hallo dames k geef nu borstvoeding aan me kleine maar k wil stoppen met de borstvoeding en overgaan op flesvoeding..Hoe stopt de melk eigenlijk? Edit Moderator: Topic verplaatst, graag goed kijken waar je een topic neerzet. Tevens titel duidelijk gemaakt!
Je moet het heel langzaam afbouwen, dan maakt je lichaam steeds minder melk aan. Ik ben begonnen met 1 voeding per dag te vervangen door flesvoeding, dit gedurende een week. Daarna een tweede voeding vervangen etc. Zo duurt het een week of 5-6 voor je het hebt afgebouwd. Als je in 1 x stopt kan je erge last van je borsten krijgen.
ja ik wist dit niet dus ik heb de ene keer wel een paar keer per dag borstvoeding gegeven en dan weer een hele dag niet..en nu twijfel k zal wel stoppen of niet stoppen..Het voelt net alsof de fles hem meer voldoening geeft dan de bv..drm zat ik te denken gwoon stoppen en dan over gaan op de fles. k ga de gyn daarover bellen
Dat hij meer voldoening krijgt komt doordat hij langer bezig is om FV te verteren. Daardoor geven BV mama's vaker per dag de borst en komt het kindje dus sneller achter elkaar. Als je wilt stoppen is dat natuurlijk je eigen keuze, maar jij en je kindje hebben er echt profijt van om in ieder geval tot 6 mannaden door te gaan. Als je twijfelt probeer dan in die periode toch te voeden, want als je straks de keuze maakt om door te gaan is het misschien zo ingestort dat je weer veel moeite moet doen om het op te krikken Groetjes Britt
Blijft, zolang je twijvelt, gewoon bv geven. Als je nu stopt en later spijt krijgt is je productie weg. Bv is lichtverteerbaar en dan konen de kindjes idd wat vaker maar dat verschild ook per kind. Er zijn bv kindjes die met 2,5 maanden nog 7 voedingen krijgen maar ook kindjes die 5 voedingen krijgen. Denk er rustig over na meid. Het word straks alleen maar makkelijker.