vraagje over 2 vrouwtjes konijnen

Discussie in 'De lounge' gestart door flowertje, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Me zus heeft er twee bij elkaar in het hok vanaf klein al maar nu maakt de bruine de witte letterlijk af overal plukken haar enz..
    en ze heeft ze uit eljaar gehaalt en daarna nog een keer geprobeerd maar die bruine doet het gewoon weer heeft iemand een idee...???

2. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Konijnenpuberteit? Ik heb ook 2 zusjes en de ene zit steeds op de andere te 'rijden'. Gelukkig vechten ze niet.
    Misschien heeft het met dominantie te maken? Een oplossing weet ik niet!

3. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    ik denk idd dat het door dominatie komt. Vaak is uit elkaar halen een tijdelijke oplossing, ze kunnen dan echter niet meer bijelkaar. Ze moeten het uitvechten. Ik heb mijn 2 konijnen om die reden uit elkaar gehaald.

4. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarom is de combinatie mannetje/vrouwtje vaak het beste. Maar dan moet het mannetje wel gecastreerd zijn natuurlijk. Veel mensen denken dat 2 vrouwtjes of zusjes een prima combinatie is maar op den duur geeft dat toch best vaak problemen. Vooral ook wanneer ze samen in een niet al te grote ruimte zitten. Het kan er hard aan toe gaan met de dood tot gevolg dus ik zou ze als ik je zus was niet meer bij elkaar durven zetten.

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier 2 zusjes die al 10jr samen zijn, nooit gevochten nooit problemen en sinds een jaar een 3de vrouwtje erbij en dat gaat ook super.

hebben de nijnen van je zus wel ruimte?? hier een groot hok met een ren van 3 meter, ruimte zat nu (voorheen 1 bij 2 meter hok)

6. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ja ze hebben heel veel.ruimte

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook gehad, waren ook niet meer bij elkaar te zetten daarna. De eerste weken ging goed en daarna neit meer, waren zelfs zusjes van elkaar.

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Flowertje: wat is veel ruimte? Konijnen hebben minimaal 1m2 per konijn nodig.
    En wat al eerder is gezegd: gecastreerde man erbij lost waarschijnlijk je problemen op.
    Soms gaat het wel een goed 2 dames samen maar in 80% van de gevallen gaan ze vechten. Vrouwen zijn namelijk terratoriaal. Voor meer info kan je ook kijken op de website van bunnybunch.
    Sterkte

Deel Deze Pagina