Vraagje over afvallen

Discussion in 'De lounge' started by Sparky, Jun 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,556
    2,023
    113
    heb je je bloed al eens laten onderzoeken?
    misschien dat daar een aanwijzing in te vinden is.

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ook met te weinig eten kan je aan komen het is raar maar waar..

moeilijk te zeggen wat je nog kan doen
    want je hebt ook je beperkingen las ik net
    heb je wel eens citroen water geprobeerd 3 citroenen persen en aanmaken met goed water 1 liter dat verteerd je vetten tip van mijn dieetiste toen der tijd en ik vind het ook erg lekker
    vind het moeilijk om tips te geven geloof je al onwijs veel hebt geprobeerd

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Wat is EKV/KEV?

Ik snack echt niet op de momenten dat ik gezond eet. En ik heb het toen ook bijgehouden maar kwam haast niet over de 1300/1400 kcal heen. Dus met enkel weglaten van ongezonde dingen en verving de lunch voor volkorencrackers.

Overigens zei iemand dat ik de broodjes moet vervangen voor volkoren boterhammen. Maar ik eet dus altijd volkoren boterhammen.

Ik vind het vooral zo moeilijk dat ik zelf niet weet waar het probleem zit. Als ik dat wist dan kon ik gerichter te werk gaan.

Ik weet inmiddels de volgende dingen:

-bij te weinig kcal kom ik aan
    -bij het huidige patroon blijf ik stabiel

ik moet daar dus net onder gaan zitten denk ik.. maar niet teveel.

-als ik weinig water drink kom ik aan.

Dit is echt essentieel voor mij. Ik drink snel te weinig en daar reageert mijn lichaam direct op.

-koolhydraten beperken werkt wel redelijk, maar moet dit op de juiste manier door wetene te voeren.

-stress is een belangrijke factor bij mijn gewicht. Niet eens zo zeer stress eten, maar gewoon stress.

-pasta oid blaas ik enorm van op (lijk dan savomds echt 7 maand zwanger op zn minst). geen idee of dat ook verder effect heeft. Wij eten bijna nooit pasta omdat dochter het echt niet lust.

sorry voor de spelfouten.. ik typ dit even vanaf mijn telefoon.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb in het rood aangegeven wat je mijn inziens aan kan passen. Mijn diëtiste raadde dit aan, plus bewegen. Nu hoef je niet perse naar de sportschool, je kunt ook gaan wandelen, spelen met je kinderen, stuk fietsen... Op YouTube staan filmpjes genoeg waarop je op eigen tempo mee kunt doen. Je eet niet te veel maar wel verkeerde dingen. Ik denk dat je wel eens wat eet, wat je vergeet. (Snap je hoe ik dit bedoel? Ik at ook regelmatig ff snel een koekje en dit viel me pas toen ik een hele dag alles opschreef wat mijn mond in ging)
    Voor andriod is my fitnesspall er ook, als je hier de juiste hoeveelheid in vult van de producten rekent hij precies uit hoeveel je gegeten hebt en hoeveel je nog mag.
    Ik kan het niet ligt op het kerkhof en ik wil het niet ernaast;) even de drive vinden en als eenmaal begint zul je zien dat het best te doen is. Met gewoon 'gewoon' eten ben ik tien kilo afgevallen en blijf ik nu al ruim twee jaar zo. Lukt jou vast ook!

5. Imensa

Imensa Niet meer actief

KEV is Koolhydraten/eiwitten/vetten verhoudingen.. om af te vallen zou 40/40/20 % mooi zijn om aan te houden

6. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

Aug 22, 2008
    1,898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Klopt als een bus en goed beschreven Imensa! Ik herken er veel in als ex-obistasser maar ik ben nog steeds verslaafd :(

7. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik blijf er bij dat het misschien beter is als je langs een Dietiste gaat. Al ga je maar een paar keer, zij kan wel voor jou uit gaan zoeken waar het probleem zit en samen zoeken voor een oplossing.

Tja dat kost misschien wat geld maar het is voor een goed doel toch?

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Die app is MyFitnessPal ik heb hem gewoon op de telefoon en heb android.

Inmensa verwijst het altijd goed, uitvoeren lukt me niet overgens, maar dat is een gebrek aan begeleiding, ik ben gestopt met mijn dietiste en ben nu zoekende, maar volgens haar mocht ik max 1300 Kcal op een dag eten.

En toen ik koolhydraad beperkt at, was dat max 55koolhydraten op een dag, en dan hoefde ik volgens haar niet naar de Kcal te kijken. Ik vond het maar ingewikkeld,

OJA ben je dan nog niet door je eigen risico heen?? ook chronisch ziek toch, want dan kan je wel gewoon naar de dietist gaan. iedereen heeft recht op 3 uur vanuit de basis, en ja eerst gaat je eigen risico er aan als dat nog niet op is.

