Eerste ronde clomid...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marittt, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Wie is er onlangs gestart met de 1e ronde clomid of gaat binnenkort starten? (ik had pas iemand gevonden hier... maar ben je naam kwijt!)

Ik heb net een kuur Provera achter de rug. Nu wachten tot ik ongesteld word en dan start ik op de 3e CD met clomid.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik niet...maar succes!

3. bengel

bengel Niet meer actief

bedoel je mij misschien?

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sorry ik ook niet..succes ! ik ben clomid af.

xxx

5. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Ik ben nu net begonnen met een kuurtje Primolut, en daarna mag ik beginnen met Clomid 50 mg (ik moet beginnen op CD 5). Ik heb ook PCO, en ik hoop echt dat de Clomid aanslaat. Dan heb ik tenminste een echte kans. :D

Hopelijk slaat het bij jou ook aan, en ben je snel zwanger!

Groetjes Simba

6. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Ik kom ook net kijken....
    Ben nu met de derde dag primoluut bezig. En dan w88 tot ik ongi wordt, daar na beginnen met clomid op de 3e dag.

Je bent niet alleen zie je wel.....

7. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    volgens mij ben ik het!
    ik zit nu op de 3e dag zonder provera en volgens mij komen ze [-o<
    dan mogen we echt gaan beginnen!
    jij ook heel veel succes meid!

8. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Thanks voor alle berichtjes meiden!
    Simba, Jody, French, misschien leuk om elkaar hier af en toe te updaten. Het clomid topic is zo groot!

Vandaag mijn derde dag zonder Provera. Ik voel nog niks, geen tekenen van ongesteldheid...

French, ben benieuwd of het doorzet!

Meiden, wij krijgen inderdaad nu pas onze eerste echte kans!

9. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    he marittt je hebt me inderdaad weer gevonden ;)
    ik zit vandaag op de 4e dag maar nog niks helaas.
    we wachten nog maar ff af.

10. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    maritt en french, jullie zijn verder als mij.
    Ik heb een vraagje: wat nou als je niet ongi wordt door de provera of primoluut? Weten jullie dan wat er gebeuren moet?
    :( Ik vind het nu wel allemaal nog vervelend hoor. Je weet niet of je af kan spreken met mensen of dat je die dag eventueel een echo moet laten maken, of bloed moet laten prikken. Hebben jullie dat ook of niet? En hoe gaat dat bij jullie op het werk? Hebben jullie het moeten vertellen om vrij te krijgen of neem je vrije dagen op?

pfff een hele boel vragen :)
    Ik hoop dat de :evil: :evil: snel komen en dat we aan de eerste ronde kunnen beginnen.
    Het lijkt me leuk om elkaar hier op de hoogte te houden. ;)

11. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    he jody....ook een lotgenoot ;)
    nou ik zat daar zelf ook aan te denken wat nou als ik niet ongi word van de provera.
    maar daar denken we nog maar niet aan want er staat ook tussen de 3 en 7 dagen...ik ga pas aan de bel trekken als ik op de 10e dag zit en er is nog niks maar daar ga ik nig niet vanuit.
    ik werk zelf tot 1 uur iedere dag dus ik plan mijn afspraken altijd 's-middags daar heb ik wel geluk bij.
    ik moet als ik op de 3e dag van m'n cyclus zit bloed laten prikken brrrrr en dan op de 10e dag een echo.
    het is allemaal wel spannend maar ik ben gelukkig niet de enigste en ik vind het fijn dat ik hier wat ''lotgenoten'' gevonden heb!

12. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    French en Maritt, hopelijk worden jullie snel ongi! Dan kan het pas echt beginnen. Ik zit pas op de 3e dag Primolut, dus ik heb nog even te gaan. Ik temp ook, en nu is mijn temperatuur enorm gestegen. Zou dit door de Primolut komen?

Jody, ik weet niet wat er gaat gebeuren als je niet ongi wordt. Ik vertrouw er maar op dat het wel gebeurd...

Ik heb gelukkig niet zo veel problemen met het maken van afspraken en gedoe op mijn werk. Op mijn werk weet alleen mijn direct leidinggevende het, maar die doet nergens moeilijk over. Ik hoef ook geen vrije dagen op te nemen. Ik deel mijn eigen werk in, dus het valt niet eens op als ik er even tussenuit ben.

Ik vind het lastiger om tegen mijn familie en vriendinnen mijn mond te houden. Niemand weet dat we 'bezig' zijn. Dat willen we voorlopig ook nog even zo houden, omdat we niet weten hoe het allemaal gaat lopen. We verkondigen nu maar tegen iedereen: wij, kinderen? Nee... voorlopig niet.

13. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Door de mk die ik in maart heb gehad weet wel iedereen dat we er mee bezig zijn, maar gelukkig vraagt niemand er meer naar.
    Ik moest het ook wel tegen mijn directeur vertellen (sta op een basisschool). Ik kan namelijk niet zomaar ff weg om bloed te prikken of om een echo te maken. Ik moet zeggen dat ik dat wel vervelend vond maar ja, alles voor het goede doel :p
    Hij begreep het gelukkig en ik kon er zo vervanging voor aanvragen. Dit scheeld weer een hoop gestress. Ze prikken hier bij ons alleen in de ochtend en de echo op de 10e dag, is natuurlijk maar weer afwachten wanneer je ongi wordt.
    Zit nu pas op de vierde dag primoluut dus ik heb nog wel een weekje te gaan. Maar het is idd fijn om met mensen te kletsen die in het zelfde schuitje zitten....rond de zelfde tijd ;)

14. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    meiden ik had even een vraag...
    Hebben jullie clomid allemaal van de gyn gekregen of kan het ook van de huisarts zijn?

Ik heb nu aantal maanden hele lange cyclussen en geen posi ovu testen dus vroeg ik me af of je dat ook met huisarts kan bespreken?

Alvast bedankt!

liefs Nina

15. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    he nina.
    dat weet ik eigenlijk niet of je het ook van de ha kan krijgen.
    ik ben naar de ha gegaan omdat ik ook hele lange cyclussen had en zij verwees me door na de gyn.
    succes meid!

16. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Hoi Nina,

Je kan Clomid 50mg krijgen via de huisarts. Mijn huisarts heeft mij dat voorgeschreven na een inwendige echo in het ziekenhuis. Ik ben naar haar toegegaan vanwege lange cyclussen en een vervelende pijn in mijn rechterlies. Uit de echo bleek PCO. Als dit niet binnen 2 cyclussen aanslaat kom ik 'officieel' onder behandeling van een gyn, want Clomid 100mg mogen huisartsen niet voorschrijven, zo vertelde de huisarts mij. Het kan dus wel, alleen dan voor de laagste dosis.

Maar, na een tijdje op dit forum gelezen te hebben is het mij wel opgevallen dat niet alle huisartsen Clomid voorschrijven. De ene laat je gerust een jaar doormodderen, en de andere (gelukkig de mijne) pakt het een stuk sneller op!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Ik wilde even een antwoord geven op de vraag van Simba: het klopt inderdaad dat je temp stijgt door primolut. Zit een soort progesteron in (wat je ook hebt na je eisprong) en die zorgt voor een temperatuurstijging.

groetjes,
    Snoopy

18. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Bedankt voor het antwoord, Snoopy!

19. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hoi Nina,

Ik had zo'n arts die me een jaar lang liet door modderen. En ik heb de primolut van de gyn gekregen. Als je het niet vertrouwd die lange cyclussen moet je gewoon een doorverwijzing eisen als die van jou ook niet zo snel is met door verwijzen. Succes!

20. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.011
    0
    0
    Heemskerk
    Ik zal mijzelf eerst even voorstellen, ben Esther, 26 jaar en heb net mijn eerste kuur clomid achter de rug.
    Ik ben naar de huisarts gegaan omdat ik een langzaamwerkende schildklier had, en als ik zwanger wilde worden moest ik langskomen.
    We waren zelf ook al even bezig, zonder resultaat.
    Daar kwam bij dat ik hele lange cyclussen had, was vaak 3 weken overtijd, niet echt ontspannen dus als je bezig bent om zwanger te worden.
    Na een aantal onderzoeken ben ik gestart met Primolut, toen ik ongesteld was geworden mocht ik op dag 2 starten met Clomid, 50 mg, dit heb ik 5 dagen moeten slikken.
    Afgelopen donderdag had ik een echo, er groeide 2 eitjes, 1 van 1.4 mm en 1 van 1.6 mm. Dat was trouwens op CD 12.
    Vandaag, CD 16 moet ik weer terug voor een echo. We hebben dit weekend flink geklust, dus het is erg spannend allemaal.
    Gisteren de hele dag bezig geweest met alles op deze site lezen. Heel fijn dat er zoveel positieve berichten opstaan. Dat geeft toch weer een beetje moed!
    Ik ga zo maar even douchen, en over een uurtje mag ik weer in DE STOEL!

Liefs, Esther

Deel Deze Pagina