vraag aan clomid gebruikers

Discussion in 'Zwanger worden' started by gillian2009, Sep 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    hallo,
    ik lees dat best veek mensen clomid gebruiken ( als ik het goed schrijf) dat is toch om je ei te laten springen?
    Ik snap het niet. :$zijn er mensen die iedere regelm.maand ongi zijn maar geen eisprong hebben? hoe zit dit dan?
    je bouwt na je eisprong toch een bm wand op?
    en waren jullie snel zwanger met clomid en kreeg je het snel vd huisarts? gewoon op recept?
    moet je dan 1 malig een pilletje nemen? wie wil mij dit allemaal uitleggen?:(

2. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    hoi gillian,

ik ben zwanger geworden dmv Clomid, clomid laat een (of soms meer) eitje rijpen. ik kreeg clomid omdat ik helemaal geen eisprong had (geen pco maar gewoon mijn cyclus in de war) dus werd ik ook helemaal niet ongesteld.

je moet dat van de derde tot en met de zevende dag van je cyclus innemen, je begint met 50 mg (dat is 1 tabletje) als dat aanslaat blijf je dat nog een aantal maanden gebruiken en als het niet aanslaat krijg je 100 mg of zelfs 150 mg dus meerdere tabletjes. bij mij sloeg 50 mg bijv niet aan maar 100 wel en was toen zwanger. maar ook dit is bij iedereen anders natuurlijk, sommige vrouwen raken ook met clomid niet zwanger...

je krijgt het niet zomaar van de huisarts, meestal word je eerst doorgestuurd naar een gyn en dan krijg je allerlei testjes (zaad bloed ed) en inwendige echo's en dan beslist de gyn of het iets voor jou is...

hoop dat je er wat aan hebt!

3. bubsie

bubsie Fanatiek lid

Dec 1, 2008
    2,542
    0
    0
    hoi,

ik ben inmiddels bezig met ronde 3 clomid.
    ik ben ruim 8 maanden niet ongesteld geweest, en kreeg geen eisprong.
    ik heb het nu 2 maanden gehad en kreeg als het goed is nu wel een ei.
    de uitslag van mn bloed weet ik woensdag.
    maar nu mogen we nog 2 rondes doen met clomid dit keer wel onder behandeling . door middel van metingen.

je krijgt clomid niet van de huisarts, alleen van de gyn.

Share This Page