succes in ieder geval!

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn LF is ook 11-12 dagen en ik heb een gezonde meid rondhollen, dus het hoeft echt geen probleem te zijn, ik dacht dat het pas een probleem wordt als het kortser dan 10 dagen is.

Deel Deze Pagina