Hoi, Wij hebben twee prachtige zoontjes, 1 van bijna 4, en de ander is 2,5. Nu kriebelt het bij ons alweer maanden om te proberen opnieuw zwanger te raken, maar ik doe ook een deeltijd opleiding hbo v. Zit nu in mijn tweede jaar, en moet hierna nog twee jaar. Op het moment heb ik een spiraaltje, maar wil deze het liefst er vandaag nog uit laten halen, en gewoon kijken wanneer het dan lukt om zwanger te raken. Het is natuurlijk altijd afwachten of het mag lukken, en wanneer. Naast mijn opleiding werk ik 18 uur, en ga ik 1 middag, en avond naar school. Nu is alleen mijn vraag heeft er iemand ervaring met zwanger raken tijdens een deeltijd opleiding? Groeten,
Hoi, Ook ik doe de deeltijd HBO-V en ben nu dus zwanger. Voor mij is het wel de eerste. Ik ben halverwege het tweede jaar zwanger geraakt. Ook wij hadden de twijfels om te wachten tot na mijn studie of toch ervoor te gaan. Uiteindelijk gewoon anticonceptie aan de kant gelegd maar er niet actief mee bezig geweest. We hadden iets van we zien wel. Ik heb wel het geluk dat ik mijn stage op mijn werk doe, dus dat valt goed te combineren. Ik moet nu beginnen aan mijn stage, maar doordat ik het op mijn werk doe heb ik veel opdrachten al van te voren af kunnen ronden, daardoor nu echt even vrij. Ik begin nu dus net aan het 3e jaar, dit jaar volledig stage en dan volgend jaar minor en afstuderen. In het eerste jaar ook een klasgenoot gehad die zwanger werd van de tweede. Is in de zomervakantie bevallen, heeft alleen aan het einde wat gemist maar is inmiddels al weer helemaal bijgewerkt. Het is wel goed plannen en druk, zeker als je er al 2 rond hebt lopen denk ik. Maar vrijwel iedereen uit mijn klas combineert de deeltijdstudie met een baan en gezin, het is dus prima te doen! Hou er wel rekening mee dat als je halverwege het jaar uitgerekend bent dat je wat dingen mist en misschien dus wat uitloop hebt, maar dat zal ook afhankelijk zijn van hoe flexibel je school hierin is.
Daan90 jou reactie komt echt op het goede moment. Dat is wat ik wilde horen. Ik doe mijn stage ook op mijn eigen werkplek, en ben een echte doorzetter wat betreft het afronden van mijn opleiding. We hebben er dan wel twee rondlopen, maar in dat opzicht veranderd er niets, ik doe de opleiding nu met twee kinderen thuis, en als de derde geboren zal zijn dan zit de oudste op school, dus blijft de situatie vrijwel hetzelfde, alleen is er dan een baby bij. Maar ik heb de volste vertrouwen dat het goed gaat komen. Voor vrijdag 12 september heb ik een afspraak gemaakt bij de dokter om het spiraaltje te verwijderen, en dan zien we het wel. We gaan er niet actief mee bezig zijn, en zien wel wanneer we het derde wondertje mogen ontvangen. De eerste twee zwangerschappen zijn bij ons niet al te moeilijk verlopen, maar dit is natuurlijk geen garantie voor de derde. Gelukkig hebben we veel hulp om ons heen, die ons er door slepen. Jij veel geluk met de laatste loodjes, en het afronden van je opleiding.
Ik heb bbl gedaan. Tijdens afstuderen was ik zwanger. Het voordeel van jou is dat jij aangeeft je stage op werk uit te voeren. Hierdoor heb je meer ruimte voor je opdrachten etc. Ik zou er voor gaan
Ik doe via mijn werk een BBL-opleiding en heb bij het tekenen van het contract al bij P&O en mijn manager gevraagd hoe het zit met eventueel zwanger worden. Dat was geen probleem, dan wordt alles met een half jaar verlengd. Uiteindelijk is dat juist beter voor mij, want mijn contract loopt augustus volgend jaar af. Nu krijg ik een half jaar verlenging Half jaar langer zekerheid dus. Ik merk wel dat ze het fijn vinden dat ik er zo open over was.
Zo te lezen moet het dan helemaal goedkomen! Als je motivatie en doorzettingsvermogen er is ben je al een heel eind. Succes volgende week vrijdag en hopelijk is het snel raak voor jullie! En bedankt
Wat een positieve reacties allemaal dat geeft me alleen maar meer moed, en doorzettingsvermogen. Heel erg bedankt.