Omdat wij zo dol zijn op zowel Spanje als Italie fantaseren wij soms hoe het zou zijn als we zouden emigreren naar een van deze landen. Ik ben heel benieuwd naar mensen die deze stap daadwerkelijk gemaakt hebben en naar hun ervaring.
Een hele goede vriend van me woont in Spanje... Heb je natuurlijk ook niets aan, behalve dat het hem supergoed bevalt! Maarja hij woont daar voor zn werk en heeft verder geen gezin o.i.d. Gewoon hij alleentjes daarheen vertrokken, alles achter gelaten en lekker genieten van het leven daar!
Ik zelf niet ,maar mijn schoonvader is wel geëmigreerd naar Italie. Het bevalt hem goed. Het nadeel is wel de taal daar. ze kunnen weinig engels of doen alsof ze je niet begrijpen. DE taal leren vooraf is echt wel een pré. Werktijden, zijn heel anders. Familie veel minder zien is toch ook wel moeilijk. Er ontgaat je toch meer ,ondanks mail, skype, telefoon etc
Ik (wij) zijn eigenlijk heel benieuwd wat/hoe/wanneer je de stap hebt genomen of keuze hebt gemaakt daadwerkelijk te emigreren. - Hoe kies je een geschikt gebied uit? - Wordt je snel geaccepteerd door de locals? - Hoe goed moet je de taal machtig zijn alvorens te verhuizen? - Hoe zit het met diploma's, moet je die om laten zetten zodat ze in het land van bestemming ook erkent worden? - Is het lastig werk te vinden? - En vooral; vond/vind je het lastig een nieuw sociaal netwerk op te bouwen? Heel wat vragen dus. Mocht je tijd hebben ben ik heel benieuwd naar je antwoorden, tips, suggesties etc
Wat leuk en spannend! Mag ik vragen wat jullie beweegreden is te emigreren? En weet je al waar je precies naartoe gaat (gebied)? Zou je ook wat kunnen vertellen over jullie voorbereidingen?
Mijn ouders wonen deels in Spanje en voordat ik kinderen had zaten wij er ook mega veel. Ik heb dus wel een beetje ervaring. Nu gaan we elke vakantie die kant uit.
Ik heb geen ervaring maar ik zou je inderdaad wel goed verdiepen en zeker in de taal. Vrienden van ons zijn een half jaar geledennaar spanje en hebben zich goed voorbereid, spraen beide vloeiend spaans voordat ze gingen. En volgens hun scheelde dat heel veel en ze worden goed geaccepteerd door de lokale bevolking omdat ze de taal al spraken.. Doe je dat niet dan krijg je van die taferelen uit "ik vertrek" mensen die slecht voorbereid gaan en vervolgens snel weer terug zijn..
Ik ben voordat ik kinderen had en voordat ik mijn man leerde kennen naar Spanje vertrokken. Ik heb hier mijn man leren kennen en hier mijn kinderen gekregen, dus iets anders als met het hele gezin gaan emigreren. Ik woon nu al bijna 10 jaar in Spanje.