ik ga donderdag en zondag even een paar uur weg en dus moet ik afkolven. Vandaag na het voeden afgekolfd en dat later door mijn vriend gegeven en dat ging heel erg goed. Maar dit was natuurlijk te weinig en dus moet ik gaan sparen. Nou staat er in de folder dat je warme melk niet bij koude mag doen, wat logisch is. Maar mag je wel alle beetjes (gekoeld) bij elkaar doen zodat ik genoeg heb voor een hele voeding? En klopt het dat dat ongeveer 80-120 cc is voor een kindje van 3 weken?
Ja volgens mij mag je restjes koude melk wel bij elkaar doen. De hoeveelheid wisselt per kindje, je kunt de melk bijvoorbeeld in ijsblokjes bakjes/zakjes doen dan heb je er zo wat bijgepakt als je tekort komt en raakt het niet teveel verspild als je te veel hebt.
Volgens mij wel, ik doe het wel iig Ik kolf 100cc per keer, hij krijgt 150cc in een fles, dus ik vul het dan aan met wat ik nog in de koelkast heb staan. Joey is wel ouder dan Deborah. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel ze moet hebben, dat zie je als ze uit de borst drinkt ook niet. Van Joey weet ik inmiddels dat hij als hij 150cc krijgt 4 uurtjes voldaan is, anders niet. vandaar dat hij 150 krijgt. Als je nou kolft tot er niets meer uitkomt, zou je er dan niet vanuit kunnen gaan dat dat is wat Deborah gedronken zou hebben? Want dan zou zij er toch ook niet meer uitgekregen hebben?
Je mag afgekolfde melk wel bij elkaar doen, als het even koud is. MAAR! Het moet wel van de zelfde dag zijn! Je mag niet melk van de volgende dag bij de vorige dag doen.
:-k wat een tegenstrijdigheden toch met vanalles vinden jullie ook niet? Ik mocht voedingen van verschillende dagen wel bij elkaar doen.
Wat ik gehoord heb, is dat er niet meer dan 24u tss de versch. voedingen mag zitten die samengedaan worden.
Weet je ook waarom dat is? Daar ben ik wel benieuwd naar! Niet dat ik de kans krijg 24 uur te sparen, ik kolf me een ongeluk om die 150cc per voeding bij elkaar te krijgen, als ik wat extra heb dan maak ik eerst het 'oude' op en zet het nieuwe beetje dat over is weer in de koelkast.
wat is dan de beste tijd om af te kolven? Deborah komt elke drie uur ongeveer, dus ik dacht een uur nadat zij heeft gedronken. Is dat een beetje goed?