Vraagje over afvallen

Discussion in 'De lounge' started by Sparky, Jun 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Ik denk dat het belangrijkste is dat je 6x per dag eet. Dat je de lekkere snacks verwijderd uit je schema, bij het avond eten gewoon een '' normaal '' portie op scheppen en niet direct na je eten een bakj yoghurt maar gewoon een uurtje of twee later.

Voeg veel eiwitten toe in je eet schema, dit helpt je een verzadigd gevoel te geven. Ik heb gemerkt dat als ik het ontbijt begin met veel eiwit dat dit mij de rest van de dag dusdanig een goed gevoel geeft dat ik dus niet continue trek heb. En als ik wel trek heb dan neem ik gewoon een gezond tussendoor snackje. Vervang de chocolade, ijs, chips etc voor een zakje met snack komkommertjes of paprika's.

Ik persoonlijk heb ook geen geld voor de sportschool, wat ik daar in de plaats voor doe is de auto zoveel mogelijk laten staan en dus alles maar dan ook alles per fiets of lopend te doen. Soms is dat wel eens vervelend als je veel boodschappen hebt maar je hebt wel je beweging gehad.

Ik ben van mening dat je niet van de stress an sich aankomt, ik denk dat het ( in jouw geval als ik het zo lees ) toch komt doordat je naar de verkeerde snack pakt.

Ik veroordeel je absoluut niet want ik ben de gene die je heel goed begrijpt. Ik ben ook een echte emo eter en woog 123kg met mijn 1.70m.

Door de stap die ik nu heb genomen ( maag verkleining ) en mijn eet gewoontes drastische heb omgegooid gaat het goed. Maar je moet er wel wat voor doen en 100% achter staan, als je dat niet staat dan zal het inderdaad niet lukken.

2. Sparky

Sparky Niet meer actief

Als ik stress heb eet ik niet meer. Wel ben ik vaak te druk waardoor ik vergeet te eten of te drinken.

En idd moet ik nu zorgen enkel gezonde snacks te pakken. Volgens mij kan ik bij lekkere trek ook beter een eitje koken of niet? Dat vind ik ook lekker, al heb ik ze eigenlijk nooit in huis.
    Naast de groente en fruit snacks. Soms heb je van die momenten dat de groente en fruit je de neus uit komt zeg maar ;)
    Eierkoek zou ik ook wel op kunnen, geloof dat daar ook weinig in zit of niet?
    Rijstewafel daarintegen krijg ik echt niet weg.

3. Logan

Logan Niet meer actief

Eierkoek zit heel veel in.

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik wil ook helemaal niet snel afvallen, want ik weet dat ik dat dan toch niet volhoudt. Ik wil alleen wel resultaat zien. En niet zodra ik begin met dieten alleen maar die weegschaal op zien lopen zoals nu elke keer gebeurd.

Denk dat ik idd maar eens ga kijken of ik vaker per dag kan gaan eten en dan kleinere porties.

5. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Precies, als je trek hebt dan pak je bijvoorbeeld dat eitje.

Ik geloofde het nooit dat eiwit je zo'n verzadigd gevoel kon geven maar moet heel veel mensen toch echt gelijk geven.

En dat klopt dat het soms je neus uit komt maar vaak zit die trek/honger gevoel echt tussen je oren en is het niet omdat je het echt nodig hebt maar je lichaam is er aan gewend om dat te krijgen dus blijft er naar vragen.

Eierkoeken mag ik ook van de dietiste, niet teveel maar die ziet het ook als een goed ( niet gezond ) tussendoortje, het is beter dan een stuk chocolade.

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Van stress kun je wel degelijk aankomen hoor! Stresshormoon (cortisol) zorgt ervoor dat ingenomen energie worden ook omgezet in buikvet!

7. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Die app vindt je in de playstore ook wel onder calorieteller my fitnesspal. Is een blauw logo met daarin een wit springend poppetje. Geweldige app en zal je idd veel inzicht geven. Ik zou fruit wel beperken tot 2 stuks per dag en eerder meer groente gaan eten.

8. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,181
    4,495
    113
    Even een opmerking, zie het aub niet als aanval of rot bedoelt....In je banner staat dat je heel actief bezig bent zwanger te worden, heel vervelend die (vroege) miskramen zeg, wat rot!...maar als je nu wil gaan dieten, gaat dat toch ook niets worden, want zodra je zwanger bent, kun je een weinig kcal dieet niet volhouden. Misschien dan toch nog even wachten tot na je volgende goede zwangerschap, of de zwangerschap een jaar uitstellen, en eerst jezelf een kans geven op een gezonder gewicht...

Succes met het vinden van een goede manier voor jou om af te vallen, en een ander voedingspatroon aan te nemen!

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Gevonden dank je!

10. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik heb eerder al aangegeven dat ik nu niet op zoek ben naar een manier om snel af te vallen. Zowiezo werkt te weinig eten bij mij niet. Maar als ik op een gezonde manier kan leren eten dan zou ik vanzelf af moeten gaan vallen lijkt mij. Welliswaar langzaam, maar wel gezond.

Als ik zwanger ben moet ik tenslotte ook op een gezonde manier blijven eten. En als ik dan niet te weinig eet dan kan ik daar natuurlijk ook mee doorgaan.
    Dat zou ook weer helpen om niet zoveel aan te komen als de andere 2 zwangerschappen want ik ben toen beide keren extreem aangekomen (30+ en 25+ kg).

11. Joky

Joky Actief lid

Feb 9, 2014
    451
    0
    0
    Ik ben nu 16 kg afgevallen en wil nog 7 kwijt. Dan weeg ik 75 kg bij 1.75.

Ervaar je tussendoor ook hongergevoel? Laat de leeuw op zn tijd maar eens brullen ;)

Ik heb ook mantra"s die me helpen. Zonder strijd raak je geen kilo kwijt enz..
    T afvallen is echt kwestie van een ijzersterk discipline. Zet m op. Maak bewuste keuzes. Vervang je brood door magere kwark, geen chips of chocolade maar droge rijstewafel. Ik denk dat je je avondeten moet minderen. Ik schep op wat ik normaal zou eten, en gooi vervolgens de helft weer van mn bord en eet dus de helft. En hongergevoel mag je best hebben. Laat die leeuw maar brullen he ;)

Wat drink je overdags? En drink je alcohol?

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik drink alleen water. In het weekend cola savonds maar dus niet als ik op let wat ikm eet en drink.
    Geen alcohol.

Maar met te weinig calorieën kom ik aan. Dat is dus geen optie voor mij. En ik wil ook liever een voedingspatroon vinden waarmee ik door kan gaan tijdens zwangerschap en dat ik ook gewoon goed vol kan houden. Ik weet dat bepaalde snaaierijen altijd een zwak zullen blijven voor mij en een gewoon gezond voedingspatroon zal nooit helemaal makkelijk worden. Dat is de verslaving. Maar het zou wel haalbaar zijn en een crash dieet is dat voor mij niet want het heeft geen effect bij mij en dan ga ik uit frustratie ook vanzelf weer ongezond eten.

Vanavond minder grote portie gegeten en ook een deeltje vervangen door plakjes komkommer.. nu wel flinke hongergevoel al dik 2 uur, maar ik ga nu naar bed zonder gesnaaid ter hebben.

13. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    4,559
    0
    0
    NULL
    NULL

Share This Page