Goedemorgen, Ik las op het afdekzeiltje wat er in het kraampakket zit dat dit alleen onder je billen hoeft te liggen. Nu is mijn vraag als nachts je vliezen breken "loopt" het dan niet gewoon eraf? Dus dat je matras nog nat word? Ik heb net een nieuw matras dus zou daar erg van balen. En hoeveel komt er +/- uit? Een glas?
Die leg je ook onder je hoeslaken en de hoeslaken neemt dan het vocht op... en één kopje? nee wel meerdere haha nee ligt er ook aan of het in 1x breekt of in golfjes er uit komt.. bij mij hebben ze die gebroken in het ziekenhuis en en er kwam behoorlijk wat uit!
ik had geen afdekzeiltje liggen, maar een oud dekbed onder mijn hoeslaken ( ik kon niet tegen dat gekraak van dat zeiltje..sliep helemaal nie meer) Toen bij mij mijn water brak..s'nachts.. was het toen ik weer in bed stapte..en dat voelde ik duidelijk ( idd net alsof er een ballon knapt) ben toen mijn bed uitgestapt .. heb wat opgevangen en kraamverband in gedaan...niks in mn bed terecht gekomen. Het was echter duidelijk meer dan 1 glas en ik had eigenlijk te weinig vruchtwater...geen idee dus hoeveel t is als je gewoon genoeg vrichtwater hebt.
Bij mij braken ze ook 's nachts en er kwam behoorlijk wat uit. Ik had twee kraamzeiltjes onder mijn hoeslaken en daarnaast een stapel oude handdoeken op mijn nachtkastje liggen die ik meteen tussen mijn benen kon stoppen om vocht op te vangen. Verder heb ik toen mijn man gevraagd snel een maatbeker te halen zodat ik met dat tussen mijn benen snel naar de wc kon lopen zonder dat heel de vloer onder liep (wij hebben een houten vloer). Daarna een dik kraamverband in gedaan en daarmee (ook weer zittend bovenop kraammatrasjes in de auto) naar het ziekenhuis gereden. Zo doe ik het nu weer. Denk er ook aan om kraammatrasjes op de autostoel te leggen voor het geval je vliezen daar breken.
Ik heb idd ook een dekzeiltje onder mijn hoeslaken liggen, een kraammatje naast het bed met wat handdoeken voor de zekerheid. Even off topic: wat is dat warm zeg, met zo'n dekzeiltje.... Had het sowieso al warm 's nachts (lig met een zomerdekbed op ), maar heb het nu helemaal stikheet!!!!
Hoi, ik heb bij alle drie mijn zwangerschappen/bevallingen een beschermhoes om mijn matras gedaan. Deze kun je kopen bij de thuiszorg (waar je toch naar toe moet voor je klossen/po). Ja, kraakt een beetje, dat wel, maar je hoeft je geen zorgen te maken over je matras .
ik had bij de hema zo'n waterdichte hoes gehaald en nog een badhandoek onder me billen voor het absorberen!.... gelukkig is het niet nodig geweest!