Vraagje over afscheiding

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Shartje, Nov 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shartje

Shartje Actief lid

Jul 1, 2007
    483
    0
    0
    Goede avond,

Ik heb de volgende vraag:
    ik ben vandaag 8 weken zwanger en was de afgelopen dagen wel wat ongerust geweest over mijn afscheiding.
    Was een beetje (sorry voor de details) slijmerig en licht geel, beige en ook af en toe wanneer ik plas, bij de laatste druppels lijkt het net soms of er een wolkje ontstaat in mn urine met ook een beetje beige (soms denk ik wel eens wat roze-achtig maar kan het niet met zekerheid zeggen) kleur. Als of iemand er een scheutje room in gooit zeg maar, Weet nou niet of dit van de afscheiding is of uit de urine. Het verdwijnt na een paar seconden en dan is er niks meer te zien, het is echt zo'n vleugje. Over die gele afscheiding heb ik de vk gebeld en zij zegt dat het geen kwaad kan. Donderdag vraag ik over dat andere. Zolang ik geen donkerbruin of rood verlies hoef ik mij niet echt zorgen te maken toch ? Kunnen jullie mij misschien een beetje gerust stellen, donderdag lijkt dan toch zover weg.

En is het inderdaad normaal dat symptomen komen en gaan. Vorige week was ik bijvoorbeeld héél erg misselijk, dat is nu al een paar dagen minder (ook best prettig hoor)

Het is mijn eerste zwangerschap en ik merk dat ik toch wel behoorlijk onzeker ben. Al is het nog zo pril, ik hou nu al super véél van dit kindje :D .
    Over twee weken heb ik mijn eerste echo.

Alvast bedankt.

groetjes Shartje

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi shartje,

Ik denk dat het afscheiding is, in de zwangerschap heb je daar meer last van. Het kan absoluut geen kwaad. Ook donker bruin of een beetje rood bloedverlies hoeft NIET te betekenen dat het niet goed zit.
    Veel plezier met de echo en gefeliciteerd!

Imke

Share This Page