Vraagje over afvallen

Discussie in 'De lounge' gestart door Sparky, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.181
    4.495
    113
    Dietist is overigens heel vaak niet gratis, eerst even bij je zorgverzekeraar informeren voordat je hier gebruik van wil maken. Vaak begin je al met het eigenrisico, wat je zelf moet betalen. 360 euro!

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat is wel balen inderdaad dat het misschien niet meer verzekerd word :(

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik krijg 3 uur vergoed uit de basis verzekering, maar die komen dan volledig in het eigen risico. Dus uiteindelijk krijg je dus niks vergoed :(

Appelazijn ga ik ook eens googlen.

4. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    mmm lastige situatie.

en als je nu om de 2 a 2.5uur iets eet? en dan een gezond iets als extratje ipv chips of ijs. en waterijs ipv magnum etc.

wellicht op marktplaats zoeken op weight watchers kookboek?

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Mijn BMI is nu 34. En het feit dat we zwanger willen worden helpt natuurlijk ook niet. Ik ga mijn opties om te sporten maar eens goed nalopen en met vriend overleggen. En maar eens goed kijken hoe ik gezond kan eten EN voldoende kcal binnen kan kijgen.

6. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ja is door heel nl.
    Wat ik eigenlijk lees is nee maar..... nee want. ...
    Ik lees echt mezelf terug;)
    Ja dat kost 30 euro en de sportschool de ook maar ehm snoep en chips en ijs wat kost dat in de maand?
    Dus dat geld investeren in een sportschool vaak loopt daar ook een voedingsdeskundige ik zeg 3 vliegen in 1 klap:)

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Een zak chips is vaak goedkoper dan een gezonde snack hoor. Ik ben altijd duurder uit als ik gezond eet. Een pak hagelslag is in verhouden ook veeeeel goedkoper dan gezonde vleeswaren enz.

8. paula1984

Komkommer 0.50 cent zak chips 0.50 cent?

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Het is waar dat gezonder eten vaak duurder is. Maar het is een investering in je lichaam en ik heb het er graag voor over.

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

(water)meloen, aardbeien, druifjes enz zijn echt duurder hoor. Dus zouden we alleen quite spelen als we een komkommer of een appel eten.

Het ging hier om het feit dat jij zei dat ik het geld van snacks kan investeren in de sportschool, maar dat is dus niet zo. Als ik het goed uitkien kan je wellicht quitte spelen, maar meestal ben je een stuk duurder uit voor gezonde alternatieven.

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Klopt en dat probeer ik ook zeker te doen. Maar dan blijft er hier gewoon geen geld over voor de sportschool. Waar ik eigenlijk wel naartoe zou moeten wil ik echt gaan afvallen.

12. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik snap het hoor...
    Maar denk persoonlijk dat je beter geld kan steken in goede voeding en dan buitenom de sportschool moet proberen te gaan bewegen. Nu het mooie weer er weer aan komt zou je kunnen gaan zwemmen bijvoorbeeld?

13. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik eet om de 2 uren iets.. Dat werkt voor mij goed.. Na 20.00 eet ik niks meer! Ik was (ben) geen ontbijter en sloeg dat vaak over en ik werk in de zorg en daar kregen we diepvriesmaaltijden (bleghhh) en toen ben ik best aangekomen..

Nu hou ik constant mijn spijsvertering in beweging door om de 2 uren iets te eten.. Ik heb nu ´s avonds ook niet meer de behoefte om te snaaien en met het warm eten heb ik niet een groot bord vol.. Wanneer we aardappeltjes eten, dan eet ik er 2 en lekker veel groente en een half stukje vlees, maar dat komt meer omdat ik niet zo´n vleeseter ben..

Het is overigens ook niet altijd gezond wat ik om die 2 uren opeet.. *veegt kruimeltjes van een dikke appelkoek uit haar mondhoekjes..

Dat in combinatie met veel wandelen maakt dat ik nu al een jaar of 2 64 kg. ben en eigenlijk ook niet meer afval en er ook niks meer bij komt..

Maar goed, dit werkt ook niet voor iedereen.. Ik zat er in het begin ook heel erg tegen aan te hikken, dit vind ik niet lekker, daar hou ik niet van, stomme sportschool met al die zwetende mensen die je zo aangapen.. Nou hoeveel smoesjes ik wel niet heb bedacht, haha..
    Nu is het een levensstijl geworden en weet ik niet beter..

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Zwemmen kan ik trouwens buiten de zomervakantie om gratis doen 1 avond in de week. Start na de zomervakantie. Omdat ik zaterdags help in het zwembad bij mensen met een beperking. Zaterdag kom ik dan ook wel aan baantjes trekken toe maar wel minder.

15. paula1984

Kijk top zo kun je toch extra bewegen en zwemmen is fijn als je last van hypermobielieteit heb.
    Ik weet fruit is duur.
    Probeer wel seizoensfruit en groente te pakken scheelt weer iets.
    En druiven.zijn trouwens erg slecht qua suiker vallen in de categorie banaan.
    Pak citrus of rood fruit.

16. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    probeer iig die chips etc niet meer te nemen. Je zou dan iets van groente kunnen snacken. Bijvoorbeeld bleekselderij, tomaatjes, komkommer, worteltjes. Dat is allemaal echt niet zo duur. Wij zijn een driepersoons huishouden met een kleine nog in de luiers en doen voor 40 euro per week boodschappen en komen hiervan makkelijk uit.
    Vla vervangen door magere yoghurt met lekker fruit erin (bv rood vriesfruit a 1.30 het doosje).
    Broodjes schrappen en vervangen door een lekkere volkoren boterham. Eventueel eens crackers, beschuit, rijstwafels (laatste 19 cent het pak jumbo). Je kunt dat ook gebruiken als tussendoortje.
    Wandelen doe je hartstikke goed. Lekker blijven doen en idd alles op de fiets.

17. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

20 jan 2011
    3.890
    0
    36
    Dat wat je eet te weinig is klopt en heb je helemaal gelijk in. Maar het zit wel barstens vol vet, suiker en kcal en dat is de reden waarom jij niet afvalt. Ga maar eens lekker de hele dag groente snacken. Echt waar kun je onbeperkt doen, desnoods met een yoghurtsausje (geen mayo erin natuurlijk!). Je zult zien dat je prop en prop vol zit je niet slap voelt en afvalt. Echt waar probeer het maar eens een weekje.

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

Oke als eerste dit is NIET lullig bedoeld, maar gezien je tekst en uitleg moet ik je het toch gewoon vragen. Wanneer je gaat diëten.. snoep je dan echt niet meer? ook geen cola light of andere light producten? blijf je echt uit de buurt van bijvoorbeeld een patatje in het weekend? of een stukje taart op een verjaardag ?

Uit mijn ervaring houden mensen die van eten houden zichzelf namelijk vaak voor de gek.. en dat is totaal niet expres, maar puur een lichte vorm van verslaving.. het voor zichzelf goedpraten van een patatje bijvoorbeeld.. Niet erg, en vrij veel voorkomend zelfs, maar wel iets waar aan gewerkt moet worden als je echt vol wilt houden om je voedingsstijl aan te passen.

Je zegt ook, als ik weinig eet kom ik aan... in principe zou hier een logische verklaring voor zijn als je dus idd "crashed" maar wél je patatjes e.d. blijft eten zo nu en dan,... je gooit je lichaam in spaarstand.. en zodra zulk soort vetten binnenkomen worden die daardoor gelijk opgeslagen.. wat bij regelmatig "smokkelen" harder gaat dan het afvallen na verloop van tijd.

Als bovenstaande NIET zo is... dan zou ik graag willen weten hoeveel KCAL "weinig eten" is bij je.. heb je dat en je behoefte al eens uitgerekend? Eet je tijdens zo'n dieet dan ook netjes om de 2 uur ? of enkel 3x per dag ? en je EKV/KEV waardes... kloppen die? Dit zijn dingen die niet iedereen zal snappen, en vele juist voor naar een diëtist stappen, maar gezien je man voedingsdeskundige is moet dat wel goedkomen ;)

Dan het sporten... het niet naar de sportschool kunnen maakt het natuurlijk extra lastig bovenop je beperkingen.. en dat zijn inderdaad niet de meest leuke!!! Je zou kunnen kijken voor een 1x/week abbo, en daarnaast 3x in de week een uur per dag de daar geleerde oefeningen thuis doen voor zover dat gaat. Of het wandelen.. je schreef dat je vaak wandelde.. als je dat op gaat bouwen naar 1 uur per dag, dan ben je ook al lekker bezig op lage hartslag en zal dat ook erg goed bijdragen... maar eten is en blijft voor 75% het belangrijkste bij afvallen!!

Ik weet niet hoe oud je bent.. maar heb je even op 30 geschat, dat in combinatie met je lengte en gewicht komt op een BMI van 34,26 dus zal aardig in de buurt zitten.. Let op!! dit BMI gehalte voor een niet-sporter is vrij tricky.. of zoals de website aangeeft "(obesitas)ernstig overgewicht" Nou wil je ik absoluut niet bang maken, want zo'n ramp is het niet.. en er is echt wel vanaf te komen!!!! Maar dan moet je die discipline zien te vinden om écht overal af te blijven... óók geen lightproducten . gewoon echt gezond en gezond is er niet in normaal of light ;)
    Normaliter zou je 2124 kcal nodig hebben om zo te blijven zoals je nu bent, met een activiteits niveau van enkel de "normale dingen in het leven" zonder echte sport. Dus wil je afvallen dan zal je daar 500-800 kcal onder moeten gaan zitten.. Vergeet niet dat als je er een uur bij gaat wandelen per dag dat je kcal behoefte ook omhoog gaat.. en dat als je 650 onder de 2124 gaat zitten je dus té laag zal zitten.. (met ieder dag een uur lopen kom je op zo'n 2500 qua behoefte).

Super succes!!! Als je iets wilt weten hierover vraag, maar raak.. en aub vat en gedeelte van mijn post NIET op als haatdragend of afkraken. maar puur als een eye-opener, of simpelweg een vraag ;)

Succes!

19. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Wauw! Goed verwoord!

20. Imensa

Imensa Niet meer actief