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik wil het ook graag. Anders had ik hier ook niet om tips gevraagd.

Overigens is dat dagschematje als ik dus niet op de lijn aan het letten ben.

Ik heb gelukkig meestal alleen een fiets bij huis dus weer of geen weer ik moet wel fietsen of wandelen. Mijn vriend stimuleert mij ook als ik bijv echt moe ben om dan te gaan wandelen. Daar ben ik wel heeel blij mee. Ook gaan we in het weekend wel eens samen fietsen en dan ook gelijk ruim een uur.

Ik heb zelf gewoon te weinig kennis van zaken denk ik om een goed patroon te vinden. Hier moet ik echt eens voor gaan zitten denk ik. Oh en die app zal ik straks nog eens opzoeken.

Eigenlijk moet ik gezonde tussendoortjes vinden om de kcal omhoog te krijgen tijdens een dieet. Maar dan dus wel met wat meer kcal.

10. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Misschien zou je wat dingetjes aan kunnen passen. Als je over de hele dag kleine porties eet blijft je vetverbranding in gang en heb je eigenlijk ook nooit geen "honger".

Bijv:

Bij opstaan een groente - fruit smoothie (Tip: Spinazie! proef je niks van als je dit met fruit blenderd en zit super vol vitaminen) Groente, fruit en water blender ik altijd met elkaar.

Pure chocolade (met een hoog gehalte aan cacao) is heel gezond! Daar zou je tussendoor wat van kunnen nemen, met ongebrande ongezoute noten. Als tussendoortje.

Een lekkere salade als lunch, die kun je vullen met van alles en zo lekker maken als je zelf wilt. Ik vul mijn salades altijd met veel soorten groente en gebakken kipfilet. (maar bijv. ook met tonijn, ei etc) Veel eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel!

Tussendoor kun je stukjes tomaat, komkommer eten. Of een speltcracker met magere vleeswaren. Wij eten trouwens altijd speltbrood ipv normaal brood, als we een keer brood eten. Die eigen gebakken van de AH (zijn heel snel op) zijn heerlijk!

Ik eet als avond eten nooit aardappels of pasta. Ik ben nu niet meer bezig om af te vallen, maar zo heb ik dat gedaan tijdens mijn dieet (25,5kg afgevallen) binnen no time eigenlijk. Ik heb geen honger gehad, lekker gegeten en ALS ik dan een keer ongezond at, bijv frietjes, at ik geen mayo etc om het niet NOG erger te maken dan het al is. Ik eet ook nooit meer tot ik vol zit, maar tot ik gewoon genoeg heb.

Ik vervang mijn aardappels of pasta door een enkele keer zilvervlies rijst, maar ook vooral bulgur (heel lekker en eiwitrijk en kun je lekkere recepten mee maken) of quinoa. Een kwart van mijn bord bestaat uit zoiets, een stuk kipfilet of vis, en veeeel groenten.

Mijn vriend woog toen ik bij hem kwam in de 100 kilo.. en later 86kg (1.95) dus het moet toch ergens werken.

11. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Eet eens wat vaker een eitje en durf vetten te nemen! Je kunt ook heerlijke salades maken of een omelet gevuld met groenten en kaas! De bedoeling is dat je verzadigd van tafel gaat zodat je minder tussendoortjes nodig hebt. Kijk eens of je in de bieb het boek Grip op Koolhydraten kunt vinden van Yvonne lemmers. Dit is kh beperkt en niet kh arm! Ook je kinderen kunnen hier prima in mee doen en het is een hele simpele eetwijze! Kh beperkt houdt in dat je 1 x per dag meer kh eet (kh uur) en de rest van de dag omder de 5 gr kh per maaltijd blijft, maar je eet dan wel meer eiwitten en (verzadigde) vetten. (Ohhhh verzadigd? Ja verzadigd, woord zegt het al; je blijft daardoor langer verzadigd :p) je zult merken als je dit goed volgens de regels volgt je
    1. Minder behoefte hebt aan snackmomenten
    2. Je minder gaat eten omdat je verhoudingen anders gaan liggen
    3. Hierdoor ben je minder geld kwijt aan boodschappen
    4. Je hebt geen suikerschommelingen meer omdat de kh/suikers je bloedsuiker niet meer laten pieken!
    5. Je kunt dan best nog wel eens een frietje eten of een zwak momentje hebben, het is zo weer op te pakken!

Ennuh... En doos eieren kost geen drol en op 2 eieren gevuld met groenten kan ik een hele middag teren!

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja eieren moet ik ook maar eens in huis halen. Eet het normaal nooit maar lust het wel.

