Hallo allemaal, Ik wil straks graag als ik bevallen ben een new born shoot laten doen. Misschien ook wel een zw. schaps rapportage. Onze fotograaf van onze bruiloft is echt een topper, zij heeft een studio aan huis, neemt zeer uitgebreid de tijd, en maakt prachtige foto's. We willen haar dus zeker weer! Enig nadeel, ze woont 40 min. rijden bij ons vandaan. Is dat een beetje te doen met een babytje van een paar dagen oud? Daarnaast graag jullie advies voor de fotoshoot qua data,meestal doet ze het vanaf 6 dagen, maar we willen ook 1 van de foto's gebruiken voor het kaartje. Ben midden in de zomervakantie uitgerekend, dus de meeste mensen zijn toch op vakantie, dus een paar dagen later maakt niet zoveel uit Zat zelf te denken om de shoot bij 5 dagen te doen. Wat vinden jullie?
Ik heb mij er ook een beetje in verdiept. Maar wat ik vooral zie bij newbornshoots is dat de fotograaf juist bij je thuis komt. Zodat het baby'tje in de eigen omgeving is en er niet mee gereisd hoeft te worden. Vind dat ook wel logisch en toch makkelijker?
Ik zou een baby van vijf dagen niet meeslepen naar een fotoshoot. Er gebeurt zoveel in een kraamweek en wie weet mag hij/zij nog niet een naar buiten ivm bijv temperatuur. Plus het feit dat jezelf misschien ooK nog niet echt fit bent. Nee als je graag een fotoshoot wil dan zou ik de fotograaf thuis laten komen.
Ik zou 't alleen doen als de fotograaf bij je thuis komt. In je kraamweek moet je lekker rustig thuis blijven met je baby, en als je je goed genoeg voelt een stukje wandelen, maar niet minstens 3 uur van huis zijn ( Want klaarmaken, 40 minuten rijden, uur fotoshoot, voeden, 40 minuten terug ) als het niet nodig is. Foto voor geboortekaartje zou ik zelf de dag na de geboorte doen, dan kan de foto nog bewerkt worden en kan je met een week de kaarten de deur uit doen.
Ik zou het niet doen, zowel voor een baby van 5 dagen, als een net bevallen moeder geen goed idee om een stuk te gaan reizen. Je zit nog in je kraamweek, die zou ik gewoon lekker thuisblijven en rustig aan doen. Ook best een kans dat je kindje zichzelf nog niet goed warm kan houden of nOg onder het geboortegewicht zit, dan is het sowieso niet verstandig om de deur al uit te gaan.
Wat de rest schrijft: Ik zou het niet doen. Ivm de baby, maar ook ivm jezelf. (Kans bestaat inderdaad dat de baby nog niet naar buiten mag, als hij/zij zich niet warm kan houden of nog te veel onder zijn/haar geboortegewicht zit. Of dat je zelf niet eens je bed uit kunt komen. Beetje zonde dan.) Als ze bij je thuis komt, wat volgens mij inderdaad heel normaal is voor een new born shoot, dan zou het wel kunnen.
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties! W.b. de dag denk ik dat we de foto voor het geboortekaartje zelf nemen, zodat de newbornshoot wat later kan, is voor zowel het kindje als mij zelf wel beter denk ik als ik ook bovenstaande reacties lees. De fotograaf doet een newbornshoot meestal tot zo;n 12 dagen na de bevalling. Wanneer is het ' te doen ' om met zo'n kleintje überhaupt op pad te gaan, kan dit bijv. wel goed bij 12 dagen ??? Aangezien het ons eerste kindje is, is dit zo moeilijk in te schatten! Alvast bedankt weer voor jullie reacties!
Ik zou het denk ik na 3 weken doen. Hier was de bevalling en herstel vrij pititg. Heb 2 weken grotendeels in bed doorgebracht en rond 3 weken was ik weer aardig op de been. Maar ik zou ook denken dat een newbornshoot vaker aan huis wordt gedaan.
Het is sowieso moeilijk in te schatten, ook als het je tweede of volgende kindje is... Persoonlijk wilde ik voor de periode vlak na de bevalling helemaal geen plannen maken... Bij de eerste heb ik ruim anderhalve week echt plat gelegen en kon ik daarna nog maar weinig, maar ook bij de tweede had ik twee weken na de bevalling echt nog geen zin om drie kwartier in de auto te zitten (en daarna nog iets te doen en dan weer drie kwartier in de auto te moeten zitten). Ik zou het zelf dan ook echt alleen doen als ze thuis langs zou komen. Anders misschien een fotograaf zoeken die het bij jou thuis komt doen? Of iemand die dichterbij woont?
Het is echt niet in te schatten! Ik heb een keizersnee gehad, dus de eerste week was ik tot weinig in staat. Met 10 dagen zijn we even naar de stad geweest om mijn verjaardagskadootje uit te zoeken en toen weer lekker rustig op de bank. Maar andere moeders lopen binnen een week al met de wagen op straat, of moeders die 2 weken of langer niet kunnen zitten vanwege een knip/scheur. Het is zo afhankelijk van hoe het gaat! En wat is de fijnste tijd om met je kindje op pad te gaan, zijn jullie straks elke dag om 6 uur al in touw of heb je een goede slaper en kom je pas om 9 uur uit bed? Dat weet je allemaal niet van tevoren!