zwanger en lichaamelijk zwaar beroep

Discussion in 'Zwangerschap' started by debbie1983, Mar 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debbie1983

debbie1983 Actief lid

Apr 21, 2006
    294
    0
    0
    hallo iedereen

ik vraag me af of er meer dames zijn die een 'zwaar' lichamelijk beroep hebben.. maak me soms zorgen of het gezond is voor de zw al dat hurken bukken en in elkaar gedrukt zitten

ik zelf zit in de schoonmaak 30 uur in de week en ga denk ik vanaf volgende week iets minder werken

grtn
    debbie

2. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    yep ik werk in de thuiszorg huishoudelijke hulp. en ik ben vanaf 16 wk halve dagen gaan werken. en nu zal ik snel helemaal moeten stoppen ivm bekkeninstabiliteit.

luister naar je lichaam het werk is te doen als het goed gaat maar als het niet meer gaat moet je wel zelf aan de bel trekken.

gr kim

3. Catheleine

Catheleine Bekend lid

Feb 9, 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Het werken kan helemaal geen kwaad, ik werk in de zorg en heb ik mijn eerste zwangerschap tot 31 weken gewoon full-time gewerkt...
    Maar je moet naar je lichaam luisteren, maar ip mag je gewoon werken hoor...

Fijne zwangerschap,

Catheleine

4. lotte27

lotte27 Bekend lid

Aug 6, 2007
    747
    0
    0
    Verzorgende I.G.
    Capelle aan den IJssel
    Zo tot 31 weken full time? Ik werk parttime in de zorg en nu gaat het nog goed, ik hoop dat ik ook zo lang kan doorwerken.. al begint me buik nu al lekker in de weg te zitten..haha..

Groetjes Lotte

5. hey lotte gefeliciteerd wist nog niet dat je zwnager bent leuk joh.

ik werk op een kinderdagverblijf en mijn collega´s letten er mee op dat ik niet te veel til.
    soms vraag ik ook aan collega´s of ze de zwaardere kinderen van de grond willen tillen. heb best snel last van mijn rug als ik dat niet doe maar verder hou ik het nog goed vol en hoop ik door te kunnen werken totdat ik met verlof ga.
    <
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

6. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Jan 1, 2008
    4,557
    0
    0
    Mijn meisjes
    Hellevoetsluis
    Ik werk in een bloemenwinkel en dat is ook veel tillen, bukken en sjouwen.
    Ik heb gewoon tot de 34 weken fulltime gewerkt.

7. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nou meiden toppie hoor!

nou maar hopen dat de rest dit ook kan! ik ben helaas niet zo gelukkig zoals ik eerder al zei.

gr kim

8. sem ilse

sem ilse Lid

Mar 17, 2008
    37
    0
    0
    Ik werk in de verstandelijkgehadicatenzorg en er word vaak bij ons op de woongroep fysiek ingegrepen daarom mag ik niet langer dan 12 week op de groep werken en gaan ze dus een andere werkplek voor mij zoeken en als het goed is word dat een kantoorbaan dat is dus wel even heel wat anders maar ook wel weer een leuke uitdaging.

Gr. Annelies

9. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik werk op een manege met mensen met een verstandelijke handicap en tot nu toe (ben nu 23 weken) gaat het prima, gelukkig. Het is net als wat Mik zegt: goed naar je lijf luisteren

10. Essit

Essit Lid

Mar 25, 2008
    57
    0
    0
    Lijk me super om te doen..

Ik werk gewoon 20 uur in de zorg bevalt prima. Maar ben nog maar pril zwanger en til gewoon niet meer.

11. tiruja

tiruja VIP lid

Jul 28, 2007
    6,837
    0
    0
    ik werk ook in de zorg en ik moet zeggen dat het echt per groep verschilt. Ik zit nu op een groep waar de sfeer heel rustig is maar waar wel veel lichamelijke verzorging is. Ik sta alleen op de groep maar we schuiven wat in schema's zodat ik niet alle clienten hoef te douchen, dan doet mijn collega in de ochtend er al een paar, of zij verschoond alvast de bedden.
    Op mijn vorige groep waren meer fysieke conflicten en dat vond ik mentaal vooral erg zwaar. De angst dat er eentje in mijn buik zou stompen ofzo (heb dus idd met week 24 een stoel naar mijn kop gekregen).

Luister dus goed naar wat je lijf trekt.

12. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

Feb 11, 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ik werk(te) als alphahulp, dus schoonmaken. Ik heb er een paar weken geleden al mee moeten stoppen, ivm met instabiele bloeddruk. Ben al een paar keer plotseling flauwgevallen omdat mn bloeddruk opeens omlaag kelderde. Als ik buk ofzo, kan ik zo omvallen, dus dat is niet erg handig als je bijna de hele dag door moet bukken. Ik heb ook al een flink gat in mn hoofd gevallen, dus vanwege veiligheidsredenen moest ik wel stoppen.

Maar in de meeste gevallen kan je prima doorwerken voor zover ik weet :D

13. Chris81

Chris81 Actief lid

Oct 29, 2007
    252
    0
    0
    ik werk in de ouderzorg, hb nu nog nergens geen klachten van, maar moet wel goed luisteren naar mn lichaam, heb 2 jaar geleden al een bekkenprobleem gehad door een verkeerde houding..

Share This Page