MyFitnessPal app kan ik echt niet vinden in de playstore :(

13. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je vriend is voedingsdeskundige en denk dat je aankomt van stress... Serieus, van stress kom je niet aan!
    En als je hagelslag vervangt voor kipfilet en ijs en chips voor rauwkost, kan je gewoonweg niet aankomen. Als je structureel te weinig gaat eten, dán gaat je lichaam in de spaarstand. Maar dan heb ik het over mensen die gaan leven op 3 eiwitshakes of groene smoothies per dag. Of over mensen die heel veel sporten en hun koolhydraten skippen. Heb je gewoon nodig; leveren energie.
    Als ik weer op ga letten, val ik de eerste week ongeveer 4 kilo per week af. Ik ben nu al weken bezig en val nog steeds een halve tot hele kilo per week af.
    Hoeveel je beweegt, zegt niks over of je afvalt. Ik wandel en fiets altijd al veel, maar dat is mijn dagelijkse patroon, je basis-belasting zeg maar.
    Je zal dus harder en meer moeten wandelen en fietsen.
    Als je 30 days shred kan doen, valt het met die knieklachten nogal mee. Ik mankeer zelf vanalles, maar kan prima sporten (niet bij acute klachten, heb ook een half jaar niks kunnen doen!). Daarvoor kan je het beste naar een sportschool gaan. Ik vind 40 euro per maand voor een goede sportschool met gediplomeerde sportbegeleiding niet duur, maar ik kan niet in je portemonnee kijken. Je zou ook kunnen sporten vanuit je zorgverzekering bij een fysiosport-instelling. Of aquajogging, dat is
    ook niet belastend voor je knie.

Succes!

14. Logan

Logan Niet meer actief

Dat is zo.. Ik ben er heen gegaan en dan krijg je begeleiding voor jou en een stok achter de deur.

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja prima dat het voor jou werkt. ;)

Maar de rest is dus echt bullshit. Als ik 30 days shred kan doen dan vallen mijn klachten wel mee? Oh en die 2 kniebraces en bekkenband die ik erbij om heb en alsnog weken uit de running ben door dat 30 days shred maakt niet uit... Ik probeerde het tenminste nog.

En 40 euro voor deze sportschool is ook niet duur want ze zijn echt zeer kundig, maar zoals ik al aangeef kan ik dat niet betalen.

En vriend ziet heel goed hoe het met mij gaat. Dat ik zo goed als alles al geprobeerd heb en ik heb hem zelfs mee laten kijken met de weegschaal in momenten van stress. Ookal zou hij het niet denken, ik WEET dat ik aankom door stress.

En ik val dus NIET af als ik enkel de slechtere dingen van nu vervang voor iets magers. Maar goed, dat heb ik al uitgelegd.

Ik ben blij dat er wel dames zijn die wel oprecht meedenken ipv enkel met verwijten te gooien en zeggen dat het hun wel goed af gaat.......;)

16. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    Je heb al zoveel tips gekregen maar bij alles reageer je met ja maar
    .t lijkt alsof je uitvluchten zoekt.ga kritisch kijken wat je op dag naar binnen
    werkt en ga 1 of 2x naar diëtiste zo duur is dat niet
    heel veel succes

17. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    sorry maar ik kan ff niet alles teruglezen want ik zit op mn werk.

maar kan je niet naar je huisart? kost je niks qua eigen risico en het overleggen met hem.. wellicht dat deze opties kan geven?

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik zoek helemaal geen uitvluchten. Alleen wat ik al geprobeerd heb ga ik niet nog een keer proberen want dan heeft het niet gewerkt.

Ik heb hier veel tips gelezen waar ik wel degelijk mee bezig ben om in een goed dagschema te zetten voor mezelf.

En dietiste is te duur. Al meerdere keren aangegeven. Maar blijkbaar kan dat in jullie ogen niet. Ik WOU dat ik dat kon, scheelde mijzelf waarschijnlijk een hoop gepuzzel nu.
    Ik ben momenteel niet bereid te gaan bezuinigen. We hebben een kinderwens en dat kost ook geld. En een dieet met weinig kcal mag ik eenmaal zwanger toch niet afmaken. Ik ben dus opzoek naar gezonde alternatieven.

Dietiste komt na een volgende zwangerschap wel.

19. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja dat ga ik zeker doen.

20. Logan

Logan Niet meer actief

Een dieet met weinig calorieën hoeft ook niet.. Je kunt toch gewoon gezond eten? Dat is ook goed als je eenmaal zwanger bent. Veel groente en fruit, niet te veel tussendoortjes en bewegen. Dan kom je een heel eind, kost niets extra's en je kunt daarmee doorgaan als je je zwanger bent.

Share This Page